inschrijfdocumenten TAK23 kwijt
inschrijfdocumenten TAK23 kwijt
Hallo
Ik heb vele jaren terug ingeschreven in een tak23 belegging.
Deze belegging staat ook mooi op mijn online bankoverzicht.
Onlangs belde mijn bank me om te bekijken of het niet interessant was om dit te heroriënteren.
Ze nodigde me uit voor een gesprek, maar moest dan wel de documenten van inschrijving of aankoop meebrengen.
Ik zei haar al dat ik deze documenten niet meer heb.
Toch zou dit absoluut nodig om iets te kunnen doen met de belegging.
Wat denken jullie ? En wat is een oplossing ?
Bedankt
Onlangs belde mijn bank me om te bekijken of het niet interessant was om dit te heroriënteren.
Ze nodigde me uit voor een gesprek, maar moest dan wel de documenten van inschrijving of aankoop meebrengen.
Bedankt
Re: inschrijfdocumenten TAK23 kwijt
Wat de bank vraagt is onzin. Een inschrijvingsbewijs voor een belegging wordt in tweevoud opgemaakt: het origineel voor de bank en een kopie voor jou. De bank heeft dus zelf een exemplaar. Bovendien moeten ze maar op hun computer kijken om alle modaliteiten van die belegging te kunnen zien. Waarom vragen ze dan jouw inschrijvingsbewijs?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Indien je deze kunt zien op je online bankoverzicht kan je alzo het contracnummer zien dus indien je deze aan je adviseur geeft heeft hij meer dan genoeg om de nodige gegevens op te vragen.
De adviseur kan alle gegevens van het online bankoverzicht gemakkelijk zelf zien. Kun je je voorstellen dat iemand van de bank je uitnodigt om een belegging te komen bespreken en dat ze zelf niet weet waarover het gaat?
"Kun je je voorstellen dat iemand van de bank je uitnodigt om een belegging te komen bespreken en dat ze zelf niet weet waarover het gaat?"
komt misschien wel veel meer voor dan je zou vermoeden, wat ze wel met 100 zekerheid weten, is hoeveel zij aan je kunnen verdienen met een dergelijke "belegging"
komt misschien wel veel meer voor dan je zou vermoeden, wat ze wel met 100 zekerheid weten, is hoeveel zij aan je kunnen verdienen met een dergelijke "belegging"
Hoed u als de bank zelf voorstelt om een belegging terug te kopen. Want "heroriënteren" is een mooie omschrijving voor "Wij willen van die belegging af want ze kost ons te veel (en is dus te voordelig voor u) of we kunnen er momenteel forse winst op maken".
Je zal dit origineel dokument alsnog nodig hebben, gezien dit gekoppeld is aan een levensverzekering. Indien je zou komen te overlijden, kunnen je erfgenamen alsnog met dit origineel dokument komen aanzwaaien, en ontstaat er een hele poespas voor de bank om aan te tonen dat dit dokument niet meer geldig is en opgezegd werdt. Als het origineel dokument er niet meer is, gezien afgegeven aan de bank is er niks meer om te zwaaien voor de eventuele begunstigden. Daarmee dat de bank erom vraagt.DimitriD schreef:Hallo
Bedankt
http://www.slapenderekeningen.be/nl/Bro ... 404_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet de klant bij opzegging dan geen aanvraag ondertekenen? Is dat niet voldoende voor de bank?
Dit zal zeker wel gebeuren, maar dan blijft het origineel dokument wel ergens achter, en kan gevonden worden door eventuele erfgenamen, en dan begint de poespas..Selena1 schreef:Moet de klant bij opzegging dan geen aanvraag ondertekenen? Is dat niet voldoende voor de bank?
Welke poespas? Als de erfgenamen met het inschrijvingsbewijs zwaaien, zwaait de bank terug met het uitschrijvingsbewijs.
Ik vraag me af wie sowieso de inschrijvingsbewijzen van zijn beleggingen bijhoudt? In de tijd van voor internetbankieren, toen ik nog naar de bank moest om ergens op in te tekenen, kreeg ik een kopie van het inschrijvingsbewijs maar dat hield ik maar bij tot ik uit de printer het rekeningafschrift van mijn intekening kreeg. Op dat ogenblik wist ik dat alles in orde was en gooide ik het inschrijvingsbewijs weg.DimitriD schreef:Ze nodigde me uit voor een gesprek, maar moest dan wel de documenten van inschrijving of aankoop meebrengen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Vroeger zal zo een inschrijvingsbewijs wel zijn nut hebben gehad, en zeker om te bewijzen dat je een bepaalde belegging had.
Maar tegenwoordig is het gewoon een manier om geld te vragen aan de klanten. Inschrijvingsbewijs kwijt, de bank kan wel voor een duplicaat zorgen, maar daar zijn natuurlijk onkosten aan verbonden.
Maar tegenwoordig is het gewoon een manier om geld te vragen aan de klanten. Inschrijvingsbewijs kwijt, de bank kan wel voor een duplicaat zorgen, maar daar zijn natuurlijk onkosten aan verbonden.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Een tak23 is een verzekeringsCONTRACT of -polis.
Zo'n contract bevat alle contractuele voorwaarden die van toepassing zijn op de polis. De contractuele voorwaarden van zo'n product kunnen veranderen in de loop der jaren, en dan is nog altijd hetgene wat in jouw contract staat wat van tel is.
Een contract gooi je toch niet weg want het is het bewijs van waar je recht op hebt?
Bij afkoop van zo'n contract is het dan ook gebruikelijk dat je dit document verplicht moet inleveren, omdat het contract dan ophoudt te bestaan. Als men je iets anders wil verkopen, gaat men je dus vragen om dat mee te brengen.
Zo'n contract bevat alle contractuele voorwaarden die van toepassing zijn op de polis. De contractuele voorwaarden van zo'n product kunnen veranderen in de loop der jaren, en dan is nog altijd hetgene wat in jouw contract staat wat van tel is.
Een contract gooi je toch niet weg want het is het bewijs van waar je recht op hebt?
Bij afkoop van zo'n contract is het dan ook gebruikelijk dat je dit document verplicht moet inleveren, omdat het contract dan ophoudt te bestaan. Als men je iets anders wil verkopen, gaat men je dus vragen om dat mee te brengen.