Welke fondsen kopen?
TIP
Re: Welke fondsen kopen?
Beste en heb je letterlijk overgenomen van de mixfondsen of heb je ook dividend fondsen gekozen hiervan?evita schreef:Jempi, indien mogelijk koop ik mijn fondsen zonder instapkosten bij DB/Rabo en anders bij Keytrade.jempi25 schreef:thanks Evita
Volgens ik zie heb jij ook de mixfondsen genomen op MijnKapitaal!
Welke heb jij genomen en waar?
jempi25
Bij DB kan je ook gespreid beleggen en dan betaal je nooit instapkosten.
Ik heb praktisch alle fondsen van het mixfonds.
Hoelang heb je ze al en wat is uw rendement?
Deze kon je kopen LU0068578508 voor 6002 €. Heb een gedeelte ervan gekocht.
Maar heb het moeilijk om te beslissen ivm kap of div versie
greetz
jempi25
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Misschien eens deze fondsen proberen, ze geven een uitstekend rendement blijkbaar.
verkrijgbaar bij oa. Baloise, Excell Life en SEB Life.

verkrijgbaar bij oa. Baloise, Excell Life en SEB Life.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Vraag is hoe zie je, en waar, dat een fonds de uitkering dividend uitkeert?
En de frequentie? Jaarlijks, driemaandelijks?
Kan men dit zien via Morningstar of via de broker die verkoopt?
tips please
jempi25
tips please
jempi25
Hey allemaal,
Na lange tijd mee gelezen te hebben hier op het forum heb ik de tijd genomen om ff een account aan te maken.
Had een vraag ivm het aankopen van fondsen bij Rabobank.
Wil voor een lange termijn gaan beleggen in fondsen voor mijn pasgeboren zoon. Horizon >20 jaar, ongeveer 100€ per maand.
Nu lees ik overal dat de minimale aankoopschijf bij Rabobank 100€ bedraagt, moet deze in 1 fonds gestoken worden of kan die 100€ gespreid worden over de 4 á 5 tal fondsen die ik plan om in mijn portefeuille te hebben?
Alvast bedankt voor de info.
Groeten
Na lange tijd mee gelezen te hebben hier op het forum heb ik de tijd genomen om ff een account aan te maken.
Wil voor een lange termijn gaan beleggen in fondsen voor mijn pasgeboren zoon. Horizon >20 jaar, ongeveer 100€ per maand.
Nu lees ik overal dat de minimale aankoopschijf bij Rabobank 100€ bedraagt, moet deze in 1 fonds gestoken worden of kan die 100€ gespreid worden over de 4 á 5 tal fondsen die ik plan om in mijn portefeuille te hebben?
Groeten
Nee je kan dit niet spreiden, 100 euro per fonds dus, alsook het minimum om eventueel bij te kopen.
dan zou ik naar de modelportefeuilles van medirect gaan, vb de MK versie
Je kan natuurlijk elke maand €100 in een ander fonds investeren, in een cyclus van 4 à 5 maanden.Kevin83 schreef:Hey allemaal,
Groeten
Met een beleggingshorizon van meer dan 20 jaar heb je zo nog altijd méér dan genoeg spreiding.
PS. Die modelportefeuilles van MeDirect overtuigen me niet. Kies gewoon 4 à 5 topfondsen uit & focus daarop.
+ 10 !soja schreef:dan zou ik naar de modelportefeuilles van medirect gaan, vb de MK versie
Kunnen mixfondsen eigenlijk failliet gaan?Kan je geld geïnvesteerd in een fonds kwijtspelen?
Een faling is technisch gezien het niet kunnen terug betalen van je schuldeisers. In principe gaan de mix fondsen geen schulden aan. Dus ...Vinny70 schreef:Kunnen mixfondsen eigenlijk failliet gaan?Kan je geld geïnvesteerd in een fonds kwijtspelen?
Hedge fonds werken wel met schulden en zijn dus een ander verhaal.
Je kan je geld zeker kwijtspelen als de onderliggende effecten (aandelen en obligaties) waardeloos worden. Dat ze allen tegelijk waardeloos worden is uiterst zeldzaam. Dat is toch een van de objectieven van de fondsbeheerder.
Ja zoek het fonds op bij Morningstar en als het een fonds is die een dividend uitkeert staat dit mooi onder het jaarlijkse rendement.jempi25 schreef:Vraag is hoe zie je, en waar, dat een fonds de uitkering dividend uitkeert?
tips please
jempi25
Zowel de dividendfrequentie als het dividendrendement.
Wat als de fondsbeheerders beslissen om het fonds te stoppen,wat gebeurd er dan met het kapitaal dat het fonds bezit?Belca2 schreef:Een faling is technisch gezien het niet kunnen terug betalen van je schuldeisers. In principe gaan de mix fondsen geen schulden aan. Dus ...Vinny70 schreef:Kunnen mixfondsen eigenlijk failliet gaan?Kan je geld geïnvesteerd in een fonds kwijtspelen?
Hedge fonds werken wel met schulden en zijn dus een ander verhaal.
Je kan je geld zeker kwijtspelen als de onderliggende effecten (aandelen en obligaties) waardeloos worden. Dat ze allen tegelijk waardeloos worden is uiterst zeldzaam. Dat is toch een van de objectieven van de fondsbeheerder.
Welke fondsen zitten er in die modelportfeuille dat je iemand zou aanraden om deze te kopen?soja schreef:dan zou ik naar de modelportefeuilles van medirect gaan, vb de MK versie
@Vinny70: wanneer een fonds stopgezet wordt, wordt het belegd kapitaal in een nieuw of ander bestaand fonds gestort. Als dat ander fonds je niet aanstaat kun je je deelbewijzen verkopen.
Dan wordt de inventariswaarde van de deelbewijzen uitbetaald (mogelijks worden kosten aangerekend) aan de houders ervan.Vinny70 schreef:...Wat als de fondsbeheerders beslissen om het fonds te stoppen,wat gebeurd er dan met het kapitaal dat het fonds bezit?
PS: stel gewoon je vraag, zonder noodzakelijk een vroeger bericht volledig te citeren.