BMW Group
TIP
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: BMW Group
Een andere angel zou wel eens de zelf rijdende wagen kunnen zijn.
Velen zijn er dol op maar wat als zijn algoritmen om obstakels te ontwijken niet stroken met de wensen van de eigenaar van de wagen.
Als een crimineel uit is op de bezittingen van een eigenaar van een bepaalde wagen, dan springt die maar voor de rijdende wagen op een afstand dat de wagen zeker niet meer kan stoppen. Dan knalt de wagen wel zelf tegen een muur en ben je een gemakkelijke prooi. Je geeft je leven in handen aan de technologie in jouw wagen en de programmeur van de algoritmes. Ben jij bereid om met jouw wagen tegen een muur te knallen, met als inzet jouw leven en een total-loss van jouw wagen om een voortgetrokken etalagepop op wieltjes te ontwijken? Technologie is niet steeds een stap vooruit.
Why Self-Driving Cars Must Be Programmed to Kill
Velen zijn er dol op maar wat als zijn algoritmen om obstakels te ontwijken niet stroken met de wensen van de eigenaar van de wagen.
Als een crimineel uit is op de bezittingen van een eigenaar van een bepaalde wagen, dan springt die maar voor de rijdende wagen op een afstand dat de wagen zeker niet meer kan stoppen. Dan knalt de wagen wel zelf tegen een muur en ben je een gemakkelijke prooi. Je geeft je leven in handen aan de technologie in jouw wagen en de programmeur van de algoritmes. Ben jij bereid om met jouw wagen tegen een muur te knallen, met als inzet jouw leven en een total-loss van jouw wagen om een voortgetrokken etalagepop op wieltjes te ontwijken? Technologie is niet steeds een stap vooruit.
Why Self-Driving Cars Must Be Programmed to Kill
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: BMW Group
Emissie- en klimaatproblemen zijn de eerste uitdagingen.
Zelfrijdende gimmicks zal daarna wel komen.
Beleidsmakers zullen ook vooral op het eerste focussen momenteel.
Zelfrijdende gimmicks zal daarna wel komen.
Beleidsmakers zullen ook vooral op het eerste focussen momenteel.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: BMW Group
Daar is ook het geld te rapen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: BMW Group
Ik betwijfel of er ooit echt een volledig zelfrijdende auto op de markt gaat komen. Ik kan maar niet begrijpen hoe zo'n wagen bv. weet dat hij een rood licht nadert en moet stoppen, of hoe hij bv. linksaf moet op een druk en ingewikkeld kruispunt. Er zullen volgens mij altijd nog situaties zijn waarin je het stuur moet overnemen en remmen en gas geven.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Re: BMW Group
benieuwd naar de resultaten van BMW ?
alleen Peugeot heeft totnutoe ontgoocheld
morgenochtend worden we wijzer
alleen Peugeot heeft totnutoe ontgoocheld
morgenochtend worden we wijzer
Re: BMW Group
Op dit ogenblik zijn er reeds zelfrijdende auto's op de weg. Ze malen miljoenen kilometers af, in druk verkeerd, ongecontroleerde omstandigheden, in chaotische centrumsteden, inclusief geimproviseerde signalisaties bij wegenwerken, fietsers die zonder indicatie zich voor de auyto gooien etc. Die zelfrijdende auto's brengen het er statistisch gezien veel beter van af dan de menselijke bestuurder.gpv1 schreef:Ik betwijfel of er ooit echt een volledig zelfrijdende auto op de markt gaat komen.
Niet alleen gaan die zelfrijdende auto's zeer snel hun weg naar de consument vinden, het zal op termijn gewoonweg verboden wordne om op de openbare weg nog zelf te rijden met je auto. Zo goed zijn ze namelijk.
Grappig. Die rode lichten zijn er net gekomen omdat de menselijke bestuurder in eht drukke verkeer onvoldoende in staat is om zonder ongevallen een kruispunt over te steken. In eerste instantie zullen we een mix hebben van zelfrijdende auto's en "manuele" auto's. Die zefrijdende auto's moeten dus dmv camera's en software in staat zijn om de menselijke signalisatie te interpreteren en het menselijke gedrag van de andere weggebruikers. Op termijn echter kunnen die menselijk signalisaties aangevuld en ultiem vervangen worden door electronische signalisaties. Onzichtbaar en dus niet lelijk, spotgoedkoop en veel doeltreffender.gpv1 schreef: Ik kan maar niet begrijpen hoe zo'n wagen bv. weet dat hij een rood licht nadert en moet stoppen, of hoe hij bv. linksaf moet op een druk en ingewikkeld kruispunt. Er zullen volgens mij altijd nog situaties zijn waarin je het stuur moet overnemen en remmen en gas geven.
http://motherboard.vice.com/read/watch- ... -collision" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW Group
In de laatste Eos staat een interessant artikel over de zelfrijdende auto.
Ik snap nu ook wel dat de mens duidelijk de zwakste schakel is in het verkeer (en verantwoordelijk voor 99% van de ongevallen), maar bepaalde menselijke finesses zijn moeilijk over te brengen aan een computer.
Bovendien ontstaan er ethische kwesties: bijvoorbeeld een kind en ouder rennen na elkaar plots de straat op, wie moet de auto ontwijken ten nadele van wie?
Het is ook praktisch moeilijk om een semi-zelfrijdende auto te introduceren, omdat van zodra de auto bepaalde taken overneemt van de bestuurder, deze laatste snel aan concentratie verliest.
Ik snap nu ook wel dat de mens duidelijk de zwakste schakel is in het verkeer (en verantwoordelijk voor 99% van de ongevallen), maar bepaalde menselijke finesses zijn moeilijk over te brengen aan een computer.
Bovendien ontstaan er ethische kwesties: bijvoorbeeld een kind en ouder rennen na elkaar plots de straat op, wie moet de auto ontwijken ten nadele van wie?
Het is ook praktisch moeilijk om een semi-zelfrijdende auto te introduceren, omdat van zodra de auto bepaalde taken overneemt van de bestuurder, deze laatste snel aan concentratie verliest.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: BMW Group
BMW rapporteert record-resultaten. Omzet voor het autosegment in derde kwartaal +15,6% en wpa +20,7%. Vrije kasstroom over eerste negen maanden stijgt van €693 mio vorig jaar naar €3472 mio nu.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Re: BMW Group
en toch maar een bescheiden reactie op het aandeel (dat al goed gestegen was) vind ik....
Re: BMW Group
Is misschien omdat het bedrijf nogal voorzichtig is voor de toekomst:
Thanks to its attractive range of models, the BMW Group can look ahead confidently to the remainder of the current financial year and reaffirms its targets for the full year. Solid increases, and hence new record figures, are being targeted in 2015 for sales volume and Group profit before tax. The BMW Group also firmly intends to remain the world's leading premium manufacturer of vehicles in 2015.
However, the scale of increases during the forecast period is likely to be held down by fierce competition on automobile markets, rising personnel costs, continued high levels of upfront expenditure to safeguard business viability going forward and upcoming challenges relating to the normalisation of the Chinese market. A number of risks will also have to be faced, including the precarious state of the Russian market, macroeconomic uncertainties in Europe and the increasingly competitive situation in the USA.
Tailwinds are expected in the current year from the market launch of a total of 15 new and revised models as well as from the forecast positive development of international automobile markets.
Thanks to its attractive range of models, the BMW Group can look ahead confidently to the remainder of the current financial year and reaffirms its targets for the full year. Solid increases, and hence new record figures, are being targeted in 2015 for sales volume and Group profit before tax. The BMW Group also firmly intends to remain the world's leading premium manufacturer of vehicles in 2015.
However, the scale of increases during the forecast period is likely to be held down by fierce competition on automobile markets, rising personnel costs, continued high levels of upfront expenditure to safeguard business viability going forward and upcoming challenges relating to the normalisation of the Chinese market. A number of risks will also have to be faced, including the precarious state of the Russian market, macroeconomic uncertainties in Europe and the increasingly competitive situation in the USA.
Tailwinds are expected in the current year from the market launch of a total of 15 new and revised models as well as from the forecast positive development of international automobile markets.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Re: BMW Group
BMW heeft imo mooie vooruitzichten.
Ze gaan in de premium dieselmarkt marktaandeel winnen (samen met Mercedes) ten koste van Audi & Volkswagen.
Ze gaan in de premium dieselmarkt marktaandeel winnen (samen met Mercedes) ten koste van Audi & Volkswagen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: BMW Group
Ben ik nog niet zo zeker van. Met de dieselmotoren van de VAG is technisch niets mis.
Ik verwacht volgend jaar een mogelijke serieuze actie met sterk verminderde prijzen. VAG is tov de andere Duitse merken in vele technologieën nog een voorloper, ik kijk alvast uit naar de lasermatrix-verlichting op de A5/S5, die zit nu al op de R8/S8, gezien ik vaak 's nachts nog de weg op moet.
De sjoemelsoftware van VW was eigenlijk niet nodig.
Ik verwacht volgend jaar een mogelijke serieuze actie met sterk verminderde prijzen. VAG is tov de andere Duitse merken in vele technologieën nog een voorloper, ik kijk alvast uit naar de lasermatrix-verlichting op de A5/S5, die zit nu al op de R8/S8, gezien ik vaak 's nachts nog de weg op moet.
De sjoemelsoftware van VW was eigenlijk niet nodig.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: BMW Group
De sjoemelsoftware was wél nodig.Spruitekop schreef:Ben ik nog niet zo zeker van. Met de dieselmotoren van de VAG is technisch niets mis.
Ik verwacht volgend jaar een mogelijke serieuze actie met sterk verminderde prijzen. VAG is tov de andere Duitse merken in vele technologieën nog een voorloper, ik kijk alvast uit naar de lasermatrix-verlichting op de A5/S5, die zit nu al op de R8/S8, gezien ik vaak 's nachts nog de weg op moet.
De sjoemelsoftware van VW was eigenlijk niet nodig.
BMW motor: haalt de norm in alle normale testomstandigheden, zowel in het labo als rijdend met een mobiel labo.
VW motoren: halen de norm enkel in labomstandigheden, en niet bij 99,999% van het gebruik van de wagen.
Zie het als een overclockte CPU.
Enige argument dat je pro VW kan hebben, is dat je vindt dat roet en NOx best ok zijn en dat motors maar ontworpen moeten worden om vooral performant te zijn. Zo redeneert de EPA gelukkig niet.
Ken iemand die Audi verkoper is, en hij vertelde mij dat hij (en zijn collega's) al verschillende bijna verkochte wagens uiteindelijk niet verkocht hebben door het schandaal. Waarbij de klant dus letterlijk ook zegt dat het daardoor komt: vertrouwen geschonden, bla bla. Uiteindelijk gaan een groot deel van die klanten bij BMW terechtkomen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- VIP member
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: 13 nov 2013
- Contacteer:
Re: BMW Group
Denk VW in de VS geen grote boete zal moeten betalen zolang Merkel naar de pijpen van Obama danst (oa inzake de zgn vluchtelingen) en zodoende Europa vernietigt.
Re: BMW Group
EPA kan niet overruled worden door rechtbanken, zij werken separaat in USA, in Europa is dit anders en is er massa's lobbywerk.
Denk niet dat VW vanonder die boetes vanonder kan komen.
Denk niet dat VW vanonder die boetes vanonder kan komen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash