Fagron
TIP
Re: Fagron
Dat is juist, maar dat is niet iets waar de koers onder zal lijden, toch zeker niet op het moment dat een overname bekend wordt gemaakt.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Toch wel, want het kan zijn dat door persoonlijke overwegingen er niet tot het uiterste onderhandeld wordt voor de 'gewone' aandeelhouders, dat is het negatieve gedacht waar ik op hink. Denk bijvoorbeeld maar aan hoe Ten Cate met een lowball offer (daar was iedereen het wel over eens) wordt overgenomen. Daar staat ook een héle gekke passage in het begeleidende persbericht:
In addition, Mr. Loek de Vries, President and CEO of TenCate, has agreed with the Offeror that he will invest part of the proceeds of the Offer received by him in his capacity as TenCate shareholder in the capital of an affiliate of the Offeror following settlement of the Offer.
In addition, Mr. Loek de Vries, President and CEO of TenCate, has agreed with the Offeror that he will invest part of the proceeds of the Offer received by him in his capacity as TenCate shareholder in the capital of an affiliate of the Offeror following settlement of the Offer.
Een feitelijke noodzaak tot overname is natuurlijk geen al te beste uitgangspositie om een hoog bod te verkrijgen.
Poldermol, akkoord dat de bestuurders mogelijks een deal maken die nadelig is voor de meeste aandeelhouders, maar ik kan mij niet voorstellen dat de koers zou zakken indien er morgen nieuws komt dat Fagron voor 'slechts' €26 wordt verkocht.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Nee natuurlijk niet, maar daar heb ik het ook niet over hé gpv. Ik heb het erover dat men sneller een deal op 26 zou aanvaarden ipv door te duwen voor een extra eurootje
Trouwens, over Ten Cate gesproken, ik heb het niet gevolgd, maar nu snel even wat cijfers nagekeken... Overnamebedrag blijkbaar €675 miljoen, vrije kasstroom in 2014 amper €3,7 miljoen (vorige jaren fors hoger) en amper verbetering in H1*2015. Dus overnamebedrag zou ik nu niet meteen te laag noemen.
Voor Fagron zou ik al heel tevreden zijn met €26 gezien onzekerheid over de kasstromen.
Voor Fagron zou ik al heel tevreden zijn met €26 gezien onzekerheid over de kasstromen.
2014 was dan ook een turnaroundjaar, en de investeringen in het werkkapitaal zouden nu fors moeten terugvallen vanaf H2 en zeker vanaf 2016. Zonder die WC veranderingen was er een operationele kasstroom van 34M EUR in H1, tov 31M EUR vorig jaar.
Bon, back on topic, 26 zou me wel teleurstellen, alles vanaf 28 is aanvaardbaar en boven de 30 is een uitstekende deal
Bon, back on topic, 26 zou me wel teleurstellen, alles vanaf 28 is aanvaardbaar en boven de 30 is een uitstekende deal
spannenste verhaal in jaren in Brussel.
zijn in ieder geval niet piet, gpv en de andere spaargidsers die de koers bepalen aan de volumes te zien.
zou men ook geen shorters inhuren om koers omlaag te krijgen om zo kans op slagen voor een bod te verhogen.
wie met bod 24-28 wil komen heeft er nu alle belang bij om niet te lang te wachten.
gezien het versnipperd aandeelhouderschap is er geen goedkeuring management fagron nodig.
met een vijandig bod aan 26 had je vorige week wel 50% binnengehaald.
zijn in ieder geval niet piet, gpv en de andere spaargidsers die de koers bepalen aan de volumes te zien.
zou men ook geen shorters inhuren om koers omlaag te krijgen om zo kans op slagen voor een bod te verhogen.
wie met bod 24-28 wil komen heeft er nu alle belang bij om niet te lang te wachten.
gezien het versnipperd aandeelhouderschap is er geen goedkeuring management fagron nodig.
met een vijandig bod aan 26 had je vorige week wel 50% binnengehaald.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, vaak wordt 66 2/3 vereist omdat je het met 50%+1 het zeer moeilijk zal krijgen om alles naar je hand te zetten. En om aan die 66 2/3 te raken zullen ze toch vooraf akkoorden moeten sluiten met de grootste aandeelhouders om geen gezichtsverlies te lijden
denk dat grote aandeelhouders wel benaderd zullen worden, daarvoor moeten ze niet via ger.
grote fondsen zullen zich weinig aantrekken van het management.
ook 75% heeft zin om te hebben. of 95 %
benieuwd naar morgen en de volgende dagen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ja natuurlijk gaan ze daar niet voor via de CEO, maar ik bedoel maar, hoewel de 'meute' 26 al acceptabel zou vinden, zou een lowball offer wellicht niet slagen. Zie maar naar bvb Fission Uranium in Canada dat wel 50%+ achter zich kreeg, maar de deal toch afblies
toen ze 18 stonden had 26 kans op slagen,
paradox maar hoe hoger de koers spurt (tenzij voorkennis) hoe kleiner de kans dat er geslaagd bod komt.
of een biedoorlog dat is ook al lang geleden in België. generale maatschappij wie kent dat nog.
De benedetti en zijn pralines. en helemaal op het einde ineens bod van 8000 BEF ipv 4000 BEF.
zeezout wordt oud
paradox maar hoe hoger de koers spurt (tenzij voorkennis) hoe kleiner de kans dat er geslaagd bod komt.
of een biedoorlog dat is ook al lang geleden in België. generale maatschappij wie kent dat nog.
De benedetti en zijn pralines. en helemaal op het einde ineens bod van 8000 BEF ipv 4000 BEF.
zeezout wordt oud
Een bod van laag in de 20 zou sowieso moeilijk slagen zou ik denken. Te veel beleggers die zouden moeten verkopen met verlies.
Maar het is wel spannend
Maar het is wel spannend
Umi,
Het zou gemakkelijker zijn als u ook de data van de citaten uit De Tijd en 4traders erbij zet.
Is maar een detail, maar vermijd opzoekwerk van diegenen die dit opvolgen.
N.B. Blijkbaar schrijf ik dit 'Back to the Future' - Forumklok is weeral ontregeld.
Edit: Er is hier meer aan de hand dan een ontregelde forumklok. Kan bijv. me niet afmelden, ik meld me voortdurend automatisch aan; zelfs al heb ik me al een paar keren afgemeld, en zit ik dan op een andere site. Mijn bericht verschijnt boven dat van Umi, terwijl ik hem citeer...
@webmaster : waar blijft u?
Het zou gemakkelijker zijn als u ook de data van de citaten uit De Tijd en 4traders erbij zet.
Is maar een detail, maar vermijd opzoekwerk van diegenen die dit opvolgen.
N.B. Blijkbaar schrijf ik dit 'Back to the Future' - Forumklok is weeral ontregeld.
Edit: Er is hier meer aan de hand dan een ontregelde forumklok. Kan bijv. me niet afmelden, ik meld me voortdurend automatisch aan; zelfs al heb ik me al een paar keren afgemeld, en zit ik dan op een andere site. Mijn bericht verschijnt boven dat van Umi, terwijl ik hem citeer...
@webmaster : waar blijft u?
Umi schreef:Ger himself is wel 1 vd grootste aandeelhouders volgens mij? Management heeft 11% vd aandelen zei hij een tijd terug (zie hieronder)zeezout schreef:denk dat grote aandeelhouders wel benaderd zullen worden, daarvoor moeten ze niet via ger.
geen idee trouwens of dit hieronder up to date is (vermits Coucke erbij staat veronderstel ik van wel)CEO Van Jeveren koopt Fagron-aandelen
Ger Van Jeveren, CEO van Fagron heeft sinds donderdag voor 1,4 miljoen euro aandelen gekocht. 'Als signaal voor vertrouwen in het bedrijf en de medewerkers.'
......
Bron: De TijdCarmignac Gestion SA 2,463,267 7.67%
......
Bron = 4traders
Ger himself is wel 1 vd grootste aandeelhouders volgens mij? Management heeft 11% vd aandelen zei hij een tijd terug (zie hieronder)zeezout schreef:denk dat grote aandeelhouders wel benaderd zullen worden, daarvoor moeten ze niet via ger.
geen idee trouwens of dit hieronder up to date is (vermits Coucke erbij staat veronderstel ik van wel)CEO Van Jeveren koopt Fagron-aandelen
De voorbije maanden dook Van Jeveren op als verkoper en streek meerdere miljoenen op door aandelen aan zo'n 40 euro per stuk te verkopen. Ver boven de huidige aandelenkoers. 'Mag ik u er op wijzen dat ik nog steeds 850.000 aandelen heb, en zelfs 1,3 miljoen als je de opties meetelt. Ik denk toch dat dat voldoende betrokkenheid van mijn kant bewijst. Het management bezit in totaal trouwens 11 procent van alle aandelen.'
Bron: De Tijd
Carmignac Gestion SA 2,463,267 7.67%
Carmignac Gestion Luxembourg SA (UK) 2,186,376 6.81%
M. A. A. A. Liliane Coucke, MBA 1,709,601 5.32%
TIAA-CREF Investment Management LLC 1,697,800 5.29%
Union Investment Privatfonds GmbH 1,165,200 3.63%
BNP Paribas Investment Partners Belgium SA 1,080,620 3.37%
BNP Paribas Asset Management SAS 1,012,688 3.15%
Fidelity Management & Research Co. 1,005,600 3.13%
Consonance Capital Management LP 961,391 2.99%
Danske Bank A/S 675,448 2.10%
Bron = 4traders
Laatst gewijzigd door Umi op 3 november 2015, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.