Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Ik heb SabMiller gekocht. Officieel bod @ 44 GBP komt zeker.ThomasDM schreef:De SABMiller deal is beklonken, gewone aandeelhouders krijgen £44 cash per aandeel en de grote aandeelhouders een aandelen+cash pakket indien de overname slaagt. Alles samen gaat het om bijna $106 miljard.
De markt lijkt er nog niet zo veel vertrouwen in te hebben gezien de koers van SABMiller slechts gestegen is naar £39.40.
http://www.ab-inbev.com/content/dam/uni ... 202015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Huidige koers is nog altijd > 10% onder de biedprijs.
Aangezien analisten denken dat het een jaar kan duren eer alles rond is kan je dan waarschijnlijk ook nog een klein interimdividend in december en een slotdividend in augustus verwachten.
@Thomas,ThomasDM schreef:Aangezien analisten denken dat het een jaar kan duren eer alles rond is kan je dan waarschijnlijk ook nog een klein interimdividend in december en een slotdividend in augustus verwachten.
Idd, ook de evolutie van de GBP is gunstig.
Euro blijft onder druk staan.
rv in Engeland 0%.ThomasDM schreef:Aangezien analisten denken dat het een jaar kan duren eer alles rond is kan je dan waarschijnlijk ook nog een klein interimdividend in december en een slotdividend in augustus verwachten.
rv in Nederland 15%
en rv in België 27% vanaf 01/01/'16
Of hoe de dieven van NVA, VLD en CD&V in onze zakken zitten.
Schitterend hé, en dan heeft men ons hier ook nog eens liggen met dubbele belasting op buitenlandse dividenden en roerende voorheffing op buitenlandse spin-offs.
In Engeland is het 10% dacht ik. In Frankrijk is het 30%, Duitsland 26,38%.Zeus schreef:rv in Engeland 0%.ThomasDM schreef:Aangezien analisten denken dat het een jaar kan duren eer alles rond is kan je dan waarschijnlijk ook nog een klein interimdividend in december en een slotdividend in augustus verwachten.
rv in Nederland 15%
en rv in België 27% vanaf 01/01/'16
Of hoe de dieven van NVA, VLD en CD&V in onze zakken zitten.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Het VK heeft geen bronheffing, bedrijven van daar rapporteren steeds het dividend dat je op je rekening krijgt. Die 10% dat is een tax credit voor de personenbelasting van de Britten, dat is voor ons niet relevant. Sommige brokers zoals Binck rekenen die 10% er eerst bij om het erna terug af te trekken, vandaar dat er denk ik wat verwarring is over de Britse bronheffing.gpv1 schreef: In Engeland is het 10% dacht ik. In Frankrijk is het 30%, Duitsland 26,38%.
Als je pakweg een Unilever of een Shell koopt dan ga je zien dat je (alvorens toepassing Belgische RV) bij de Britse aandelen 100% van het dividend krijgt en bij de Nederlandse 85%.
Het is maar hoe je het bekijkt. Je kan even goed zeggen:ThomasDM schreef:Het VK heeft geen bronheffing, bedrijven van daar rapporteren steeds het dividend dat je op je rekening krijgt.
Het VK heeft 10% bronheffing, maar bedrijven van daar rapporteren steeds het dividend dat je op je rekening krijgt (dus met de 10% er reeds af).
Volgens mij niet hoor, bij bedrijven met twee moederlanden zoals Unilever zie je dat duidelijk dat er niets afgaat:JW1 schreef:Het is maar hoe je het bekijkt. Je kan even goed zeggen:ThomasDM schreef:Het VK heeft geen bronheffing, bedrijven van daar rapporteren steeds het dividend dat je op je rekening krijgt.
Het VK heeft 10% bronheffing, maar bedrijven van daar rapporteren steeds het dividend dat je op je rekening krijgt (dus met de 10% er reeds af).
- Bij de Unilever NV aandelen krijg je een kwartaaldividend van 0.302EUR, na Nederlandse bronheffing hou je 85% over.
- Bij de Unilever PLC aandelen krijg je het pond equivalent van 0.302EUR, daar gaat niets af. Het Q2 2015 dividend in pond was £0.2110, Binck maakt daar van £0.2344 van om er daarna 10% af te trekken.
Moest er effectief 10% bronheffing zijn voor ons dan zou je in dit geval toch geen 100% van de 0.302EUR in handen krijgen?
Maar ik heb Shell B's bij Degiro (Amsterdam) en daar gaat 10% af?
Ook bij mijn Rolls-Royce (Londen) vermeldt DeGiro 10% dividend tax.
Gepubliceerd= 9.27
Te ontvangen: 9.27 x <aantal> - 0.927 x <aantal>
Ook hier: http://www.mijnkapitaal.be/andere-beleg ... tgeklaard/
Het blijft nogal onduidelijk
Gepubliceerd= 9.27
Te ontvangen: 9.27 x <aantal> - 0.927 x <aantal>
Bij Shell Q2 2015 dividend was het 0.4227EUR dividend per A aandeel en £0.3092 per B aandeel.JW1 schreef:Maar ik heb Shell B's bij Degiro (Amsterdam) en daar gaat 10% af?
Als ik naar mijn Binck uittreksels kijk zie ik £0,3436 per B aandeel binnenkomen, waar Binck dan 10% aftrekt. Het resultaat is dat er na deze broekzak-vestzak operatie £0.3092 overblijft waar dan de Belgische RV afgaat.
euuhhh, wat heeft dat allemaal met ABInbev te maken
Interimdividend stijgt met 60% terwijl ik eerder een halvering had verwacht. Compensatie voor lager slotdividend? Je zou denken dat ze alle cashflow nu zouden opsparen voor SAB.
onderschrift kan nog even blijven staan.
was al aan het nadenken Melexis of Ageas.
blijft dus gewoon AB inbev !
was al aan het nadenken Melexis of Ageas.
blijft dus gewoon AB inbev !
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
tijd om winst te nemen?
iet om ons zorgen over te maken?
In de tijd staat:
http://www.tijd.be/markten_live/live_bl ... 1448278004" onclick="window.open(this.href);return false;
Het probleem van Carlos Brito wordt groter
Carlos’ luxeprobleem – een te dure beurskoers – is nog wat groter geworden. Door de sterke stijging van het aandeel AB InBev is het gemengd bod nu voor het eerst meer waard dan het handje contantje bod van 44 pond per aandeel SABMiller.
AB InBevs bedoeling was dat enkel Bevco (14%) en Altria (27%), de Colombiaanse en Amerikaanse grootaandeelhouders van SABMiller voor aandelen én cash zouden opteren om fiscale en boekhoudkundige redenen. Daarom kwam Brito bij het principeakkoord enkele weken geleden met een slimme deal op de proppen: wie voor cash en aandelen opteerde, kreeg omgerekend 39,03 pond per SABMiller-aandeel. Dat was toen ongeveer 11 procent minder dan het bod in contanten.
Maar door de gestegen koers van AB InBev is het nu aantrekkelijker om in te gaan op het gemengde bod waardoor AB InBev meer nieuwe aandelen moet uitgeven dan het eigenlijk wil.
iet om ons zorgen over te maken?
In de tijd staat:
http://www.tijd.be/markten_live/live_bl ... 1448278004" onclick="window.open(this.href);return false;
Het probleem van Carlos Brito wordt groter
Carlos’ luxeprobleem – een te dure beurskoers – is nog wat groter geworden. Door de sterke stijging van het aandeel AB InBev is het gemengd bod nu voor het eerst meer waard dan het handje contantje bod van 44 pond per aandeel SABMiller.
AB InBevs bedoeling was dat enkel Bevco (14%) en Altria (27%), de Colombiaanse en Amerikaanse grootaandeelhouders van SABMiller voor aandelen én cash zouden opteren om fiscale en boekhoudkundige redenen. Daarom kwam Brito bij het principeakkoord enkele weken geleden met een slimme deal op de proppen: wie voor cash en aandelen opteerde, kreeg omgerekend 39,03 pond per SABMiller-aandeel. Dat was toen ongeveer 11 procent minder dan het bod in contanten.
Maar door de gestegen koers van AB InBev is het nu aantrekkelijker om in te gaan op het gemengde bod waardoor AB InBev meer nieuwe aandelen moet uitgeven dan het eigenlijk wil.