Waar gratis kredietkaarten?
Waar gratis kredietkaarten?
Waar kan je een gratis kredietkaart krijgen? Degene die ik weet:
Argenta: Visa (2.500€) met gratis geldafhaling
Deutsche Bank: Mastercard (saldo rekening + 1.250€)
Citibank?
VDK: 2 jaar gratis bij nieuwe aanvraag (1.250€), geen gratis geldafhaling
Gelieve het lijstje aan te vullen!
Argenta: Visa (2.500€) met gratis geldafhaling
Deutsche Bank: Mastercard (saldo rekening + 1.250€)
Citibank?
VDK: 2 jaar gratis bij nieuwe aanvraag (1.250€), geen gratis geldafhaling
Gelieve het lijstje aan te vullen!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Waar gratis kredietkaarten?
Citibank = 19,83 euro / jaar maar er zijn veel promotiemomenten waar je 20 euro krijgt na een eerste aankoop en dan doe je 0.17 cent 'winst' per jaar. Stond toch op hun laatste promo die ik zag levenslang, heb ze pas, dus zal wel zien binnen een jaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De vraag bij Citibank is... blijft dat jaarlijks bedrag 20€ (of ietsje daaronder) of niet?
Op hun site staat toch: "De jaarlijkse bijdrage van de Citi Visa/MasterCard kredietkaart bedraagt 19,83€. Na de eerste transactie met uw Citi Visa/MasterCard kredietkaart (mits binnen de 90 dagen na de ondertekening van de kredietovereenkomst) stort Citibank 20 € op de rekening van uw kredietkaart. En elk jaar opnieuw zolang u uw kaart blijft gebruiken."Vaganzza schreef: De vraag bij Citibank is... blijft dat jaarlijks bedrag 20€ (of ietsje daaronder) of niet?
Jaja klopt, maar ik bedoel dat je met Citibank nooit weet of die 19,83€ niet veel meer wordt zodat je later bv. 30€ moet betalen voor die kaart en daardoor eigenlijk 10€ betaald. Maar op dit moment doe je er een kleine winst mee.
Er zijn genoeg manieren waarop ze klanten geld aftroggelen, zonder de nood om jaarlijkse bijdrage te verhogen, zoals: afhaling kost 5 EUR, niet genoeg geld op je rekening op het moment van domiciliatie kost 10 EUR extra als je per domiciliering betaalt...Vaganzza schreef: Jaja klopt, maar ik bedoel dat je met Citibank nooit weet of die 19,83€ niet veel meer wordt zodat je later bv. 30€ moet betalen voor die kaart en daardoor eigenlijk 10€ betaald. Maar op dit moment doe je er een kleine winst mee.
Maar stel nu dat ze de prijs optrekken, dan zeg je toch gewoon op? At least that's what I would do..
Mijn zoon betaalt al jaren die 20 Euro zonder teruggave. Hij heeft het te druk om zich daarmee bezig te houden.phase schreef:Er zijn genoeg manieren waarop ze klanten geld aftroggelen, zonder de nood om jaarlijkse bijdrage te verhogen, zoals: afhaling kost 5 EUR, niet genoeg geld op je rekening op het moment van domiciliatie kost 10 EUR extra als je per domiciliering betaalt...Vaganzza schreef: Jaja klopt, maar ik bedoel dat je met Citibank nooit weet of die 19,83€ niet veel meer wordt zodat je later bv. 30€ moet betalen voor die kaart en daardoor eigenlijk 10€ betaald. Maar op dit moment doe je er een kleine winst mee.
Maar stel nu dat ze de prijs optrekken, dan zeg je toch gewoon op? At least that's what I would do..
Dat is ook de gedachtengang van Citybank. Velen hebben het te druk met hun job.
Velen weten niet wat het inhoudt. Er zitten veel verrassingen in de kaart van Citybank.
Geldafhalingen bij een terninal gratis, ja, op voorwaarde dat u voordien stort op die rekening.
Anders 5 Euro.
Uw geldafhalingen direct terugbetalen? Neen dat hoeft niet, u krijgt een vooraf ingevuld formulier, om terug te betalen.
MAAR, dat formulier betekent wel dat U gespreidt terugbetaalt aan rond de 17% rente.
Anders moet u het manueel uitvoeren.
Als je zo'n kaart op een verstandige manier gebruikt, is er geen enkel probleem. Dat is niet alleen bij Citibank zo, ook bij andere. Bvb KBC Pinto waar ik vroeger bij was. Die gebruiken min of meer hetzelfde systeem.
Dus, zorgen dat je voor de vervaldag het volledige bedrag terugbetaalt. Ik heb ook een drukke job, maar dat wil niet zeggen dat je daarom alles zomaar zijn gang moet laten gaan.
En op het moment dat ik voor de visa bij citibank netto moet beginnen betalen, zeg ik hem gewoon op en gebruik ik enkel mijn visa bij Argenta.
Dus, zorgen dat je voor de vervaldag het volledige bedrag terugbetaalt. Ik heb ook een drukke job, maar dat wil niet zeggen dat je daarom alles zomaar zijn gang moet laten gaan.
En op het moment dat ik voor de visa bij citibank netto moet beginnen betalen, zeg ik hem gewoon op en gebruik ik enkel mijn visa bij Argenta.
Hoi maria,
Laten ons zeggen dat de Citibank kredietkaarten niet gratis zijn, maar gewoon tijdens promoties 20 EUR terugbetalen onder bepaalde voorwaarden, anders gaan er hier weer enkelen uit hun sloefen schieten.
Juist, maar is dit nu niet net wat ik zei? Laten we hier nu niet de zoveelste Citibank-VISA/MC bashing topic van maken, het is niet omdat mensen daar een kaart hebben dat ze de bank verafgoden.maria schreef: Mijn zoon betaalt al jaren die 20 Euro zonder teruggave. Hij heeft het te druk om zich daarmee bezig te houden.
Dat is ook de gedachtengang van Citybank. Velen hebben het te druk met hun job.
Velen weten niet wat het inhoudt. Er zitten veel verrassingen in de kaart van Citybank.
Geldafhalingen bij een terninal gratis, ja, op voorwaarde dat u voordien stort op die rekening.
Anders 5 Euro.
Dat zei ik ook niet, enkel dat er ruwweg 5 EUR wordt aangerekend bij elke afhaling.maria schreef: Uw geldafhalingen direct terugbetalen? Neen dat hoeft niet, u krijgt een vooraf ingevuld formulier, om terug te betalen.
Niet noodzakelijk, ik heb een aangepaste domicilieringsopdracht (de 5% doorstreept en aangepast naar 100%) en die is prima verwerkt. Elke maand gaat alles er af, zonder intresten, ook als ik Cash Transfer gebruik. Maar het is inderdaad geen kaart voor mensen die vlug hun contract ondertekenen zonder de kleine lettertjes te lezen, daar maken ze bij de bank natuurlijk gretig gebruik van on onwetenden in de kosten te jagen. Nochtans staan de voorwaarden en JKP duidelijk vermeld, het is zoals Guido zegt...maria schreef: MAAR, dat formulier betekent wel dat U gespreidt terugbetaalt aan rond de 17% rente.
Anders moet u het manueel uitvoeren.
Laten ons zeggen dat de Citibank kredietkaarten niet gratis zijn, maar gewoon tijdens promoties 20 EUR terugbetalen onder bepaalde voorwaarden, anders gaan er hier weer enkelen uit hun sloefen schieten.
Dit hoeft idd geen Citi-Visa discussie te worden. Kan er iemand mijn lijstje verder aanvullen, waar een kredietkaart gratis is (voor altijd of voor een bepaalde periode)?
Bij Landbouwkrediet is de Visa-kaart gratis gedurende het eerste jaar, op voorwaarde dat je Fidelio-cliënt bent. Daarna is het jaarlijks 20€.
Europabank geeft gratis visa, voor zover ik weet is er geen cash-transfer zoals bij Citi en is afhalen aan een ATM betalend
Pecunia non olet
Met welke Visa/Mastercard kan je nog gratis geldafhalingen doen buiten Citibank (en Argenta tot maart)?
Ik heb in juli alle banken gecontacteerd en op dat moment was er buiten Argenta (geldafhalingen) en Citibank (cashtransfer) geen enkele.Vaganzza schreef: Met welke Visa/Mastercard kan je nog gratis geldafhalingen doen buiten Citibank (en Argenta tot maart)?
Ik geloof dat de Visa/Mastercard regels zeggen dat elke geldafhaling van een rekening met een positief saldo gratis moet zijn. Maw als je eerst geld op je rekening stort en dan afhaalt mogen ze daar geen kosten voor aanrekenen.Vaganzza schreef: Met welke Visa/Mastercard kan je nog gratis geldafhalingen doen buiten Citibank (en Argenta tot maart)?
Niet alle banken werken echter met een kaartrekening waar je geld kan op storten. Ik heb enkel weet van Citibank en Fortis ICS.
(En ik geloof dat dit bij Fortis niet goed geimplementeerd is want toen ik dit uitprobeerde rekenden ze mij dubbele kosten aan ipv gratis.)
Heeft iemand anders hier ervaring mee bij deze of andere banken?