Pensioensparen Rabobank duurder vanaf 2016
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensparen Rabobank duurder vanaf 2016
Vanaf 2016 3% instapkosten https://www.rabobank.be/nl/weten/actual ... LK_MENING_
Re: Pensioensparen Rabobank duurder vanaf 2016
altijd al gedacht dat het ervan ging komen,
als ze het echt zo jammer vinden, waarom betalen ze ons dan gewoon geen jaarlijkse premie die overeenkomt met die 3 %?
en nu?
naar argenta (gratis)?
of terug naar kbc pricos (2 %)?
als ze het echt zo jammer vinden, waarom betalen ze ons dan gewoon geen jaarlijkse premie die overeenkomt met die 3 %?
en nu?
naar argenta (gratis)?
of terug naar kbc pricos (2 %)?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Laatste strohalm om bij de Rabobank te blijven is hiermee geknakt, jammer.
Deze zin hadden ze beter weg kunnen laten.
neem voor het gemak even 3% op 940 = 28.20 * 30 Jaar met een gemiddeld rendement van 4% = 1500€ poef! weg....
Deze zin hadden ze beter weg kunnen laten.
Heeft ooit iemand nagerekend hoeveel rendement je misloopt met een 3% instap?Kortom, we laten de kwaliteit van een fonds primeren op de kosten. Een beter rendement loont immers jaar na jaar, terwijl het betalen van een instapkost – hoe vervelend ook – slechts één keer per storting van toepassing is.
neem voor het gemak even 3% op 940 = 28.20 * 30 Jaar met een gemiddeld rendement van 4% = 1500€ poef! weg....
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik ben ook klant bij Argenta, dus de keuze is voor mij snel gemaakt...
ik ga mij eens goed bedenken komende weken of ik nog wel verder wil pensioensparen,
uiteindelijk zet ge vele duizenden euros vast voor tientallen jaren, tot aan uw pensioen( als ge ooit zo ver geraakt),
de overheid verandert voortdurend de regels qua fiscaliteit; al dan niet indexering; misschien binnenkort pas afhalen op 67..
nu begint de bank ook nog de voorwaarden te veranderen,
uiteindelijk kan een mens ook zelf vrij beleggen in fondsen of investeren in een 2de verblijf of...
uiteindelijk zet ge vele duizenden euros vast voor tientallen jaren, tot aan uw pensioen( als ge ooit zo ver geraakt),
de overheid verandert voortdurend de regels qua fiscaliteit; al dan niet indexering; misschien binnenkort pas afhalen op 67..
nu begint de bank ook nog de voorwaarden te veranderen,
uiteindelijk kan een mens ook zelf vrij beleggen in fondsen of investeren in een 2de verblijf of...
-
- Newbie
- Contacteer:
Serieus?????
Sinds dit jaar overgestapt naar Rabobank... vooral door de combinatie van kwaliteit en 0% instapkosten.
En 3% is al direct de moeite vind ik!
Nog eens goed nadenken wat we volgend jaar doen dus.
Sinds dit jaar overgestapt naar Rabobank... vooral door de combinatie van kwaliteit en 0% instapkosten.
En 3% is al direct de moeite vind ik!
Nog eens goed nadenken wat we volgend jaar doen dus.
Hier ook (evenals mijn ega) dit jaar overgestapt omwille van de 0% instapkosten. Maar goed dat ik dan mijn bestaande fondsen bij KBC nog niet heb laten overdragen. Weet iemand wat de mogelijke alternatieven zijn?
Alternatieven: alles wat je in een pensioenspaarfonds bij rabobank.be hebt gewoon laten staan en niet meer bijstorten.g.itaar schreef:Hier ook (evenals mijn ega) dit jaar overgestapt omwille van de 0% instapkosten. Maar goed dat ik dan mijn bestaande fondsen bij KBC nog niet heb laten overdragen. Weet iemand wat de mogelijke alternatieven zijn?
En ergens ander een nieuw pensioenspaarfonds opstarten, bijv. ARPE van Argenta. Nu nog steeds 0% instapkosten.
Volgens mij is zoiets toch wettelijk toegestaan?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is geen probleem buiten dat je dan NOG een rekening moet aanhouden.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Die rekening is toch gratis. Bij zowel rabobank.be als bij Argenta. Of gaan ze bij Rabo daar ook geld voor vragen?Henkie1984 schreef:Dat is geen probleem buiten dat je dan NOG een rekening moet aanhouden.
Daar was ik al vanop de hoogte, Diane1 maar toch bedankt voor de info! Kan ik dan niet beter die 940 euro van Rabo laten overdragen naar Argenta? Anders hebben we dadelijk op drie plaatsen een pensioenspaarfonds staan, kwestie van overzicht wat te bewaren.
Eigenlijk was het pensioensparen bij Rabo hetgeen er ons heeft klant doen worden. Nu ze 3% instapkosten gaan aanrekenen heeft het voor ons eigenlijk totaal geen nut meer om hier nog klant te blijven. Jammer want ik was eigenlijk best tevreden over hun service. Ik denk dat ik weeral wat opzoekingswerk voor de boeg heb ...
Eigenlijk was het pensioensparen bij Rabo hetgeen er ons heeft klant doen worden. Nu ze 3% instapkosten gaan aanrekenen heeft het voor ons eigenlijk totaal geen nut meer om hier nog klant te blijven. Jammer want ik was eigenlijk best tevreden over hun service. Ik denk dat ik weeral wat opzoekingswerk voor de boeg heb ...
Laatst gewijzigd door g.itaar op 15 oktober 2015, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie weet gaat Argenta nu een actie voeren om dit overstappen naar hen te stimuleren?
Vroeger kreeg je daar een fles wijn voor.
Wie weet met wat komen ze nu af?
Nog even afwachten, zou ik zeggen.
Paniekvoetbal is nooit nergens goed voor.
Vroeger kreeg je daar een fles wijn voor.
Nog even afwachten, zou ik zeggen.
Paniekvoetbal is nooit nergens goed voor.
-
- Newbie
- Contacteer:
Je kunt inderdaad verschillende pensioenspaarfondsen lopen hebben...Diane1 schreef:Alternatieven: alles wat je in een pensioenspaarfonds bij rabobank.be hebt gewoon laten staan en niet meer bijstorten.g.itaar schreef:Hier ook (evenals mijn ega) dit jaar overgestapt omwille van de 0% instapkosten. Maar goed dat ik dan mijn bestaande fondsen bij KBC nog niet heb laten overdragen. Weet iemand wat de mogelijke alternatieven zijn?
En ergens ander een nieuw pensioenspaarfonds opstarten, bijv. ARPE van Argenta. Nu nog steeds 0% instapkosten.
Volgens mij is zoiets toch wettelijk toegestaan?
Soms is het zelfs mogelijk om je huidig pensioenspaarfonds te laten overnemen door de nieuwe bank.
Volgens mij zouden sommige banken hier zelfs kunnen op inspelen volgend jaar door de overname te stimuleren (toekennen van premie of zo?)
-
- Newbie
- Contacteer:
Great minds...Diane1 schreef:Wie weet gaat Argenta nu een actie voeren om dit overstappen naar hen te stimuleren?
Na de spaarrekening van Rabo 2 jaar overgeheveld te hebben naar MD (en daar heb ik geen spijt van), volgend jaar naar alternatief uitkijken voor mijn Balanced pensioenspaarfonds.
Greetz
Greetz