Waar kan men het beste goud kopen ?
Re: Waar kan men het beste goud kopen ?
Ik vind papieren goud als "verzekering" onzin, als belegging kan het imho wel. Ik koop echter zelf (momenteel) geen goud op mijn effectenrekening, wegens niet goed thuis in die zaken en ik heb een slecht gevoel voor market timing, dan moet ik weer met moving averages gaan werken en ik ben al zo lui...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Is dit een goed adres om goud te kopen ? Heeft hier iemand ervaring mee ?
http://www.edelmetaalrichard.be/html/vk ... staven.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.edelmetaalrichard.be/html/vk ... staven.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VIP member
- Contacteer:
De prijzen op de site zijn niet de prijzen die je zal betalen, hier komt nog de premie bij.
Nee, geen ervaring mee.
Nee, geen ervaring mee.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zijn premies zijn erg hoog (daarom dat hij deze niet afficheert waarschijnlijk), tevens levert deze geen LBMA-baren (wereldwijd erkend) maar van een goedkopere antwerpse goudsmelter, tenzij er eens aan hem werden aangeboden. Goud=Goud volgens hem, alhoewel ik liever dan bij 'n andere handelaar ga met lagere premies en die wel LBMA-bars aflevert met certificaat (vanaf 250g) zoals die van Umicore. Eigenlijk 'n gewone juwelier die ook beleggersgoud verkoopt.
[quote="Spruitekop"]Het is inderdaad wel even schrikken als je voor het eerst goud bestelt. 500g is zoiets als ’n kleine –platte- gsm, 1kg is zoiets als ’n dikke klein GSM. Het blinkt wel, je geeft er ’n pak geld aan en dan kan je d’er verdomme nog niet mee bellen.
Als ik de zo tussen de lijnen lees is het voor Coike vooral te doen om zeker niet z’n volledige kapitaal kwijt te raken mocht het mis gaan met de huidige finaniciële wereld. In dat geval zou ik hem (en ook iedereen die op dit moment een deel van z’n kapitaal in goud zou willen omzetten) ALS hij dan voor goud zou kiezen, aanraden om FYSIEK goud te kopen. Geen “papier-goud” = contracten dat er ergens goud bewaard wordt voor jou, ETF’s (trackers) ed…
Je niet laten ompraten door de “iets” hogere kost door fysiek goud met zich meebrengt, iets wat je in handen hebt kunnen ze je moeilijk afnemen (tenzij dat je verwacht dat de goudconfiscatite die zich in 1933 in de VS voordeed weer zal voorvallen, maar ook toen werd maar 1/3 van het goud van de amerikanen in beslag genomen maw alles wat in de bankkluizen lag).
Waar bewaar je dit best? Thuis lijkt me niet echt veilig, vooral mijn buurt wordt de laatste tijd geteisterd door inbraken.
Als ik de zo tussen de lijnen lees is het voor Coike vooral te doen om zeker niet z’n volledige kapitaal kwijt te raken mocht het mis gaan met de huidige finaniciële wereld. In dat geval zou ik hem (en ook iedereen die op dit moment een deel van z’n kapitaal in goud zou willen omzetten) ALS hij dan voor goud zou kiezen, aanraden om FYSIEK goud te kopen. Geen “papier-goud” = contracten dat er ergens goud bewaard wordt voor jou, ETF’s (trackers) ed…
Je niet laten ompraten door de “iets” hogere kost door fysiek goud met zich meebrengt, iets wat je in handen hebt kunnen ze je moeilijk afnemen (tenzij dat je verwacht dat de goudconfiscatite die zich in 1933 in de VS voordeed weer zal voorvallen, maar ook toen werd maar 1/3 van het goud van de amerikanen in beslag genomen maw alles wat in de bankkluizen lag).
Waar bewaar je dit best? Thuis lijkt me niet echt veilig, vooral mijn buurt wordt de laatste tijd geteisterd door inbraken.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik open mogen een postbus en ik stuur je een PB waar je het met de post kan naartoe sturen.
Opties: Bankkluis (eventueel in het buitenland), thuis (een eigen kluis of waar je het zelf nooit zou gaan zoeken).
Hoe bewaar ik goud en zilver in huis (Eng- 24hgold)
Opties: Bankkluis (eventueel in het buitenland), thuis (een eigen kluis of waar je het zelf nooit zou gaan zoeken).
Hoe bewaar ik goud en zilver in huis (Eng- 24hgold)
Ik zou geen goud online kopen, je kan niet voorzichtig genoeg zijn. De man die het pakket komt afleveren weet waar je woont en weet waar het van komt. Dat is er al te veel aan.
Koop ook munten ipv staven, hoe langer hoe meer probeert men grote transacties te beknotten. Als goud echt door z'n dak zou gaan, gaan de premies ook nog eens door hun dak. Koop gewoon op dips bij de lokale goudboer munten.
Nog nooit stond er zoveel spaargeld op de rekeningen, de banken kunnen er goed aan verdienen (lage rente, terwijl zijn het gewoon elders tegen hogere rente kunnen parkeren) en nu gaat men de RV verhogen. Als iedereen nu eens een deel van z'n spaargeld zou omzetten in FYSIEK goud, je zou de rente nogal zien stijgen. De banken gaan natuurlijk proberen u papieren goud aan te smeren, want dat zou voor hen geen verschil uitmaken. Het enige verschil is dat u een papiertje hebt waar op staat dat je zogezegd goud bezit ipv het geld op uw rekening. NOT !
Koop ook munten ipv staven, hoe langer hoe meer probeert men grote transacties te beknotten. Als goud echt door z'n dak zou gaan, gaan de premies ook nog eens door hun dak. Koop gewoon op dips bij de lokale goudboer munten.
Nog nooit stond er zoveel spaargeld op de rekeningen, de banken kunnen er goed aan verdienen (lage rente, terwijl zijn het gewoon elders tegen hogere rente kunnen parkeren) en nu gaat men de RV verhogen. Als iedereen nu eens een deel van z'n spaargeld zou omzetten in FYSIEK goud, je zou de rente nogal zien stijgen. De banken gaan natuurlijk proberen u papieren goud aan te smeren, want dat zou voor hen geen verschil uitmaken. Het enige verschil is dat u een papiertje hebt waar op staat dat je zogezegd goud bezit ipv het geld op uw rekening. NOT !
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 2_00378114" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ook al goed uitkijken als je een goudhandelaar verlaat met goud of cash, best een omweg maken en er u van vergewissen dat ge niet gevolgd wordt... het is opvallend dat de laatste maanden heel veel juweliers, handelaars en transporten overvallen worden...
De gelijkenissen van deze crisis met de jaren '80 zijn eigenlijk bangelijk, hopelijk blijven we gespaard van een nieuwe Bende Van Nijvel...
Ik ook al goed uitkijken als je een goudhandelaar verlaat met goud of cash, best een omweg maken en er u van vergewissen dat ge niet gevolgd wordt... het is opvallend dat de laatste maanden heel veel juweliers, handelaars en transporten overvallen worden...
De gelijkenissen van deze crisis met de jaren '80 zijn eigenlijk bangelijk, hopelijk blijven we gespaard van een nieuwe Bende Van Nijvel...
Hallo Napoleon , ik heb me ondertussen al een beetje goud aangeschaft . Enkele weken geleden al . Ik heb me wel staafjes gekocht , dus geen munten . Ben ze zelf gaan halen bij een erkende dealer . Wie , wat of hoe probeert men grote transacties te beknotten ? Ik heb het wel veilig begraven in 1 van de oude Limburgse koolmijnen ....dat was ooit het zwarte goud he
Er zijn sinds enige tijd beperkingen op cash transacties.
http://www.express.be/sectors/nl/financ ... 160203.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
uiteindelijk zal dat wellicht 0 worden...
http://www.express.be/sectors/nl/financ ... 160203.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
uiteindelijk zal dat wellicht 0 worden...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En als het 0€ is dan is het probleem met het zwartwerk opgelost.
Fout ! Het is een medaille.JulusCesar schreef:Wist je dat er ook eerlijk goud bestaat ? VERA VALOR eigenlijk is het groen goud.
Het is een munt van hetzelfde gewicht als de andere populaire munten ...
Hier zou ik GEEN GOUD kopen....
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 9_00732919" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 9_00732919" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Hero Member
- Contacteer:
Al eens goud van opgevraagd en laten leveren?
Bieden zij 100% dekking of werken zij ook fractioneel?
Bieden zij 100% dekking of werken zij ook fractioneel?
Er zijn heel wat partijen online of offline. Ben je op zoek naar fysiek goud dat je zelf wilt opslaan of bij de partij zelf?