Speculatietaks jaagt Binckbank mogelijk weg uit België
Speculatietaks jaagt Binckbank mogelijk weg uit België
De invoering van de speculatietaks jaagt Binckbank mogelijk weg uit ons land. De Nederlandse broker, die marktleider is in België, verwacht immers een significante impact van de meerwaardetaks.
http://www.tijd.be/markten_live/homepag ... 1445865286" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat houdt een vertrek van BinckBank in voor de klanten?
Wat met bestaande aandelenportefeuilles?
Mee verhuizen naar een Nederlandse rekening van Binck?
Wat met taksen en zo?
...
http://www.tijd.be/markten_live/homepag ... 1445865286" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat houdt een vertrek van BinckBank in voor de klanten?
Wat met bestaande aandelenportefeuilles?
Mee verhuizen naar een Nederlandse rekening van Binck?
Wat met taksen en zo?
...
Re: Speculatietaks jaagt Binckbank mogelijk weg uit België
Heb het ook juist gelezen.
Indien ik Binck was zou ik nog een jaar wachten tot de volgende regeringsbegroting. Als dan zal blijken dat de speculatietaks meer kost dan opbrengt, is het aan hen om daar genoeg publiciteit over te maken zodat die speculatietaks weer wordt afgeschaft.
Wat ik vooral niet begrijp is dat niemand er de regering op attent gemaakt heeft dat buitenlandse brokers zoals De Giro dacht ik nog steeds ontsnappen aan beurstaks.
Maar als je een buitenlandse broker kiest moet je wel alles zelf aangeven, wat ik veel te veel gedoe vind.
Bovendein zou ik niet aanraden van dingen achter te houden gezien het een publiek geheim is dat buitenlandse rekeningen het meest gecontroleerd worden door de fiscus.
Maar in Binck hun plaats, zou ik net zoals Keytrade en MeDirect meer inzetten op fondsen, waar de grootste vermogens naar toe gaan. Keytrade vraagt slechts €9,95 per instap fonds, ongeacht het bedrag, en bij MeDirect is dit zelfs gratis. Het is geen geheim dat alle banken goed verdienen aan fondsen door een deel van de jaarlijkse lopende kosten te ontvangen.
Indien ik Binck was zou ik nog een jaar wachten tot de volgende regeringsbegroting. Als dan zal blijken dat de speculatietaks meer kost dan opbrengt, is het aan hen om daar genoeg publiciteit over te maken zodat die speculatietaks weer wordt afgeschaft.
Wat ik vooral niet begrijp is dat niemand er de regering op attent gemaakt heeft dat buitenlandse brokers zoals De Giro dacht ik nog steeds ontsnappen aan beurstaks.
Maar als je een buitenlandse broker kiest moet je wel alles zelf aangeven, wat ik veel te veel gedoe vind.
Bovendein zou ik niet aanraden van dingen achter te houden gezien het een publiek geheim is dat buitenlandse rekeningen het meest gecontroleerd worden door de fiscus.
Maar in Binck hun plaats, zou ik net zoals Keytrade en MeDirect meer inzetten op fondsen, waar de grootste vermogens naar toe gaan. Keytrade vraagt slechts €9,95 per instap fonds, ongeacht het bedrag, en bij MeDirect is dit zelfs gratis. Het is geen geheim dat alle banken goed verdienen aan fondsen door een deel van de jaarlijkse lopende kosten te ontvangen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Banken zijn misschien wel de stuwende kracht achter de invoering van deze taks. Niet alleen het ACW/ABVV is een sterke lobby machine. Zij het dan met tegengestelde objectieven.omega6 schreef:... Het is geen geheim dat alle banken goed verdienen aan fondsen door een deel van de jaarlijkse lopende kosten te ontvangen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Las hierover het volgende in 't Pallieterke (auteur= ivan Van den Cloot ?) Het directiecomite van het VBO dus ? Het was toch zo dat geen enkele partij de pluim op haar hoed wou steken.Belca2 schreef:Banken zijn misschien wel de stuwende kracht achter de invoering van deze taks. Niet alleen het ACW/ABVV is een sterke lobby machine. Zij het dan met tegengestelde objectieven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.