Stortingen in contant
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Stortingen in contant
Worden cash stortingen op zichtrekeningen "gemeld" en zo ja, vanaf welk bedrag(per storting)?
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Stortingen in contant
Alles boven de 10 000 euro moet sowieso gemeld worden. Hetzelfde geldt voor transacties die onder die grens vallen maar die als "verdacht" kunnen aanzien worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik dacht dat het bedrag nu al lager was en men wil volgend jaar naar 3000€.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat je 2 zaken met elkaar verwart AMA.
Contant BETALEN mag dit jaar nog tot 5.000€ vanaf 1 jan 2014 wordt dit beperkt tot 3.000€
Voor diverse metalen en edelmetalen gelden nog andere voorwaarden als je cash wil betalen.
De vraag gaat om "stortingen" (bij de bank) in contanten (cash), niet om betalingen.
Contant BETALEN mag dit jaar nog tot 5.000€ vanaf 1 jan 2014 wordt dit beperkt tot 3.000€
Voor diverse metalen en edelmetalen gelden nog andere voorwaarden als je cash wil betalen.
De vraag gaat om "stortingen" (bij de bank) in contanten (cash), niet om betalingen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Wat spruit zegt is correct. Die 5000/binnenkort 3000 euro zijn limieten voor cash betalingen. Dat zijn absolute grenzen, meer mag niet. Ik had ze bewust verzwegen om het niet ingewikkelder te maken.
Je mag daarintegen best meer dan 10 000 euro cash storten, 't is alleen zo dat de bank ze dan in elk geval moet aangeven bij de Cel voor Financiële Informatieverwerking. Dus als je naar je bank stapt om die 10 000 euro van je rekening te halen (in kleine coupures, om er even thuis in te zwemmen b.v.) en ze dan later die dag terugstort dan moet deze transactie verplicht doorgegeven worden.
Transacties onder de grens kunnen ook doorgegeven worden als je bankier ze om één of andere reden verdacht vindt.
Je mag daarintegen best meer dan 10 000 euro cash storten, 't is alleen zo dat de bank ze dan in elk geval moet aangeven bij de Cel voor Financiële Informatieverwerking. Dus als je naar je bank stapt om die 10 000 euro van je rekening te halen (in kleine coupures, om er even thuis in te zwemmen b.v.) en ze dan later die dag terugstort dan moet deze transactie verplicht doorgegeven worden.
Transacties onder de grens kunnen ook doorgegeven worden als je bankier ze om één of andere reden verdacht vindt.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Ludo, waar is je post heen? Je opmerking heeft mij nog wat verder doen zoeken en aan het denken gezet. Ik kan nergens een bron vinden die die 10 000 vermeldt als grens voor aangifte bij de cel CFI. Er is wel een identificatieplicht in een aantal gevallen.
Wat er natuurlijk ook is is een meldingsplicht bij het overschrijden van EU-grenzen met 10 000 euro of meer. Dat heeft echter niets te maken met stortingen op een Belgische rekening maar kan relevant zijn voor TS gezien zijn/haar eerdere posts. Misschien kan TS de reden van de vraag aangeven?
Wat er natuurlijk ook is is een meldingsplicht bij het overschrijden van EU-grenzen met 10 000 euro of meer. Dat heeft echter niets te maken met stortingen op een Belgische rekening maar kan relevant zijn voor TS gezien zijn/haar eerdere posts. Misschien kan TS de reden van de vraag aangeven?
Als ik bij mijn dbank ging geld afhalen moest ik een reden opgeven wat ik er mee ging doen. Heb gezegd dat ik niet wilde zeggen en dus hebben ze dit genoteerd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Enkele jaren geleden heb ik ook zo eens 'n spaarrekening leeg gehaald en toen de bediende mij vroeg wat m'n plannen waren was m'n antwoord: "Ik heb zin om eens goed zot te doen!"
Keek wel even raar maar nadien kreeg die 'n glimlach op het gelaat. Volgens mij zat die kerel met perverse gedachten.
Keek wel even raar maar nadien kreeg die 'n glimlach op het gelaat. Volgens mij zat die kerel met perverse gedachten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Spruitekop schreef:Enkele jaren geleden heb ik ook zo eens 'n spaarrekening leeg gehaald en toen de bediende mij vroeg wat m'n plannen waren was m'n antwoord: "Ik heb zin om eens goed zot te doen!"
Die vraag kan men ook krijgen bij een grote uitgaande OVERSCHRIJVING.
Zo eens een na een paar dagen een inkomende overscchrijving van mij naar hen, terug naar verschillende rekeningen bij andere banken van mij overgesdchreven ( allemaal wit geld )
Die pipo van de bank belt mij na een half jaar daarover op, ik begon die al goed uit te kafferen. Ik was al lang de reden vergeten
Een aantal weken later kreeg ik een brief van de directeur dat ingevolge MIFI of wifi of zoiets de banken verplicht waren om de reden ervan te kennen.
Toen heb ik hen de echte reden verteld : dat de andere bank véél meer intrest gaf, omdat zij hun intresten plots lieten dalen. Niets meer van gehoord uiteraard.
Nog iemand een idee / ervaringen welk bedrag als storting aanvaardbaar wordt geacht inzake belastingen etc ?
Is er wat veranderd de laatste jaren ?
Een voorbeeld uit de lucht gegrepen : als je elke maand van het jaar 500 euro cash geld op je rekening stort (als werknemer), komen daar dan problemen van ?
Een voorbeeld uit de lucht gegrepen : als je elke maand van het jaar 500 euro cash geld op je rekening stort (als werknemer), komen daar dan problemen van ?
Een dergelijk bedrag niet denk ik : maar je kan ook een lichte variatie in het bedrag brengen dat valt minder op
Of je neemt verschillende banken
Of je neemt verschillende banken
Elke maand een zelfde bedrag zal zeker ontdekt worden door data mining algoritmes. Volg daarom de suggesties van Paul, met relatief sterke variaties rond het gemiddelde van €500. bv. de ene maand 400 en de volgende 600. Zorg dat er geen weerkerend patroon zit in die stortingen. En natuurlijk rekeningen bij meerdere banken bieden (op dit ogenblik) nog de beste bescherming.
haelewyn schreef:Nog iemand een idee / ervaringen welk bedrag als storting aanvaardbaar wordt geacht inzake belastingen etc ?
Als je kan bewijzen dat het geen zwart geld is, is er eigelijk geen probleem denk ik.
Maar ken er zo nog ene die iedere maand zijn zwart geld op zijn rekening ging zetten, de bankdirecteur heeft het hem na een tijdje toch afgeraden om nog verder te doen
Zelfs al zijn het telkens verschillende bedragen, als je telkens bij dezelfde bank gaat storten zit je vroeg of laat in de prijzen, wees maar zeker dat ze het allemaal in de mot hebben hoor.
Idem met ene die aan den dop stond, ging bijklussen in het zwart en opeens de grote Jan ging uithangen met zijn geld. Heeft het zich achteraf ook ferm beklaagd
Ja, maar stel dat je nu als kapper (of een beroep waar je alleen cashontvangsten hebt) alleen maar cash ontvangt, dan moet je dit toch ook gaan storten in je bank?