Rabobank.be verdwijnt?
Re: Rabobank.be verdwijnt?
Ze hebben ook al lang geen nieuwe fondsen meer geïntroduceerd. Hun uitleg was dat ze het te druk hadden met de update van de site en dat ze daarna wel voor nieuwigheden gingen zorgen maar ik heb nog niets gezien. Volgens mij heerst daar een malaise. Ze weten waarschijnlijk al langer dan wij dat hun toekomst aan een zijden draadje hangt en vliegen op automatische piloot. Begrijpelijk. Hoe zou je zelf werken als je wist dat je bedrijf in december misschien sluit?
Pfff, ik zit er met m'n pensioensparen, superveel geld in fondsen en een spaarrekening 

Wat een paniekzaaierij. Als je het artikel op de tijd leest, staat er in dat er buitenlandse banken gesloten zullen worden. Echter is de Rabobank.be geen buitenlandse bank, maar een bijkantoor van Rabobank Nederland, gevestigd in België.
Een andere reden waarbij uitgegaan wordt van niet-sluiting, is dat de Belgische tak, geen leningen aanbiedt.
Hierdoor is België enkel een bron van inkomsten, met een minimum aan uitgaven (support, marketing, management)
Een andere reden waarbij uitgegaan wordt van niet-sluiting, is dat de Belgische tak, geen leningen aanbiedt.
Hierdoor is België enkel een bron van inkomsten, met een minimum aan uitgaven (support, marketing, management)
Omdat ik het artikel uit de tijd niet kan lezen, heb ik gisteren eens zitten zoeken. Er zijn blijkbaar problemen met New York.
'k Hoop in alle geval dat ze hier blijven, want binnenkort komt er een groot bedrag vrij en dat wou ik op mijn rabo spaarrekening zetten om er vervolgens voor een deel fondsen mee te kopen.
Ook op hun pesioensparen wil ik binnenkort intekenen.
'k Hoop in alle geval dat ze hier blijven, want binnenkort komt er een groot bedrag vrij en dat wou ik op mijn rabo spaarrekening zetten om er vervolgens voor een deel fondsen mee te kopen.
Ook op hun pesioensparen wil ik binnenkort intekenen.
Het zou mij verwonderen dat Rabobank.be zou verdwijnen, ze hebben hun site nog maar recent vernieuwd.
- Autodelete
- Newbie
Meestal wordt er zo een investering gedaan om het personeel te sussen als men vreest dat er geruchten gaan lekken.
Zie maar naar GM in Antwerpen en Ford Genk. Grote investeringen, grote toezeggingen, ...
Misschien verdwijnt Rabobank.be niet maar vlaggen ze wel uit naar hun thuisland.
Zie maar naar GM in Antwerpen en Ford Genk. Grote investeringen, grote toezeggingen, ...
Misschien verdwijnt Rabobank.be niet maar vlaggen ze wel uit naar hun thuisland.
Ik maak me in elk geval wel grote zorgen. Met z'n allen dan maar terug naar de traditionele grootbanken!
Kevva schreef:Ik maak me in elk geval wel grote zorgen. Met z'n allen dan maar terug naar de traditionele grootbanken!
Ik zou met het verdwijnen van Rabobank.be ook niet kunnen lachen.
Autodelete schreef:Meestal wordt er zo een investering gedaan om het personeel te sussen als men vreest dat er geruchten gaan lekken.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben

Waarom zou Rabobank van zijn Belgische poot afwillen? Ze hebben hier meer dan 250.000 klanten en 9 miljard onder beheer en dat zonder kantoren. Ze lopen hier geen enkel risico, hebben een zeer beperkt aanbod van eenvoudige producten waarvan ze perfect de kosten en opbrengsten kennen. Nee, het zal wel over een of meer van hun buitenlandse vestigingen gaan, ze zijn immers actief in 45 landen, ondermeer als verzekeraar, leasing, hypotheek verstrekker, enz...
Ik heb het hen gevraagd via mail, dit is hun antwoord.
Geachte heer ...,
Op verschillende fora zijn er inderdaad dergelijke berichten verschenen. Deze zijn echter ontstaan uit een artikel dat verschenen is in de tijd en het verhaal is zijn eigen leven beginnen leiden.
Het artikel bevat een interview met Dhr. Bruggink (Financieel directeur Van Rabobank) waarin hij verwijst naar de retailactiviteiten buiten Nederland. Hij had het hier echter specifiek over de retailactiviteiten in Californië en niet zozeer over de internetbanken, die een ander doel en een andere werking hebben.
Het is wel zo dat Rabobank Nederland (zoals steeds om de 4 jaar) op dit moment bezig is met de ontwikkeling van een nieuw strategisch kader en dit zowel voor het binnenland als het buitenland. Het kan goed zijn dat er zoals steeds door de nieuwe strategie ook wijzigingen zullen doorgevoerd worden bij Rabobank.be, maar daar zijn absoluut nog geen beslissingen over genomen. Dit zijn de beslissingen die in december genomen zullen. Op dit moment wijst er dan ook niets op dat Rabobank.be zou verdwijnen. Het is dus zeker niet zo dat Rabobank.be in de etalage staat, maar het kan altijd zijn dat er wijzigingen aangebracht zullen worden in ons produktaanbod. Daar zijn echter nog geen beslissingen over genomen en het is dan ook momenteel nog niet mogelijk om een antwoord te geven op al uw vragen.
We hopen u met deze feedback toch te kunnen geruststellen. Heeft u nog vragen of is iets nog onvoldoende duidelijk? Aarzel dan niet om ons te contacteren. Onze klantendienst is elke werkdag bereikbaar op 03/289.28.88 tussen 08.30u en 19.00u (op vrijdag tot 18.30u). Op onze site kan u tevens de meest gestelde vragen raadplegen (https://www.rabobank.be/nl/vragen/hulp- ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;).
Met vriendelijke groeten,
...
Geachte heer ...,
Op verschillende fora zijn er inderdaad dergelijke berichten verschenen. Deze zijn echter ontstaan uit een artikel dat verschenen is in de tijd en het verhaal is zijn eigen leven beginnen leiden.
Het artikel bevat een interview met Dhr. Bruggink (Financieel directeur Van Rabobank) waarin hij verwijst naar de retailactiviteiten buiten Nederland. Hij had het hier echter specifiek over de retailactiviteiten in Californië en niet zozeer over de internetbanken, die een ander doel en een andere werking hebben.
Het is wel zo dat Rabobank Nederland (zoals steeds om de 4 jaar) op dit moment bezig is met de ontwikkeling van een nieuw strategisch kader en dit zowel voor het binnenland als het buitenland. Het kan goed zijn dat er zoals steeds door de nieuwe strategie ook wijzigingen zullen doorgevoerd worden bij Rabobank.be, maar daar zijn absoluut nog geen beslissingen over genomen. Dit zijn de beslissingen die in december genomen zullen. Op dit moment wijst er dan ook niets op dat Rabobank.be zou verdwijnen. Het is dus zeker niet zo dat Rabobank.be in de etalage staat, maar het kan altijd zijn dat er wijzigingen aangebracht zullen worden in ons produktaanbod. Daar zijn echter nog geen beslissingen over genomen en het is dan ook momenteel nog niet mogelijk om een antwoord te geven op al uw vragen.
We hopen u met deze feedback toch te kunnen geruststellen. Heeft u nog vragen of is iets nog onvoldoende duidelijk? Aarzel dan niet om ons te contacteren. Onze klantendienst is elke werkdag bereikbaar op 03/289.28.88 tussen 08.30u en 19.00u (op vrijdag tot 18.30u). Op onze site kan u tevens de meest gestelde vragen raadplegen (https://www.rabobank.be/nl/vragen/hulp- ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;).
Met vriendelijke groeten,
...
Klare taal me dunkt...
Een Tjeven taaltje.
Er is niets van aan. Maar in december zijn er evaluatie's.
Er is niets van aan. Maar in december zijn er evaluatie's.
Ze hadden moeilijk een antwoord kunnen sturen in de aard van "Ja, binnenkort zijn we hier weg, begin al maar een andere bank te zoeken."
Wat mij betreft, is het kristalhelder.
Rabobank verdwijnt ten laatste eind volgend jaar.
Intussen heb ik al lang het weinige dat ik er nog had, met uitzondering van een verjaardagsfonds, overgeboekt naar andere oorden.
Rabobank verdwijnt ten laatste eind volgend jaar.
Intussen heb ik al lang het weinige dat ik er nog had, met uitzondering van een verjaardagsfonds, overgeboekt naar andere oorden.