Tips autoverzekering (jongeren)
Tips autoverzekering (jongeren)
Ik vroeg me af of er mensen zijn die tips hebben qua autoverzekeringen inzake prijs/kwaliteit, aanbevelingen enzovoort...
Ben op zoek naar een verzekering met dekking van totaal verlies, moet daarom geen volledige omnium zijn, maar de prijzen die ik tot nu toe heb gekregen zijn toch wel om bij van uw stoel te vallen..
Dit is de prijs die ik kreeg via Ethias young drivers bijvoorbeeld (jaarlijks)
Burgerlijke Aansprakelijkheid
€ 767,66
Mini Omnium Plus
€ 887,32
Rechtsbijstand Plus
€ 42
Mobility
gratuit
Jaarlijkse premie, taks en bijdragen inbegrepen
€ 1 696,98
En via een makelaar heb ik het volgende gekregen
1282.31 € BA
406.76 €Mini Omnium
63.98€ rechtsbijstand
Totaal: 1753.05 €
Meningen?
Ben op zoek naar een verzekering met dekking van totaal verlies, moet daarom geen volledige omnium zijn, maar de prijzen die ik tot nu toe heb gekregen zijn toch wel om bij van uw stoel te vallen..
Dit is de prijs die ik kreeg via Ethias young drivers bijvoorbeeld (jaarlijks)
Burgerlijke Aansprakelijkheid
€ 767,66
Mini Omnium Plus
€ 887,32
Rechtsbijstand Plus
€ 42
Mobility
gratuit
Jaarlijkse premie, taks en bijdragen inbegrepen
€ 1 696,98
En via een makelaar heb ik het volgende gekregen
1282.31 € BA
406.76 €Mini Omnium
63.98€ rechtsbijstand
Totaal: 1753.05 €
Meningen?
Re: Tips autoverzekering (jongeren)
Appels met peren aan het vergelijken wat de Mini Omnium Plus van Ethias en de Mini Omnium van je makelaar.
Mini Omnium Plus : dekt ook het total verlies van het voertuig (niet bij de Mini Omnium van je makelaar)
Voor welke auto wil je een verzekering? nieuwe wagen , tweedehands (leeftijd?)
Mini Omnium Plus : dekt ook het total verlies van het voertuig (niet bij de Mini Omnium van je makelaar)
Voor welke auto wil je een verzekering? nieuwe wagen , tweedehands (leeftijd?)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja bij elke maatschappij zullen er wel verschillende voor-en nadelen zijn.. en dat is het voordeel bij Ethias
wagen is een tweedehands bmw 318d 100kw bouwjaar 2008, eerste inschrijving in 2009 en ben zelf 25 en sinds 2011 in bezit van rijbewijs en ongevalvrij. Maar vind het gewoon echt zotte prijzen, ik snap dat het in het algemeen geen goedkope auto is om te verzekeren maar om automatisch jongeren meer aan te rekenen is toch eigenlijk niet terecht imo. De bonus malus omkeren zou eerlijker zijn en beginnen op 0 en indien je veel schadegevallen hebt zou deze ifv de schadegevallen verhoogd worden, nu word iedereen eigenlijk gedwongen om veel te betalen zonder enige achtergrond.
Maarja that's the way the cookie crumbles zeker?
wagen is een tweedehands bmw 318d 100kw bouwjaar 2008, eerste inschrijving in 2009 en ben zelf 25 en sinds 2011 in bezit van rijbewijs en ongevalvrij. Maar vind het gewoon echt zotte prijzen, ik snap dat het in het algemeen geen goedkope auto is om te verzekeren maar om automatisch jongeren meer aan te rekenen is toch eigenlijk niet terecht imo. De bonus malus omkeren zou eerlijker zijn en beginnen op 0 en indien je veel schadegevallen hebt zou deze ifv de schadegevallen verhoogd worden, nu word iedereen eigenlijk gedwongen om veel te betalen zonder enige achtergrond.
Ik zou Ethias nemen : Burgerlijke Aansprakelijkheid : € 767,66Tiziano schreef:Ja bij elke maatschappij zullen er wel verschillende voor-en nadelen zijn.. en dat is het voordeel bij Ethias
geen mini omnium plus, is veel te duur, gezien leeftijd van de wagen.
Eventueel bij ethias de Rechtsbijstand Plus : € 42 (kan je ook ergens anders nemen)
Je zegt het zelf : "iedereen eigenlijk gedwongen om veel te betalen zonder enige achtergrond" dus dat risico moet je betalen!
"nu word iedereen" moet zijn nu wordt iedereen....
Bedankt om mijn dt fout eruit te halen, ik stoor mij er soms ook aan maarja niemand is perfect zeker
de reden dat ik voor de omnium + ga is omdat ik nog een uitstaande lening heb op mijn wagen en heb weinig zin om iets aan de hand te krijgen waarbij de auto total loss is en ik nog een lening moet afbetalen terwijl ik geen wagen meer heb vandaar
de reden dat ik voor de omnium + ga is omdat ik nog een uitstaande lening heb op mijn wagen en heb weinig zin om iets aan de hand te krijgen waarbij de auto total loss is en ik nog een lening moet afbetalen terwijl ik geen wagen meer heb vandaar
ja, dan is Ethias de beste keuze. Maar er geen uitbetaling bij ongeval indien de wagen niet totaal verlies is.Tiziano schreef:Bedankt om mijn dt fout eruit te halen, ik stoor mij er soms ook aan maarja niemand is perfect zeker
wat is de waarde van je wagen? bijna 900 is veel geld voor een mini omnium plus
ben je al op eigen naam verzekerd of is dit uw eerste verzekering.
Of stond je vroeger vermeld in een polis van uw ouders ?
Of stond je vroeger vermeld in een polis van uw ouders ?
Dan beroep ik mij op de BA, en als ik in fout ben heb ik spijtig genoeg pech maar de kost van een volledige omnium is me toch veel te hoog voor het aantal accidenten dat ik heb.. ik stond vermeld in de verzekering van mijn ouders, heb ondertussen ook een mailtje gestuurd naar assuralia ben benieuwd of deze een betere offerte kan doen als een directe verzekeraar, heb om eerlijk te zijn toch liever een makelaar.
Bij de maatschappij van uw ouders gaan kijken...
Ik kreeg daardoor direct bonus malus 0 en een hogere leeftijdsinschaling. (op eigen naam verzekerd)
Ze konden dat koppelen aan die van mijn ouders.
Is bij DVV-verzekeringen.
Ik kreeg daardoor direct bonus malus 0 en een hogere leeftijdsinschaling. (op eigen naam verzekerd)
Ze konden dat koppelen aan die van mijn ouders.
Is bij DVV-verzekeringen.
Ik ga dit topic even bumpen.. we zijn twee jaar later en de premies die de verzekeraars mij voorstellen zijn gehalveerd!
Nu wou ik hier even de vraag stellen wat er belangrijk is aan de extras bij een autoverzekering?
Voor mij persoonlijk ben ik uit aan het kijken naar:
BA + mini omnium
Pechverhelping
Rechtsbijstand heb ik apart via DAS.
Maar bij veel verzekeraars is er ook de mogelijkheid om uit te breiden met "bijstand voor personen" en dan ook nog verschillende gradaties is de pechverhelpingsdienst, ik ga quasi niet naar het buitenland dus enkel Belgie is voor mij voldoende.
Wat is het nut eigenlijk van een bijstand voor personen? Vallen medische kosten niet onder mijn hospitalisatieverzekering?
Nu wou ik hier even de vraag stellen wat er belangrijk is aan de extras bij een autoverzekering?
BA + mini omnium
Pechverhelping
Maar bij veel verzekeraars is er ook de mogelijkheid om uit te breiden met "bijstand voor personen" en dan ook nog verschillende gradaties is de pechverhelpingsdienst, ik ga quasi niet naar het buitenland dus enkel Belgie is voor mij voldoende.
Wat is het nut eigenlijk van een bijstand voor personen? Vallen medische kosten niet onder mijn hospitalisatieverzekering?
ja, medische kosten vallen ook onder uw hospi verzekering en zijn dus dubbel verzekerd als je ook een reisbijstand neemt (want dat is bijstand voor personen eigenlijk)
een hospiverzekering daarentegen zal u niet repatriëren indien er grote schade is aan uw huis, of als een familielid op het thuisfront ziek wordt. Ze zullen u ook niet helpen als uw bagage met al uw papieren gestolen wordt.
en zullen ook de reis van een familielid niet betalen om u te bezoeken in het ziekenhuis, enzoverder.
Dus gewoon afvragen of u op reis gaat en als de bijpremie de moeite is om te betalen.
een hospiverzekering daarentegen zal u niet repatriëren indien er grote schade is aan uw huis, of als een familielid op het thuisfront ziek wordt. Ze zullen u ook niet helpen als uw bagage met al uw papieren gestolen wordt.
en zullen ook de reis van een familielid niet betalen om u te bezoeken in het ziekenhuis, enzoverder.
Dus gewoon afvragen of u op reis gaat en als de bijpremie de moeite is om te betalen.
Inzittenden( meestal 4 als er evenveel passagiers gordels in je wagen zijn) zijn altijd automatisch mee verzekerd in je BA polis.Tiziano schreef: ↑24 oktober 2017, 09:28 Ik ga dit topic even bumpen.. we zijn twee jaar later en de premies die de verzekeraars mij voorstellen zijn gehalveerd!
BA + mini omnium
Pechverhelping
Wat nooit mee verzekerd is, is de bestuurders verzekering als je lichamelijke schade zou hebben bij een ongeval.Die verzekering moet je apart bijnemen.
Misschien is de " kilometer " verzekering interessant bij Touring of Corona, die bieden ook een pechverhelping aan.
https://www.aginsurance.be/Retail/nl/mo ... ering.aspx
Mijn excuses ik bedoelde de bestuurdersverzekering! Is het aan te raden van dit af te sluiten?
Ik ben nu verschillende offertes op aan het vragen waar gaat de voorkeur van de spaargidsers naar uit? Ee
n onafhankelijk makelaar?
Ik lees veel slecht over KBC, zij zijn wel het goedkoopst op het moment maar discussie bij een schadegeval heb ik geen zin in. Wat zijn de ervaringen bij Ethias? Vond niet echt veel topics over hun terug.
Ik ben nu verschillende offertes op aan het vragen waar gaat de voorkeur van de spaargidsers naar uit? Ee
Ik lees veel slecht over KBC, zij zijn wel het goedkoopst op het moment maar discussie bij een schadegeval heb ik geen zin in. Wat zijn de ervaringen bij Ethias? Vond niet echt veel topics over hun terug.
ah oei, verkeerd begrepen.
Maar eigenlijk hetzelfde. Als je een hospiverzekering hebt en een bestuurdersverzekering/verkeerspolis, dan ben je voor ziekenhuiskosten dubbel verzekerd.
Maar een hospiverzekering zal niet tussenkomen als je niet gehospitaliseerd wordt (bvb kinebehandelingen igv wiphlash), nu dat is nog zo erg niet. Belangrijker is dat een hospiverzekering ook niet zal tussenkomen in uw loonverlies bij werkonbekwaamheid (reken maar eens het verschil uit tussen een uitkering van de ziekenkas en een normaal loon, gedurende uw resterende carrière). Afhankelijk van uw gezinssituatie kan de overlijdensdekking ook belangrijk zijn (op financieel vlak ).
Er is wel een groot verschil tussen de verschillende verkeerspolissen. Vergelijken is niet zo makkelijk
Maar eigenlijk hetzelfde. Als je een hospiverzekering hebt en een bestuurdersverzekering/verkeerspolis, dan ben je voor ziekenhuiskosten dubbel verzekerd.
Maar een hospiverzekering zal niet tussenkomen als je niet gehospitaliseerd wordt (bvb kinebehandelingen igv wiphlash), nu dat is nog zo erg niet. Belangrijker is dat een hospiverzekering ook niet zal tussenkomen in uw loonverlies bij werkonbekwaamheid (reken maar eens het verschil uit tussen een uitkering van de ziekenkas en een normaal loon, gedurende uw resterende carrière). Afhankelijk van uw gezinssituatie kan de overlijdensdekking ook belangrijk zijn (op financieel vlak ).
Er is wel een groot verschil tussen de verschillende verkeerspolissen. Vergelijken is niet zo makkelijk
Uiteraard is het aangeraden de " bestuurders verzekering " af te sluiten en kost niet zo veel, ik betaal daarvoor extra bij mijn BA polis 50 euro/jaar. Je gaat dit enkel bij de maatschappij kunnen doen waar je je BA verzekering hebt volgens mij. Een aparte bestuurder polis bij een andere maatschappij gaat niet lukken denk ik.Tiziano schreef: ↑25 oktober 2017, 07:40 Mijn excuses ik bedoelde de bestuurdersverzekering! Is het aan te raden van dit af te sluiten?