Voel mij niet goed met Axa Tak 21 Crest 40!!!!! wat moet ik doen??????????
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Voel mij niet goed met Axa Tak 21 Crest 40!!!!! wat moet ik doen??????????
Hallo,
Wat denken jullie hiervan, ik heb Tak 21 bij Axa namelijk Crest 40 en dit 2 jaar is geen goed begin ....Axa heeft al gezegd dat het max.. dit jaar 1.5% zal opbrengen..... Dit is geen firstrekening of geen Crest 10....
Wij zitten echt vast met dit contract tot 8 jaar... gezien de huidige situatie vraag ik mij af of Crest 30, 40, of andere gelijk first invest nog ooit iets zullen opleveren aan intresten de komende jaren..
Ik weet als ge eruit wil stappen dat kost geld....
Wie kan mij helpen... Ik heb hier geen goed gevoel bij!!!
Danku voor jullie antwoorden
Wat denken jullie hiervan, ik heb Tak 21 bij Axa namelijk Crest 40 en dit 2 jaar is geen goed begin ....Axa heeft al gezegd dat het max.. dit jaar 1.5% zal opbrengen..... Dit is geen firstrekening of geen Crest 10....
Wij zitten echt vast met dit contract tot 8 jaar... gezien de huidige situatie vraag ik mij af of Crest 30, 40, of andere gelijk first invest nog ooit iets zullen opleveren aan intresten de komende jaren..
Ik weet als ge eruit wil stappen dat kost geld....
Wie kan mij helpen... Ik heb hier geen goed gevoel bij!!!
Danku voor jullie antwoorden
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Voel mij niet goed met Axa Tak 21 Crest 40!!!!! wat moet ik doen??????????
de intresten blijven geldig voor de duur van het contract 8 jaar op het moment van de storting. Dat is voorlopig nog het enige goede nieuws. Als de gewaarborgde rentevoet hoog is, best instappen, dan profiteer je voor heel de duur van deze rentevoet. Als de rentevoet laag is niet bijstorten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Geachte Centekliever,
Met Crest 40 is er nooit een gewaarborgde intrest, dat verschilt van jaar tot jaar, en dit jaar zal dat maar 1.5% ten hoogste zijn, axa heeft mij dit al gezegd.... en volgend jaar wat gaat dat weer zijn, als dat nu weer eens maar 1.5% opbrengt gezien de huidige situatie... ja dan blijft je geld liggen en het brengt niet veel aan intresten op...
Verleden jaar heeft het 5.10% opgebracht.....dit jaar ja??? 1.5% en volgend jaar ?? daar heb ik mijn bedenkingen over ... dat wil ik nu juist zeggen....
Wat denkt u...
Met Crest 40 is er nooit een gewaarborgde intrest, dat verschilt van jaar tot jaar, en dit jaar zal dat maar 1.5% ten hoogste zijn, axa heeft mij dit al gezegd.... en volgend jaar wat gaat dat weer zijn, als dat nu weer eens maar 1.5% opbrengt gezien de huidige situatie... ja dan blijft je geld liggen en het brengt niet veel aan intresten op...
Verleden jaar heeft het 5.10% opgebracht.....dit jaar ja??? 1.5% en volgend jaar ?? daar heb ik mijn bedenkingen over ... dat wil ik nu juist zeggen....
Wat denkt u...
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Sara,
tut, tut,
er is wel degelijk een gewaarborgde intrest, het is een tak 21 product. Hiermee wordt bedoeld dat de intrest die geldt of gold op het moment van storting voor de ganse duur verder blijft gelden. Het klop dat dit jaarlijks verschilt en de bonussen eveneens, maar eens vastgelegd blijft dat zo.
Hierna een stuk uit het reglement:
• De rentevoet wordt gewaarborgd tot 31 december van het negende kalenderjaar, te rekenen vanaf het jaar van
de storting. Vervolgens wordt telkens voor een periode van 9 jaar de rentevoet toegepast die van kracht is op
1 januari van het jaar waarop een nieuwe periode van 9 jaar begint te lopen.
• De rentevoet wordt toegepast op de stortingen, na aftrek van de taks en de instapkost (zie verder).
• Toekomstige stortingen genieten de gewaarborgde rentevoet van kracht op het ogenblik van de storting.
• De stortingen genereren intresten vanaf de definitieve ontvangst ervan op de bankrekening van AXA Belgium.
• De opgebouwde spaarreserve is op ieder ogenblik voor 100% gewaarborgd.
Winstd eling
• AXA Belgium verbindt zich ertoe om aan de CREST40 contracten jaarlijks een winstdeling toe te kennen
Het is evident( zoals Wilfried zegt) dat indien de rentevoet voor dit jaar nu al bekend 1,5% u best géén stortingen meer uitvoert tot dat het ogenblik van betere perspectieven aanbreekt. De tegoeden à 5,1% is m.i. een heel goede belegging geweest.
tut, tut,
er is wel degelijk een gewaarborgde intrest, het is een tak 21 product. Hiermee wordt bedoeld dat de intrest die geldt of gold op het moment van storting voor de ganse duur verder blijft gelden. Het klop dat dit jaarlijks verschilt en de bonussen eveneens, maar eens vastgelegd blijft dat zo.
• De rentevoet wordt gewaarborgd tot 31 december van het negende kalenderjaar, te rekenen vanaf het jaar van
de storting. Vervolgens wordt telkens voor een periode van 9 jaar de rentevoet toegepast die van kracht is op
• De rentevoet wordt toegepast op de stortingen, na aftrek van de taks en de instapkost (zie verder).
• Toekomstige stortingen genieten de gewaarborgde rentevoet van kracht op het ogenblik van de storting.
• De stortingen genereren intresten vanaf de definitieve ontvangst ervan op de bankrekening van AXA Belgium.
Winstd eling
• AXA Belgium verbindt zich ertoe om aan de CREST40 contracten jaarlijks een winstdeling toe te kennen
Het is evident( zoals Wilfried zegt) dat indien de rentevoet voor dit jaar nu al bekend 1,5% u best géén stortingen meer uitvoert tot dat het ogenblik van betere perspectieven aanbreekt. De tegoeden à 5,1% is m.i. een heel goede belegging geweest.
Opgelet met het vervroegd uitstappen uit de verschillende Crest-formules!
Gedurende de eerste 3 jaar van het contract wordt er een maandelijks degressieve opnamevergoeding toegepast die dus per maand verminderd met 0,1%. Dwz als bv. 10000€ stort en die binnen de maand weer opneemt dat je daar sowieso al 3,6 kosten op betaalt, de volgende maand is dat dan 3,5%, de volgende 3,4% enz. tot de 36e maand.
Reken hierbij nog eens de (eventuele) RV, dan denk ik dat je je geld de eerste 3 jaar gewoon best laat staan.
Gedurende de eerste 3 jaar van het contract wordt er een maandelijks degressieve opnamevergoeding toegepast die dus per maand verminderd met 0,1%. Dwz als bv. 10000€ stort en die binnen de maand weer opneemt dat je daar sowieso al 3,6 kosten op betaalt, de volgende maand is dat dan 3,5%, de volgende 3,4% enz. tot de 36e maand.
Reken hierbij nog eens de (eventuele) RV, dan denk ik dat je je geld de eerste 3 jaar gewoon best laat staan.
centenkliever schreef: Sara,
tut, tut,
Winstd eling
Centekliever inderdaad dit geld bij Crest 10 en Crest 20 maar niet voor Crest 30 en 40.
Er is geen gewaarborgde intrest!!!!
Er is wel degelijk een gewaarborgde rentevoet op Crest 30 en 40, namelijk 0%. Dit betekent dat je kapitaal en eventueel voorafgaandelijk gekapitaliseerde intresten gewaarborgd zijn.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Sara
listen very carefully i only tell this once..........
er is wel degelijk een gewaaaaaaaaaarborgde rentevoet. Deze blijft geldig voor de duur van het contract en wordt verworven op het moment van storting. Aangezien de schrijver van het reglement niet wist wanneer dat Sara zou gaan storten is er een rare kronkel die haar of hem, er toe heeft aangezet de waarborg als 0% te formuleren.
U zal na het klikken op onderstaande link automatisch doorverbonden wordt naar de pdf file van Axa, alwaar u hoogstwaarschijnlijk tot uw niet geringe verbazing zal kunnen vaststellen dat in paragraaf 4 er sprake is van gewaarborgde intrest.
http://www.axa.be/pdfs/crest40_infofiche_nl.pdf
listen very carefully i only tell this once..........
er is wel degelijk een gewaaaaaaaaaarborgde rentevoet. Deze blijft geldig voor de duur van het contract en wordt verworven op het moment van storting. Aangezien de schrijver van het reglement niet wist wanneer dat Sara zou gaan storten is er een rare kronkel die haar of hem, er toe heeft aangezet de waarborg als 0% te formuleren.
U zal na het klikken op onderstaande link automatisch doorverbonden wordt naar de pdf file van Axa, alwaar u hoogstwaarschijnlijk tot uw niet geringe verbazing zal kunnen vaststellen dat in paragraaf 4 er sprake is van gewaarborgde intrest.
http://www.axa.be/pdfs/crest40_infofiche_nl.pdf
Laatst gewijzigd door centenkliever op 26 oktober 2008, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Centekliever,
Ik denk dat u toch eens goed lezen gewaarborgde rentevoet is 0%
Ik denk dat u toch eens goed lezen gewaarborgde rentevoet is 0%
Crest 40 bestaat nog maar 3 jaar en daarom heeft men mij gezegd dat de rentevoet 0% is want het heeft niet anders geweest .. Het is te hopen, ja !! dat ze de formule van Crest 40 en 30 ooit eens zullen herzien !!! en dat er een rentevoet komt!!! Crest 10 en 20 ja ....die hebben altijd een rentevoet gehad....Sara51 schreef: Centekliever,
Ik denk dat u toch eens goed moet lezen gewaarborgde rentevoet is 0%
You get the point!!!!!
Sara51,Sara51 schreef:Crest 40 bestaat nog maar 3 jaar en daarom heeft men mij gezegd dat de rentevoet 0% is want het heeft niet anders geweest .. Het is te hopen, ja !! dat ze de formule van Crest 40 en 30 ooit eens zullen herzien !!! en dat er een rentevoet komt!!! Crest 10 en 20 ja ....die hebben altijd een rentevoet gehad....Sara51 schreef: Centekliever,
Ik denk dat u toch eens goed moet lezen gewaarborgde rentevoet is 0%
You get the point!!!!!
0% is wel degelijk een rentevoet he. Het is beter dan GEEN rentevoet, die 0% betekent dat je kapitaal (na aftrek van de kosten) sowieso gewaarborgd is. Die 0% geeft de beheerders ook meer vrijheid om een hoger rendement na te streven dan bv. contracten met 3% gewaarborgde rentevoet+winstdeelname. Anderzijds kan het in slechte economische tijden, zoals deze, ook tegenvallen en kan het gebeuren dat je bepaalde jaren quasi niks van intrest krijgt. Dit staat echter allemaal duidelijk vermeld in de infofiche- en brochure.
De huidige gewaarborgde rentevoet van 0% is reeds van kracht sinds 2005 en is geldig tot het 9e jaar van je contract. Voor de volgende 9 jaar geldt van je contract geldt de gewaarborgde rentevoet die op dat moment van kracht is.
Pfff.. dat weet ik nu ook wel...... maar gezien en wie had het ooit gedacht dat wij in zo een chaotisch financieel systeem zitten...... en daarom stel ik mij de vraag !!!!!! wanneer gaan wij hieruit geraken......dat kan jaren duren... En dan is Crest 40 , First Invest!!!!!voor mijn part ......zullen we niet veel intresten meer zien....Arc schreef:Sara51,Sara51 schreef:
Crest 40 bestaat nog maar 3 jaar en daarom heeft men mij gezegd dat de rentevoet 0% is want het heeft niet anders geweest .. Het is te hopen, ja !! dat ze de formule van Crest 40 en 30 ooit eens zullen herzien !!! en dat er een rentevoet komt!!! Crest 10 en 20 ja ....die hebben altijd een rentevoet gehad....
You get the point!!!!!
0% is wel degelijk een rentevoet he. Het is beter dan GEEN rentevoet, die 0% betekent dat je kapitaal (na aftrek van de kosten) sowieso gewaarborgd is. Die 0% geeft de beheerders ook meer vrijheid om een hoger rendement na te streven dan bv. contracten met 3% gewaarborgde rentevoet+winstdeelname. Anderzijds kan het in slechte economische tijden, zoals deze, ook tegenvallen en kan het gebeuren dat je bepaalde jaren quasi niks van intrest krijgt. Dit staat echter allemaal duidelijk vermeld in de infofiche- en brochure.
De huidige gewaarborgde rentevoet van 0% is reeds van kracht sinds 2005 en is geldig tot het 9e jaar van je contract. Voor de volgende 9 jaar geldt van je contract geldt de gewaarborgde rentevoet die op dat moment van kracht is.
Of zij moeten deze produkten herzien!!!!!!
Vandaar mijn vraag!!!!!!
Tak21-producten zijn sowieso lange termijnbeleggingen (cfr. aanbevolen looptijd van minimum 8 jaar).
Gewoon rustig blijven. Op dit ogenblik ziet iedereen af met de financiële crisis, zelfs eenvoudige spaarboekjes blijken nu niet meer veilig te zijn.
Gewoon rustig blijven. Op dit ogenblik ziet iedereen af met de financiële crisis, zelfs eenvoudige spaarboekjes blijken nu niet meer veilig te zijn.