Hoe veilig zijn effecten bij niet-gedekte Binckbank NV?
Re: Hoe veilig zijn effecten bij niet-gedekte Binckbank NV?
Zonder iemand op de vingers te tikken, maar ik heb toch al een paar keer de wenkbrauwen gefronst.
"Kan ik aandelen kopen zonder risico dat ze dalen in waarde?"
"Kan ik een bank vinden die geen risico's met m'n geld neemt, en het gewoon bewaart zonder uit te lenen?"
Dat vind ik vragen naar de juiste lottocijfers van komende zaterdag en alle weken erna, en nog verwachten dat er een ernstig antwoord op komt.
Ik heb maar één antwoord, en dat is : steek alles in een kluis, en informeer u hoe je die zodanig kan inbouwen dat ze onsteelbaar is voor vreemden.
Maar hoe die kluis je ooit enige rente gaat uitbetalen, daar moet ik u ook het antwoord schuldig op blijven.
Je kan natuurlijk hopen op een langdurige periode van deflatie en negatieve rente, gecombineerd met een beurscrash. Dan is die kluis toch nog de beste leerling van de klas qua rendement.
"Kan ik aandelen kopen zonder risico dat ze dalen in waarde?"
"Kan ik een bank vinden die geen risico's met m'n geld neemt, en het gewoon bewaart zonder uit te lenen?"
Dat vind ik vragen naar de juiste lottocijfers van komende zaterdag en alle weken erna, en nog verwachten dat er een ernstig antwoord op komt.
Ik heb maar één antwoord, en dat is : steek alles in een kluis, en informeer u hoe je die zodanig kan inbouwen dat ze onsteelbaar is voor vreemden.
Maar hoe die kluis je ooit enige rente gaat uitbetalen, daar moet ik u ook het antwoord schuldig op blijven.
Je kan natuurlijk hopen op een langdurige periode van deflatie en negatieve rente, gecombineerd met een beurscrash. Dan is die kluis toch nog de beste leerling van de klas qua rendement.
Ik heb die post van Yaris 3 keer gelezen maar zie geen aanval. Beetje last van paranoia?Mark01 schreef:Je valt mij dus enerzijds aan
Die arme Binckbank-woordvoerder toch, wat die hier allemaal moet meemaken
De Binckbank-woordvoerder wordt gewoon een paar duidelijke vragen gesteld.
Daarvoor dient een forum toch, niet om anderen om welke reden dan ook aan te vallen.
Het antwoord laat blijkbaar op zich wachten.
Daarvoor dient een forum toch, niet om anderen om welke reden dan ook aan te vallen.
Het antwoord laat blijkbaar op zich wachten.
Naarmate een draadje langer wordt wordt er meer en meer afgeweken van het eigenlijke onderwerp.
Kun je citeren waar iemand wordt aangevallen?
Kun je citeren waar iemand wordt aangevallen?
Weet je, ik heb heel weinig respect voor leugenaars.mab schreef:Een bepaalde would be-moderatrice kan het niet laten haar zichzelf toegedichte superioriteit te pas en te onpas te laten blijken.
Ze lijdt aan het good girl syndroom en wordt ongenietbaar als iemand aan haar hemels manna meent te moeten twijfelen.
Verder is ze ontzettend rancuneus en strooit ze reeds maandenlang op niets gefundeerde verdachtmakingen rond betreffende een poster waarmee ze in het verleden enkele aanvaringen had. Sommige van haar volgelingen doen nu en dan aan dit spelletje mee en beseffen niet hoe onvoorstelbaar belachelijk ze zich daar mee maken.
Voornoemde poster is reeds een hele tijd van het toneel verdwenen en ik vermoed zelfs dat hij het tijdelijke met het eeuwige heeft verwisseld en indien dit niet het geval mocht zijn, er gewoon de brui aan gaf om zich met aangenamere zaken bezig te houden.
Zelf volg ik dit forum al vanaf het ontstaan zonder me daarbij te registreren.
Intussen zijn vele heel waardevolle forumgangers zoals daar o.m. zijn, Stier, Robokat, Al Fonds en nog enkelen waarvan de naam mij nu ontsnapt, nagenoeg volledig van het radarscherm verdwenen. Dit is pas spijtig!
Van de oudgedienden blijft enkel Spruitekop over die nog regelmatig verschijnt en met uitzondering van sommige zijner golden stories, zinnige dingen vertelt.
Dit moest mij eens van het hart.
Durf er dan tenminste voor uitkomen dat je na eerdere slippertjes een nieuw leven bent begonnen.
Er is een groot verschil tussen geld van rekeningen uitlenen (wat banken normaal doen, vandaar dat je intrest krijgt) en effecten uitlenen.Fakkel schreef:"Kan ik een bank vinden die geen risico's met m'n geld neemt, en het gewoon bewaart zonder uit te lenen?"
Iedereen zit hier maar mijn thread te verkloten terwijl ik alleen van Binck duidelijkheid over het volgende wil:
1. Voor zover ik begrijp uit de algemene voorwaarden staan al de effecten bij Bewaarbedrijf NV of derden op naam van Binck of Bewaarbedrijf NV.. waarom staan die effecten niet op naam van de klant?
2. Zoals vdb0 hierboven ook al vroeg.. kunnen Bewaarbedrijf NV of derden die effecten uitlenen?
Mark01,
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je (of was het iemand anders) op zoek was naar een BANK die het GELD op je rekening NIET UITLEENT. Of haal ik nu 2 personen door elkaar?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je (of was het iemand anders) op zoek was naar een BANK die het GELD op je rekening NIET UITLEENT. Of haal ik nu 2 personen door elkaar?
De woordvoerder van BinckBank heeft niet veel zin om je duidelijkheid te verschaffen ofwel weet hij het zelf niet. Telkens in dit draadje een bericht wordt gepost komt hij even kijken en verdwijnt dan weer. Zelfs vanmorgen vroeg (= de vorige nacht) heb ik hem hier aanwezig gezien.
Hoe kan jij weten of de woordvoerder van BinckBank hier geweest is?Yaris schreef:De woordvoerder van BinckBank heeft niet veel zin om je duidelijkheid te verschaffen ofwel weet hij het zelf niet. Telkens in dit draadje een bericht wordt gepost komt hij even kijken en verdwijnt dan weer. Zelfs vanmorgen vroeg (= de vorige nacht) heb ik hem hier aanwezig gezien.
Laatst gewijzigd door Mark01 op 3 september 2015, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Tegenwoordig kan men alles zien he : om 20 u29 is die hier nog geweest
member8305.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Amai, die werkt ook laat, als die om middernacht nog komt kijken. Het zou misschien voorzichtiger zijn als hij / zij zich n iet aameldt en dan komt kijken.
Misschien dat spaargids als een soort tikklok dient en dat die zijn uren worden berekend op de periode dat die is aangemeld , of het zal enkel uit nieuwsgierigheid zijn dat die hier komt kijken
member8305.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Amai, die werkt ook laat, als die om middernacht nog komt kijken. Het zou misschien voorzichtiger zijn als hij / zij zich n iet aameldt en dan komt kijken.
Misschien dat spaargids als een soort tikklok dient en dat die zijn uren worden berekend op de periode dat die is aangemeld , of het zal enkel uit nieuwsgierigheid zijn dat die hier komt kijken
Op dezelfde manier als waarop je kan weten dat Nefertari hier vandaag om 18u24 was: Kies een user, klik erop, en je ziet alle details.
Maar ventje toch... 't Moet diep zitten. Ik had geen flauw idee waar je het over had. Ben dan eens gaan zoeken.
Het enige PB van "jou" dat ik kan vinden, is van 29 oktober 2012. TWEEDUIZENDENTWAALF.
Enfin, dat was niet van jou, hé, nee, nee, jij hebt niks met Vlo of God of JeroenMuys of SigmundVL of zoiets te maken.
Je hebt alleen, "als meelezend lid van dit forum sinds dag 1", zo een ontstellend goed geheugen dat je een dergelijk fait divers van 3 JAAR GELEDEN nog voor de geest kan halen alsof het net gebeurd was.
Denk je nu echt dat IEMAND op dit forum nog gelooft dat jij NIET Vlo of God bent? Maar zielepoot toch... Haal uw schouders op zoveel je wil. Intussen lachen wij ons collectief een breuk (ja, ook d.m.v. PB's naar elkaar).
Voor één keer ga ik je niet aan mijn vijandenlijst toevoegen, want ik vind dit eigenlijk best vermakelijk. Zo vermakelijk dat ik er 10 minuten voetbal voor laten staan heb.
The joke is on you.......
Het enige PB van "jou" dat ik kan vinden, is van 29 oktober 2012. TWEEDUIZENDENTWAALF.
Enfin, dat was niet van jou, hé, nee, nee, jij hebt niks met Vlo of God of JeroenMuys of SigmundVL of zoiets te maken.
Je hebt alleen, "als meelezend lid van dit forum sinds dag 1", zo een ontstellend goed geheugen dat je een dergelijk fait divers van 3 JAAR GELEDEN nog voor de geest kan halen alsof het net gebeurd was.
Denk je nu echt dat IEMAND op dit forum nog gelooft dat jij NIET Vlo of God bent? Maar zielepoot toch... Haal uw schouders op zoveel je wil. Intussen lachen wij ons collectief een breuk (ja, ook d.m.v. PB's naar elkaar).
Voor één keer ga ik je niet aan mijn vijandenlijst toevoegen, want ik vind dit eigenlijk best vermakelijk. Zo vermakelijk dat ik er 10 minuten voetbal voor laten staan heb.
The joke is on you.......
Jongens toch,
Van achtervolgingswaanzin gesproken!
Zo jong nog en reeds door zo veel rancune verteerd.
Intriestig!
Nog een geluk dat je twee of drie vriendjes hebt op dit forum. Die kunnen je snottebellen wegvegen en je traantjes drogen.
En ja hoor, een van je vriendjes heeft me vandaag een pb gestuurd maar nadien toch maar weer vlug gewist. Ze moet overigens niet bang zijn dat ik uit de biecht ga klappen zoals kleine broekventjes. Dst laatste is wel jouw stijl.
Allez, ga nu maar vlug weer met de blokjes spelen.
Van achtervolgingswaanzin gesproken!
Zo jong nog en reeds door zo veel rancune verteerd.
Intriestig!
Nog een geluk dat je twee of drie vriendjes hebt op dit forum. Die kunnen je snottebellen wegvegen en je traantjes drogen.
En ja hoor, een van je vriendjes heeft me vandaag een pb gestuurd maar nadien toch maar weer vlug gewist. Ze moet overigens niet bang zijn dat ik uit de biecht ga klappen zoals kleine broekventjes. Dst laatste is wel jouw stijl.
Allez, ga nu maar vlug weer met de blokjes spelen.
@Mark01: zelfs zonder een gebruiker aan te klikken kun je zien of die aanwezig is door onderaan in het forumoverzicht te kijken in de lijst van de online gebruikers. De woordvoerders van de banken staan in het magenta dus die vallen meteen op. De webmaster staat in het rood, vaganzza in het groen.
Maar voordat je je vragen aan BinckBank nog eens herhaalt: ik denk niet dat je van hem nog een antwoord moet verwachten. Misschien kun je hem eens persoonlijk aanschrijven via PB? Dan wordt je vraag ook niet meer door iedereen "verkloot".
Maar voordat je je vragen aan BinckBank nog eens herhaalt: ik denk niet dat je van hem nog een antwoord moet verwachten. Misschien kun je hem eens persoonlijk aanschrijven via PB? Dan wordt je vraag ook niet meer door iedereen "verkloot".