Pensioensparen Rabobank
Re: Pensioensparen Rabobank
Zou ik ook graag willen weten. Ik ben van plan om zowel het pensioensparen (Pricos) van mij en mijn echtgenote over te dragen. Heb wel reeds een nieuw pensioenspaarplan voor ieder van ons geopend bij Rabobank. Dus graag een reactie van Rabobank.
-
- Newbie
- Contacteer:
Plots wordt het duidelijk waarom nog geen reactie gegeven werd door Rabobank...annetje schreef:Beste Rabobank,
't Is wellicht nog te vroeg, maar heeft u al weet van een nieuwe actie rond pensioensparen ?
Het zou voor mij gaan om een nieuw pensioenspaarfonds. Een overstap kan helaas niet daar ik tot hiertoe alleen in een verzekering gestort heb.
Momenteel ben ik nog tussen 2 aan het twijfelen, dus het zou wel fijn zijn om dit mee te nemen in mijn beslissing.
Alvast bedankt,
Annetje
Vanaf volgend jaar: 3% instapkosten!!
Wat een geluk dat ik niet begonnen ben met pensioensparen bij Rabo... ik voel mee met hen die het er wel op gewaagd hebben en nu weer met de miserie zitten.
Ik begrijp niet goed waarom iedereen zo overreageerd. In het item Rabo pesioensparen duurder heb ik de berekening gezet van de laatste 10 jaar. Hier heb ik al 3% kosten aangerekend voor die 10 jaar om een serieuze vergelijking te kunnen maken. Het verschil is net meer dan 100 euro! Het verschil met argenta is veel groter.
Ik geef dan toch de voorkeur aan een goed fonds, ook al moet ik daarvoor betalen.
Ik geef dan toch de voorkeur aan een goed fonds, ook al moet ik daarvoor betalen.
Miserie vind ik dan nu weer wat overgereageerd! Ik ben jaren geleden begonnen met pensioensparen bij rabo, dus ik heb al die jaren kunnen genieten van de vermindering van 3% instapkosten.Stijn1234 schreef:Wat een geluk dat ik niet begonnen ben met pensioensparen bij Rabo... ik voel mee met hen die het er wel op gewaagd hebben en nu weer met de miserie zitten.
Het is niet dat ze nu slechter worden dan de rest van de markt. Ze komen gewoon terug op gelijke voet. Ik heb dus enkel voordeel gehad in het verleden.
Welke miserie bedoel je wel, Stijn1234?
http://www.mijnkapitaal.be/andere-beleg ... fondsen-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie niet in waarom we moeten wanhopen of zelfs veranderen?
http://www.mijnkapitaal.be/andere-beleg ... fondsen-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie niet in waarom we moeten wanhopen of zelfs veranderen?
Net artikel gelezen op mijnkapitaal, Ik was van zin om mijn pspf van kbc (Pricos) naar Rabo te laten overzetten, als ik dit zou doen dan best voor 31/12/2015 om de 3% instapkosten te vermijden. Volgens het artikel blijft het fonds van Rabo bij de beste ook met de instapkosten in rekening gebracht. Maar nu vraag ik mij af of ik dit nog wel moet doen (ik neig naar overzetten maar heb nog twijfels)? Wat zouden jullie doen overzetten of niet?
Voorlopig verplaats ik niks.
Rabo biedt wel nog altijd dat zeer goede pensioenfonds aan.
Dat blijft voor mij de essentie.
Naast die 70 euro, heb ik wel een jaar of 4 geprofiteerd van dat witte product.
Dat pakken ze mij al niet meer af!
Moet wel zeggen, als ze de fiscaliteit nog verder gaan aanpakken, zie ik mij eerder volledig stoppen met pensioensparen.
Maar nu loop ik voor op de feiten.
Rabo biedt wel nog altijd dat zeer goede pensioenfonds aan.
Dat blijft voor mij de essentie.
Naast die 70 euro, heb ik wel een jaar of 4 geprofiteerd van dat witte product.
Dat pakken ze mij al niet meer af!
Moet wel zeggen, als ze de fiscaliteit nog verder gaan aanpakken, zie ik mij eerder volledig stoppen met pensioensparen.
Maar nu loop ik voor op de feiten.
Als je je fonds overzet van KBC naar Rabo, ga je nooit instapkosten betalen.g.itaar schreef:Net artikel gelezen op mijnkapitaal, Ik was van zin om mijn pspf van kbc (Pricos) naar Rabo te laten overzetten, als ik dit zou doen dan best voor 31/12/2015 om de 3% instapkosten te vermijden.
Instapkosten betaal je slechts 1 keer bij elke nieuwe storting. Niet bij het overzetten van 1 fonds in een ander.
Is het dan niet zo dat X deelbewijzen van Pricos verkocht worden en Y deelbewijzen van Rabo growht worden aangekocht (hetgeen toch een nieuwe storting is in het pspf van Rabo) waar dan die 3% instapkosten worden voor aangerekend? Waar kan je die info vinden dat er geen instapkosten verschuldigd zijn bij een overdracht?
Het klopt dat die deelbewijzen verkocht en anderen gekocht worden. Dit is echter een interne verwerking.g.itaar schreef:Is het dan niet zo dat X deelbewijzen van Pricos verkocht worden en Y deelbewijzen van Rabo growht worden aangekocht (hetgeen toch een nieuwe storting is in het pspf van Rabo) waar dan die 3% instapkosten worden voor aangerekend? Waar kan je die info vinden dat er geen instapkosten verschuldigd zijn bij een overdracht?
Instapkosten is enkel van toepassing op nieuwe stortingen.
Ook even aan Rabobank gevraagd:
ziehier hun antwoord:
Geachte heer,
Bij overdracht naar Rabobank.be dient u geen instapkosten te betalen op het overgedragen kapitaal, ook indien u na 31/12/2015 overdraagt. Pas vanaf het ogenblik dat u een storting uitvoert in 2016 op uw pensioenspaarrekening bij Rabobank.be (al dan niet overgedragen) dient u de instapkost op deze storting te betalen.
We hopen u met deze informatie van dienst te zijn geweest. Heeft u nog vragen of is iets nog onvoldoende duidelijk? Aarzel dan niet om ons te contacteren. Onze klantendienst is elke werkdag bereikbaar op 03/289.28.88 tussen 08.30u en 19.00u (op vrijdag tot 18.30u). Op onze site kan u tevens de meest gestelde vragen raadplegen (https://www.rabobank.be/nl/vragen/hulp- ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;).
Met vriendelijke groeten,
Klantendienst Rabobank.be
ook had ik gevraagd naar een eventuele actie voor overdracht van pensioensparen dit is hun antwoord:
Geachte heer,
Wij danken u voor uw e-mail en bezorgen u hierbij graag een antwoord op uw vraag.
Vanaf volgend jaar betaalt u op elke nieuwe pensioenspaarstorting via Rabobank.be een instapkost. Ook indien u een pensioenspaarfonds overdraagt betaalt u instapkosten voor nieuwe stortingen in 2016.
Uiteraard geldt deze instapkost niet voor eerder uitgevoerde stortingen.
Op dit ogenblik hebben wij nog geen informatie over een eventuele pensioenspaaractie.
We hopen u met deze informatie van dienst te zijn geweest. Heeft u nog vragen of is iets nog onvoldoende duidelijk? Aarzel dan niet om ons te contacteren. Onze klantendienst is elke werkdag bereikbaar op 03/289.28.88 tussen 08.30u en 19.00u (op vrijdag tot 18.30u). Op onze site kan u tevens de meest gestelde vragen raadplegen (https://www.rabobank.be/nl/vragen/hulp- ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;).
Dus anonymous had gelijk ivm de kosten voor het overdragen van een pensioenspaarfonds.
ziehier hun antwoord:
Geachte heer,
Bij overdracht naar Rabobank.be dient u geen instapkosten te betalen op het overgedragen kapitaal, ook indien u na 31/12/2015 overdraagt. Pas vanaf het ogenblik dat u een storting uitvoert in 2016 op uw pensioenspaarrekening bij Rabobank.be (al dan niet overgedragen) dient u de instapkost op deze storting te betalen.
ook had ik gevraagd naar een eventuele actie voor overdracht van pensioensparen dit is hun antwoord:
Geachte heer,
Wij danken u voor uw e-mail en bezorgen u hierbij graag een antwoord op uw vraag.
Vanaf volgend jaar betaalt u op elke nieuwe pensioenspaarstorting via Rabobank.be een instapkost. Ook indien u een pensioenspaarfonds overdraagt betaalt u instapkosten voor nieuwe stortingen in 2016.
Uiteraard geldt deze instapkost niet voor eerder uitgevoerde stortingen.
Op dit ogenblik hebben wij nog geen informatie over een eventuele pensioenspaaractie.
Dus anonymous had gelijk ivm de kosten voor het overdragen van een pensioenspaarfonds.
Het mooie verhaal stopt eind 2015 blijkbaar.
Ik lees net dat Rabo ook verplicht zal worden om 3 % instapkost te rekenen, net zoals BNP dat doet.
Aangezien het hier toch om dezelfde fondsen gaat lijkt me dat ook niet zo abnormaal.
Voorlopig blijft Argenta dus nog de enigste die het gratis doet ?
(bron : bankshopper.be)
Ik lees net dat Rabo ook verplicht zal worden om 3 % instapkost te rekenen, net zoals BNP dat doet.
Aangezien het hier toch om dezelfde fondsen gaat lijkt me dat ook niet zo abnormaal.
Voorlopig blijft Argenta dus nog de enigste die het gratis doet ?
(bron : bankshopper.be)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een pak melk mag toch verschillende prijzen hebben bij de delhaise/AH/colruyt? 

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Tenzij Rabo een eigen pensioenspaarfonds opricht en gratis verder gaat.