Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
laeka schreef:Nee heb geen Ab Inbev. Je kan niet alles hebben he. Diene Luxempart leg dat maar goed weg. Sofina zit daar ook in he.optibear schreef:@Laeka: aandeelhouder? Voor ik het vergeet jou nog te vertellen. Onder jouw invloed Luxempart gekocht.
@Laeka, 'k zie weinig potentieel bij Sofina. Heb verkocht @ 103 EURO.
Met de waarschijnlijke overname van SABMiller zal hier wel verandering in komen. Je zal je signature binnenkort moeten wijzigen, zeezout (:zeezout schreef:forse dividend verhoging
vul het rijtje aan van de laaste 5 dividenden
0,285 0,6 0,9 1,275 1,5375
stukske uit persbericht : " AB InBev overweegt om in het kader van de geplande overname van
SABMiller zijn hoofdzetel te verhuizen van België naar het Verenigd Koninkrijk."
SABMiller zijn hoofdzetel te verhuizen van België naar het Verenigd Koninkrijk."
Dat impliceert dus dubbele RV in de toekomst?
met delhaize heb ik het ook vlaggen ...
Kan dat niet ook iets positief zijn?
De roerende voorheffing in UK is maar 10 procent. Dus misschien gaan veel belgen AB INBEV verkopen, maar daar tegenover staat dat het aandeel interessanter wordt voor buitelandse investeerders omdat ze minder RV moeten betalen. Dus hierdoor zou de koers kunnen stijgen.
Of zie ik dit verkeerd?
De roerende voorheffing in UK is maar 10 procent. Dus misschien gaan veel belgen AB INBEV verkopen, maar daar tegenover staat dat het aandeel interessanter wordt voor buitelandse investeerders omdat ze minder RV moeten betalen. Dus hierdoor zou de koers kunnen stijgen.
Of zie ik dit verkeerd?
Nee, op Britse dividenden is er geen bronheffing. Die 10% is een soort belastingkrediet, daar hebben wij buitenlanders niets met te zien.molenveld schreef:Dat impliceert dus dubbele RV in de toekomst?
Het grote voordeel van deze operatie is inderdaad dat AB Inbev een beetje aantrekkelijker wordt voor buitenlandse beleggers gezien de dubbele belasting op de dividenden hiermee wegvalt.
Die 10 procent wordt voor buitelanders wel afgehouden, enkel beleggers van de UK hebben het voordeel dat ze hier iets mee kunnen doen tijdens hun belastingsaangiften. Dus volgens mij houd je als buitelander 10 procent minder over.ThomasDM schreef:Nee, op Britse dividenden is er geen bronheffing. Die 10% is een soort belastingkrediet, daar hebben wij buitenlanders niets met te zien.molenveld schreef:Dat impliceert dus dubbele RV in de toekomst?
Het grote voordeel van deze operatie is inderdaad dat AB Inbev een beetje aantrekkelijker wordt voor buitenlandse beleggers gezien de dubbele belasting op de dividenden hiermee wegvalt.
http://www.mijnkapitaal.be/andere-beleg ... tgeklaard/" onclick="window.open(this.href);return false;
voila, weer iets bijgeleerd, merci
BinckBank houdt in elk geval 10% bronbelasting af op mijn Britse dividenden.
Het bedrag dat de Britse bedrijven op hun website publiceren is het bedrag dat je in handen krijgt (en waar je dan de Belgische RV op moet betalen). Bij bv Shell en Unilever zie je dat duidelijk.Hilfje schreef: Die 10 procent wordt voor buitelanders wel afgehouden, enkel beleggers van de UK hebben het voordeel dat ze hier iets mee kunnen doen tijdens hun belastingsaangiften. Dus volgens mij houd je als buitelander 10 procent minder over.
http://www.mijnkapitaal.be/andere-beleg ... tgeklaard/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens Binck uitkering Unilever PLC cash div. @ £ 0,2344 per aandeel terwijl er op de site van Unilever 0,2110 staat, dus vele Belgische brokers rekenen die 10% er eerst bij om ze er dan weer af te trekken. In dit geval komt het er in de praktijk op neer dat je op de Britse Unilever aandelen 0% bronheffing moet betalen en op de Nederlandse 15%.
Uit hetzelfde persbericht :
"De Belgisch-Braziliaanse bierreus bestudeert dat scenario om te vermijden
dat SABMiller-aandeelhouders zwaar belast worden op dividenden van het
toekomstige fusiebedrijf. De Britse fiscus int roerende voorheffing op
dividenden. Een buitenlander die aandeelhouder is van een Brits bedrijf betaalt
enkel in eigen land voorheffing."
"De Belgisch-Braziliaanse bierreus bestudeert dat scenario om te vermijden
dat SABMiller-aandeelhouders zwaar belast worden op dividenden van het
toekomstige fusiebedrijf. De Britse fiscus int roerende voorheffing op
dividenden. Een buitenlander die aandeelhouder is van een Brits bedrijf betaalt
enkel in eigen land voorheffing."
voor zolang het blijft duren (denkt de pessimist in mij )
verhuis inbev
Verhuis Inbev, nogmaals een bewijs waarom invoering van vermogensbelasting idioot is, de middenklasse zal het wel bijpassen ... met dan nog hogere belastingen.
Ik ben vandaag ingestapt aan 96,8.