Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Zijn er landen waar je aandelen van kan kopen, zonder dat je die bronbelasting hebt in het buitenland, en dan nog een RV hier ?Szpilman schreef:Over het dividend: spijtig, maar dat is een argument tegen elk buitenlands dividend-aandeel met bronbelasting.
't Is voor mij allemaal nog nieuw, en heb me tot hiertoe nog niet aan aandelen gewaagd.
Er zijn landen waar sommige/alle aandelen geen bronheffing hebben zoals Luxemburgse holdings.
Soms lees je dat je ook enkel Belgische RV betaald op UK aandelen. Dat komt omdat Britse bedrijven bij de aankondiging van hun dividend meteen een netto bedrag opgeven waavan de 10% Tax credit is afgegaan.
Je kan hele pagina's vinden met legale en niet legale manieren om deze dubbele belasting te verminderen/ontwijken.
Ik zou me niet teveel laten leiden door belastingredenen om een aandeel te kopen. Hoofdreden moet zijn dat het je een sterk bedrijf lijkt.
Als je nog nooit een aandeel gekocht hebt zou ik ook beginnen met een Belgisch aandeel.
Soms lees je dat je ook enkel Belgische RV betaald op UK aandelen. Dat komt omdat Britse bedrijven bij de aankondiging van hun dividend meteen een netto bedrag opgeven waavan de 10% Tax credit is afgegaan.
Je kan hele pagina's vinden met legale en niet legale manieren om deze dubbele belasting te verminderen/ontwijken.
Ik zou me niet teveel laten leiden door belastingredenen om een aandeel te kopen. Hoofdreden moet zijn dat het je een sterk bedrijf lijkt.
Als je nog nooit een aandeel gekocht hebt zou ik ook beginnen met een Belgisch aandeel.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Bedankt Zeezout.
Nog 1 vraagje, zei het misschien een beetje off-topic hier, maar is er ergens een lijst beschikbaar over hoeveel dividend (Bedrag of %) de verschillende bedrijven uitkeren ? 'k Ben vooral geïnteresseerd in B en NL.
Nog 1 vraagje, zei het misschien een beetje off-topic hier, maar is er ergens een lijst beschikbaar over hoeveel dividend (Bedrag of %) de verschillende bedrijven uitkeren ? 'k Ben vooral geïnteresseerd in B en NL.
in eerste artikel van draad zeezoutjes vs tracker zit er een excel met de dividenden van de afgelopen 10 jaar van een aantal Belgische aandelen.
Dit is voor roerende voorheffing, er moet dus nog 25 en volgend jaar 27 % af.
Aandelen geven steeds dividend in bedrag, niet in % van de koers.
Dit is voor roerende voorheffing, er moet dus nog 25 en volgend jaar 27 % af.
Aandelen geven steeds dividend in bedrag, niet in % van de koers.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
En dan te bedenken dat eerder dit jaar KBC Sioen uit hun top pick selectie haalde ten voordele van Nyrstar.
Heb Tom Simonts dan nog een bericht gestuurd, "waarom"?
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
simpel, omdat KBC voordeel haalt uit spullen waarin enorm veel gegokt wordt, aan Sioen valt voor hen niks te verdienen, de transactiekosten voor de Nyrstar handel levert hen daarentegen fortuinen op.reteiP schreef:En dan te bedenken dat eerder dit jaar KBC Sioen uit hun top pick selectie haalde ten voordele van Nyrstar.
Klassiek "principal-agent problem"
Kan mogelijk hun redenering zijn, maar over het algemeen vind ik hun selecties en berekening wel enige waarde hebben.Panly schreef:simpel, omdat KBC voordeel haalt uit spullen waarin enorm veel gegokt wordt, aan Sioen valt voor hen niks te verdienen, de transactiekosten voor de Nyrstar handel levert hen daarentegen fortuinen op.reteiP schreef:En dan te bedenken dat eerder dit jaar KBC Sioen uit hun top pick selectie haalde ten voordele van Nyrstar.
Klassiek "principal-agent problem"
Nyrstar liefde is toch een KBC probleem dat al een tijd meegaat.
Hun koersdoel (voor de update van vandaag weliswaar) : €4
dat van ABN Amro: €1
tja, hoe zou dat nu komen?reteiP schreef: Nyrstar liefde is toch een KBC probleem dat al een tijd meegaat.
Cui bono?
>:D
Dat vorige koersdoel van KBC was volledig achterhaald en maanden oud. Ze hadden dat al lang moeten aanpassen. Het koersdoel van ABN was actueel en hield al rekening met een kapitaalverhoging.
Welke websites gebruiken jullie om beurs-geralateerd nieuws te checken? (Deze namiddag is Airbus de hoogte ingeschoten, maar ik heb geen flauw idee waarom.)
Google via tabblad nieuws.Szpilman schreef:Welke websites gebruiken jullie om beurs-geralateerd nieuws te checken? (Deze namiddag is Airbus de hoogte ingeschoten, maar ik heb geen flauw idee waarom.)
Soms via twitter.
Soms via reddit.
Ik heb google, yahoo en reuters gecheckt, maar niets opmerkelijks gevonden.
Koers van concurrent Boeing stijgt na resultaten. Mogelijks verband.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Het zijn de uitlatingen van super Mario, die aanleiding gaven tot een opstoot van bijna alle aandelen.
Alvast heel goed nieuws voor mijn grootste positie... $lowietje schreef:Het zijn de uitlatingen van super Mario, die aanleiding gaven tot een opstoot van bijna alle aandelen.