Termijnrekening 5 jaar van Me Direct
TIP
Re: Termijnrekening 5 jaar van Me Direct
@Nefertari: ben blij dat we het uiteindelijk eens zijn. Naar die bank met Turkse roots had ikzelf ook al verwezen. Maar ben in de eerste plaats toch blij dat u schrijft dat iedereen zijn eigen gevoel moet volgen.
Alleen een kanttekening bij uw opmerking over Test-Aankoop. Het klopt wat u schrijft over hun commentaren van 'interessant' voor die of die termijn, en die betrouwbaarheid van de bank, enz. Maar ze geven ook telkens 'Beste Kopen' aan, wat eigenlijk toch een soort aanbeveling is? Zo zie ik het toch? En ik meen mij te herinneren dat ook Kauphting Bank ooit zo'n 'Beste Koop' was. Maar idd ze vermeldden toen wel onder de 20K te blijven, en tegenwoordig onder de 100K. Daarenboven onderhandelen ze met bepaalde instellingen voordelen voor hun leden. Op dit moment bijv. Fortuneo en Afer Europe. En ik interpreteer dit toch dat dan de instelling op zich een aanbeveling krijgt? Ik ben al zeer lange tijd lid van TA, en heb een redelijk vertrouwen in hun adviezen op financieel vlak. Voor producten zoals spaarrekeningen en spaarverzekeringen hebben ze het dikwijls bij het rechte eind gehad - al bevelen ze nu ook wel MeDirect aan, zowel voor de langetermijnspaarder, als diegenen die ook geregeld geld van hun spaarrekening opnemen. Voor de eerste categorie staat MeDirect nu op de 1e plaats, voor de tweede op de 3e plaats. En daar ben ik het persoonlijk dus niet mee eens. Ik had nog nooit gehoord van bijv. Integrale 786, vooraleer zij erover begonnen. Dat is dus op dit moment een goudmijn voor wie hun advies van bij het begin gevolgd heeft. Daarenboven hebben ze de beurshausse van de laatste jaren voorspeld. Zij voorspelden een 'Beursfeest' toen iedereen aandelen liet vallen. Maar vooral bij de concrete risicovollere producten, zoals concrete aandelen, slaan ze de bal toch dikwijls mis. Ik herinner mij aanbevelingen als 'Koop' van bepaalde aandelen, en ze bleven dit 'Koop-advies' altijd maar herhalen, zelfs nadat het aandeel in kwestie al 90% in waarde gezakt was na hun eerste 'koop-advies'. Maar dit is dus slecht een kanttekening.
Nogmaals: ben blij dat we respect kunnen hebben voor elkaars mening!
Alleen een kanttekening bij uw opmerking over Test-Aankoop. Het klopt wat u schrijft over hun commentaren van 'interessant' voor die of die termijn, en die betrouwbaarheid van de bank, enz. Maar ze geven ook telkens 'Beste Kopen' aan, wat eigenlijk toch een soort aanbeveling is? Zo zie ik het toch? En ik meen mij te herinneren dat ook Kauphting Bank ooit zo'n 'Beste Koop' was. Maar idd ze vermeldden toen wel onder de 20K te blijven, en tegenwoordig onder de 100K. Daarenboven onderhandelen ze met bepaalde instellingen voordelen voor hun leden. Op dit moment bijv. Fortuneo en Afer Europe. En ik interpreteer dit toch dat dan de instelling op zich een aanbeveling krijgt? Ik ben al zeer lange tijd lid van TA, en heb een redelijk vertrouwen in hun adviezen op financieel vlak. Voor producten zoals spaarrekeningen en spaarverzekeringen hebben ze het dikwijls bij het rechte eind gehad - al bevelen ze nu ook wel MeDirect aan, zowel voor de langetermijnspaarder, als diegenen die ook geregeld geld van hun spaarrekening opnemen. Voor de eerste categorie staat MeDirect nu op de 1e plaats, voor de tweede op de 3e plaats. En daar ben ik het persoonlijk dus niet mee eens. Ik had nog nooit gehoord van bijv. Integrale 786, vooraleer zij erover begonnen. Dat is dus op dit moment een goudmijn voor wie hun advies van bij het begin gevolgd heeft. Daarenboven hebben ze de beurshausse van de laatste jaren voorspeld. Zij voorspelden een 'Beursfeest' toen iedereen aandelen liet vallen. Maar vooral bij de concrete risicovollere producten, zoals concrete aandelen, slaan ze de bal toch dikwijls mis. Ik herinner mij aanbevelingen als 'Koop' van bepaalde aandelen, en ze bleven dit 'Koop-advies' altijd maar herhalen, zelfs nadat het aandeel in kwestie al 90% in waarde gezakt was na hun eerste 'koop-advies'. Maar dit is dus slecht een kanttekening.
Nogmaals: ben blij dat we respect kunnen hebben voor elkaars mening!
-
- VIP member
- Contacteer:
Wie 'hebzuchtig' (ja 2,70% bruto op een 'veilige' termijnrekening verwachten, is in deze tijd 'hebzucht') wil zijn, moet aanvaarden dat hij/zij extra risico neemt Meer valt daar in mijn ogen niet over te zeggen.
Dit is eigenlijk off-topic maar ik wil toch nog even reageren, want ik vermoed dat we T-A verschillend interpreteren.Diane1 schreef:....Alleen een kanttekening bij uw opmerking over Test-Aankoop.../... Daarenboven hebben ze de beurshausse van de laatste jaren voorspeld. Zij voorspelden een 'Beursfeest' toen iedereen aandelen liet vallen....
'Voorspellen" kan niemand: als het over beursaandelen gaat kan men misschien wel raad geven, maar het blijft altijd "gokken". T-A geeft in deze, dan ook alleen maar vrijblijvend "advies" aan leden die zelf niet teveel moeite willen doen.
In hun vergelijkende spaarrekeningen-tabel geven ze "beste voorwaarden" en die gaan alleen over de beste rentes en niet over de bankinstellingen.
Nog lang vóór spaargids.be bestond, ben ik door T-A klant geworden bij Rabobank, die toen de beste rentes had.
Niemand kon toen weten of deze bank betrouwbaar was, evenmin als later over Kaupthing- die in een latere periode de hoogste rentes had.
Trouwens geen enkele van de gerenommeerde ratingbureaus hebben indertijd kunnen voorspellen dat ook de ene na de andere Belgische grootbank zou moeten "gered" worden.
Ik denk dat aandelen kopen in de hoop MEER te hebben hebzucht is en dan heb je nog geen garantie dat je je geld terug zietSebastiaan1985 schreef:Wie 'hebzuchtig' (ja 2,70% bruto op een 'veilige' termijnrekening verwachten, is in deze tijd 'hebzucht') wil zijn, moet aanvaarden dat hij/zij extra risico neemt Meer valt daar in mijn ogen niet over te zeggen.