Fagron
TIP
Re: Fagron
Had 10k p geld na 3 jaar spelen op niveau. 2k in holdings gestoken ene odet en nog wat van die symphonie . En dan all in in turbo fagron toen jij dat deel . Crazy gewoon. Vraag me af hoeveel echte beleggers binnen halen. Man man man. Enfin heb nog altijd niks binnen he. Is allemaal virtueel belave die 20 euro van symphony. Het vel van de beer ik weet het. In ieder geval dikke merci. Gpv1 ook als het nog misgaat is mijn beslissing om ze nog even te houden. Ga jij all in blijven tot duidelijkheid bod ? Heb nog 3 minuten om te beslossen
Zolang er geen positief nieuws is zal er voorlopig niet veel rek meer op de koers zitten, aangezien velen uitgaan van een bod van €24 à €26. Ik blijf voorlopig zitten, denk dat een bod van €30 à €40 mogelijk moet zijn, maar ik kan er naast zitten. Maak u niet afhankelijk van mij.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
@Pietpiraat : ik hoop dat je genoeg geld verdient met deze gok om een cursus Nederlands te gaan volgen. Hopelijk blijf je dan ook meteen weg van dit forum.
Ik kan me perfect inbeelden hoe een andere tiener jouw posts leest en beslist om al z'n spaargeld in turbo's te steken...
Ik kan me perfect inbeelden hoe een andere tiener jouw posts leest en beslist om al z'n spaargeld in turbo's te steken...
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Ik denk dat de meeste tieners wel verstandiger zijn dan pietpiraat en niet geïnteresseerd zijn in turbo's.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
-
- Newbie
- Contacteer:
Waarom zo'n afgunst tegenover Piet? Trouwens, hij zou de eerste niet zijn die rijk wordt (of toch veel geld verdient) via de beurs zonder er veel van te kennen, puur op basis van een paar goeie gokken.derocker schreef:@Pietpiraat : ik hoop dat je genoeg geld verdient met deze gok om een cursus Nederlands te gaan volgen. Hopelijk blijf je dan ook meteen weg van dit forum.
Ik vind het zelfs knap dat hij er nu al mee bezig is.lemmykoopah schreef:Waarom zo'n afgunst tegenover Piet? Trouwens, hij zou de eerste niet zijn die rijk wordt (of toch veel geld verdient) via de beurs zonder er veel van te kennen, puur op basis van een paar goeie gokken.derocker schreef:@Pietpiraat : ik hoop dat je genoeg geld verdient met deze gok om een cursus Nederlands te gaan volgen. Hopelijk blijf je dan ook meteen weg van dit forum.
Hij zou ook niet de eerste zijn die na een eerste goede gok, vervolgens al zijn geld vergoktlemmykoopah schreef:Waarom zo'n afgunst tegenover Piet? Trouwens, hij zou de eerste niet zijn die rijk wordt (of toch veel geld verdient) via de beurs zonder er veel van te kennen, puur op basis van een paar goeie gokken.derocker schreef:@Pietpiraat : ik hoop dat je genoeg geld verdient met deze gok om een cursus Nederlands te gaan volgen. Hopelijk blijf je dan ook meteen weg van dit forum.
ja, maar hij weet wel niet "waar hij mee bezig is". Of zo komt hij in ieder geval niet overHilfje schreef:
Ik vind het zelfs knap dat hij er nu al mee bezig is.
Spreken is zilver zwijgen goud ga tijdens vakantie niets meer posten. En mss daarna ook. Good luck allemaal hier met de centjes en de gezondheid dat blijft het belanmgrijkste. Doeiii
Nog geen nieuws, zelfs niet 'off the record'.
Koers op dit moment gezakt met 2,50%.
@gpv1: wat denkt u? Deze namiddag press release? Of helemaal niets? Hoe lang moet er nog gewacht worden als er nieuws zal zijn, of dit nu 'positief' is, of 'negatief'?
@gpv1: wat denkt u? Deze namiddag press release? Of helemaal niets? Hoe lang moet er nog gewacht worden als er nieuws zal zijn, of dit nu 'positief' is, of 'negatief'?
Koersval van vandaag was te verwachten.
Het is nog te vroeg voor een persbericht. Wellicht ten vroegste eind van de week.
Het is nog te vroeg voor een persbericht. Wellicht ten vroegste eind van de week.
Diane, als ge een deal doet van 1,2-1,3 miljard euro, dat is iets anders dan om een doos cornflakes gaan naar de Colruyt hé. Alles wordt drievoudig afgetoetst, en zelfs àls er een bod aanvaard wordt, dan nog zijn er extra onderhandelingen (bonussen, ontslagvergoedingen voor overtollig management, etc etc)Diane1 schreef:Nog geen nieuws, zelfs niet 'off the record'.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik geloof dat een overname onafwendbaar is.
1) Private-equity bedrijven zullen sowieso een bod doen, zij hebben niks te verliezen en veel te winnen.
2) Komt er geen overname, dan moet Fagron mogelijks op zoek naar vers geld, en dat aan een lage prijs (koers zal mogelijks nog een serieuze duik nemen indien er geen deal komt), met verwatering van aandelen tot gevolg. Niet echt aantrekkelijk voor Ger van Jeveren en zijn 800.000 aandelen. En het kan heel lang duren eer de koers herstelt. Kortom: veel onzekerheid. Ook zonder kapitaalsverhoging zal er veel onzekerheid blijven (schrappen dividend, geen overnames meer de komende jaren).
3) Komt er een overname door een industriële speler, aan pakweg een prijs van €30 à €40 per aandeel, dan mag van Jeveren zich in de handjes wrijven en kan Fagron doorgaan met zijn buy-and-build strategie.
4) Komt er een overname door een private equity speler, aan pakweg €24 à €28 per aandeel, dan mag van Jeveren zich ook in dit geval in de handjes wrijven, want hij zal er wel voor zorgen dat hij minderheidsaandeelhouder blijft zodat hij over pakweg 5 jaar zijn belang ziet verdubbelen in waarde omdat Fagron in de etalage wordt gezet (via een beursintroductie, of verkoop aan een industriële speler). Fagron kan onder de vleugels van een private equity speler doorgaan met een buy-and-build strategie.
Kortom: Fagron en van Jeveren hebben veel te winnen bij een verkoop, ook al is het aan een lage prijs, en veel te verliezen bij een zelfstandig verdergaan.
Dit is mijn eigen mening en geen koopadvies. Er is een reële kans dat er geen deal komt, met serieus koersverlies tot gevolg.
1) Private-equity bedrijven zullen sowieso een bod doen, zij hebben niks te verliezen en veel te winnen.
2) Komt er geen overname, dan moet Fagron mogelijks op zoek naar vers geld, en dat aan een lage prijs (koers zal mogelijks nog een serieuze duik nemen indien er geen deal komt), met verwatering van aandelen tot gevolg. Niet echt aantrekkelijk voor Ger van Jeveren en zijn 800.000 aandelen. En het kan heel lang duren eer de koers herstelt. Kortom: veel onzekerheid. Ook zonder kapitaalsverhoging zal er veel onzekerheid blijven (schrappen dividend, geen overnames meer de komende jaren).
3) Komt er een overname door een industriële speler, aan pakweg een prijs van €30 à €40 per aandeel, dan mag van Jeveren zich in de handjes wrijven en kan Fagron doorgaan met zijn buy-and-build strategie.
4) Komt er een overname door een private equity speler, aan pakweg €24 à €28 per aandeel, dan mag van Jeveren zich ook in dit geval in de handjes wrijven, want hij zal er wel voor zorgen dat hij minderheidsaandeelhouder blijft zodat hij over pakweg 5 jaar zijn belang ziet verdubbelen in waarde omdat Fagron in de etalage wordt gezet (via een beursintroductie, of verkoop aan een industriële speler). Fagron kan onder de vleugels van een private equity speler doorgaan met een buy-and-build strategie.
Kortom: Fagron en van Jeveren hebben veel te winnen bij een verkoop, ook al is het aan een lage prijs, en veel te verliezen bij een zelfstandig verdergaan.
Dit is mijn eigen mening en geen koopadvies. Er is een reële kans dat er geen deal komt, met serieus koersverlies tot gevolg.
Daar ben k het mee eens, GPV, maar dan is er wel nog één probleem. Ger en de boys kunnen zodanig gefixeerd zijn op een deal dat ze niet het belang vd aandeelhouders vooropstellen. Als Koper X bvb een bod van 23 op tafel legt maar belooft dat Ger zn aandeeltjes mag houden en er een flink pakket opties tegenaan gooit, dan komt Ger er beter uit dan bvb AmerisourceBergen met een cash offer van 28 EUR...
Dus dàt is mijns insziens ook een risico dat in overweging dient genomen te worden
Dus dàt is mijns insziens ook een risico dat in overweging dient genomen te worden