Lotus Bakeries
TIP
Re: Lotus Bakeries
Ik zou niet te vroeg verkopen. In het verleden heb ik al genoeg spijt gehad omdat een aandeel dan toch nog doorstootte nadat ik verkocht had.
Ik zou gewoon in het achterhoofd houden dat deze stijging van Lotus niet normaal is en daar ook naar handelen: met argwaan bekijken en niet met verliefdheid. Want die liefde is niet wederzijds.
Ik zou gewoon in het achterhoofd houden dat deze stijging van Lotus niet normaal is en daar ook naar handelen: met argwaan bekijken en niet met verliefdheid. Want die liefde is niet wederzijds.
Weet er iemand waarom ze geen aandelensplit willen doen?
In 2013 heeft het bedrijf daar iets over gezegd tegen De Tijd (http://krant.tijd.be/ipaper/20130515/" onclick="window.open(this.href);return false; , pagina 5) maar kan dat niet meer lezen omdat ik geen betalende klant ben.
In 2013 heeft het bedrijf daar iets over gezegd tegen De Tijd (http://krant.tijd.be/ipaper/20130515/" onclick="window.open(this.href);return false; , pagina 5) maar kan dat niet meer lezen omdat ik geen betalende klant ben.
Tijdens de algemene vergadering kwam er welgeteld één aandeelhoudersvraag. Die had vooral te maken met de hoge koers van het aandeel, dat gisteren sloot op 661,50 euro. Of een aandelensplitsing niet interessant zou kunnen zijn? Boone wees het idee resoluut van de hand. 'Daar zijn geen plannen voor.' Na de vergadering ging hij er evenwel dieper op in. 'Met een aandelensplitsing koop je geen liquiditeit', zei hij. 'Ik lig niet wakker van mijn beurskoers. Ik wil het bedrijf doen groeien, en niet de koers van het aandeel.'
OK, bedanktDidymus schreef:Tijdens de algemene vergadering kwam er welgeteld één aandeelhoudersvraag. Die had vooral te maken met de hoge koers van het aandeel, dat gisteren sloot op 661,50 euro. Of een aandelensplitsing niet interessant zou kunnen zijn? Boone wees het idee resoluut van de hand. 'Daar zijn geen plannen voor.' Na de vergadering ging hij er evenwel dieper op in. 'Met een aandelensplitsing koop je geen liquiditeit', zei hij. 'Ik lig niet wakker van mijn beurskoers. Ik wil het bedrijf doen groeien, en niet de koers van het aandeel.'
Dat vind ik geen slecht idee van Boone. Berkshire.A en NBB doen krak hetzelfde. En uiteindelijk zal Lotus toch wel ooit eens van de beurs verdwijnen, al zal dat niet onmiddellijk zijn.
Gisteren gelezen dat couckenbak ook in LB zit.
Is het geweten voor hoeveel dat is?
Maakt LB de etixx koekjes of zo?
Is het geweten voor hoeveel dat is?
Maakt LB de etixx koekjes of zo?
Dat denk ik ook. Zeker met Couckenbak erbij.Inversor schreef:En uiteindelijk zal Lotus toch wel ooit eens van de beurs verdwijnen, al zal dat niet onmiddellijk zijn.
Management koopt nog altijd eigen aandelen in. Split werkt niet in hun voordeel. Dus komt die voorlopig niet.
de tijd schreef:
De familie van Lotus-telgen vindt de aandelen van de koekjesbakker blijkbaar nog het investeren waard. Ondernemer Francis Van Eeckhout kocht vorige week voor bijna een half miljoen euro Lotus-aandelen bij. Gemiddeld betaalde hij 1.677 euro per aandeel.
Eind april investeerde Van Eeckhout al een dik half miljoen in het bedrijf. Van Eeckhout is getrouwd met Benedicte Boone, de jongste dochter van voormalig Lotus-CEO Karel Boone.
We kennen hem ook als grootaandeelhouder van Deceuninck.
Via stelselmatige aankopen bezit hij al zo’n 22 procent van de maker van pvc-bouwprofielen.
Hoeveel hij van Lotus bezit weet ik niet.
De familie van Lotus-telgen vindt de aandelen van de koekjesbakker blijkbaar nog het investeren waard. Ondernemer Francis Van Eeckhout kocht vorige week voor bijna een half miljoen euro Lotus-aandelen bij. Gemiddeld betaalde hij 1.677 euro per aandeel.
Eind april investeerde Van Eeckhout al een dik half miljoen in het bedrijf. Van Eeckhout is getrouwd met Benedicte Boone, de jongste dochter van voormalig Lotus-CEO Karel Boone.
We kennen hem ook als grootaandeelhouder van Deceuninck.
Via stelselmatige aankopen bezit hij al zo’n 22 procent van de maker van pvc-bouwprofielen.
Hoeveel hij van Lotus bezit weet ik niet.
Lotus lijkt me toch ook een BEL20 kandidaat? Ondanks ik hun naam niet heb horen vernoemd worden bij de kandidaten.
Beurskap vergelijkbaar met Bekaert momenteel.
Beurskap vergelijkbaar met Bekaert momenteel.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
ook met het volume dat er verhandeld wordt?
Is volume ook geen factor? Denk niet dat ze kans maken.
Euronav en Galapagos zouden erin komen. Ontex waarschijnlijk net niet.
D'Ieteren, Bekaert en Befimmo kunnen hun slot verliezen.
Euronav en Galapagos zouden erin komen. Ontex waarschijnlijk net niet.
D'Ieteren, Bekaert en Befimmo kunnen hun slot verliezen.
Volume is inderdaad te laag, maar ik dacht dat Elia daar ook tekort schoot en die zitten er toch nog in?
Een BEL20 zitje zou het volume ook ten goede komen.
Een BEL20 zitje zou het volume ook ten goede komen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
LB is niet meer het aandeel waar je als gewone (beginnende) belegger even instapt.
Maar de grote baas heeft al meermaals laten horen dat dat niet zijn probleem is.
Maar de grote baas heeft al meermaals laten horen dat dat niet zijn probleem is.
Ik weet het niet hoor. €1728 is nu niet meteen een bedrag dat onoverkomelijk lijkt. Granite Falls ($3500), Berkshire Hathaway-A ($197022, al kan je het goedkopere B aandeel wel voor $131 krijgen) en vooral Grand Marnier (€4951) en onze eigenste Nationale Bank (€3259) en de brouwerij van Haacht (€3280) zijn niet meteen aandelen die ik direct in portefeuille zal nemen
ondertussen al weer gedaald tot onder 1600. Veel mensen die klaar waren om winst te pakken