Nieuwe modelportefeuille
Re: Nieuwe modelportefeuille
Betreffende je vorige vraag zie hoe-gaat-een-fonds-failliet-t11065.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu is het geld van mijn rekening en zie ik als waarde van mijn portefeuille 12euro staan? Waar is mijn 2500euro?
Zoals Hyakari al schreef: fondsen worden met enige vertraging gekocht. Dus MeDirect haalt eerst het geld van je rekening en vertelt je morgen of overmorgen hoeveel deelbewijzen je daarmee hebt gekocht.
Ok, even afwachten dus...
Ik had ingegeven dat ik dit 10j wou doen? Wat als ik dat nu 15j wil doen? Kan ik dat wijzigen?
Er werd mij ook niet meegedeeld wanneer de maandelijkse storting op de beleggersrekening moet staan
Ik had ingegeven dat ik dit 10j wou doen? Wat als ik dat nu 15j wil doen? Kan ik dat wijzigen?
Er werd mij ook niet meegedeeld wanneer de maandelijkse storting op de beleggersrekening moet staan
Beste, de orders voor de MijnKapitaal Modelportefeuille worden de volgende bankwerkdag uitgevoerd. Dit bedrag wordt alvast gereserveerd op uw beleggersrekening. Nadat de orders werden uitgevoerd, kan het wel nog enkele dagen duren voor u de fondsen in uw portefeuille ziet verschijnen.MeOnline schreef:Ok, even afwachten dus...
U kunt uw beleggingshorizon zelf kiezen. Welke waarde u via de slider in de tool heeft ingegeven is niet van tel. Dit dient enkel om het door u totaal geïnvesteerde bedrag te berekenen indien u ook een maandelijkse bijdrage kiest.
De maandelijkse bijdragen worden steeds de 20ste van elke maand uitgevoerd, of de volgende bankwerkdag. U ontvangt van ons hiervoor telkens een bericht op voorhand. Indien u uw Modelportefeuille heeft opgestart voor de 10de van de maand, dan zal uw eerste maandelijkse bijdrage de 20ste van diezelfde maand worden uitgevoerd. Als u uw initiële belegging na de 10de heeft uitgevoerd, zal uw eerste maandelijkse bijdrage de volgende maand worden uitgevoerd.
Beste, de beleggingsfondsen die MijnKapitaal heeft geselecteerd voor het Mixerfonds hebben reeds een lange track-record en worden beheerd door fondsenhuizen met een zeer goede reputatie. De kans is dan ook zeer klein dat een fondsenhuis zou stoppen met een fonds, laat staan failliet gaan.MeOnline schreef:Ok, rekening is geopend, begin volgende week start ik met de MijnKapitaal modelportefeuille...
Bedoeling is om dit een 15-tal jaar aan te houden.
Hoe groot is het risico dat 1 van die fondsen failliet gaat / ermee stopt? Want dan ben ik toch mijn geld kwijt?
Ik wil niet elke maand alles zitten checken, ik zie dat écht als een maandelijkse belegging om zeer lange termijn...
Wat al eens een uitzonderlijke keer kan voorkomen, is dat een fonds kan samengaan met een ander fonds (een merger). Op voorhand zal het fondsenhuis hierover uitgebreid communiceren wat er exact zal gebeuren en wat de mogelijkheden zijn voor de beleggers in dat fonds.
Mocht dit ooit gebeuren dan zal ook MijnKapitaal hier zeker uitgebreid over berichten wat de gevolgen zijn voor het Mixerfonds. MeDirect zal u uiteraard hierover ook contacteren.
Ondertussen zijn alle fondsen aangekocht.
Nu heb ik toch nog wat vragen...
1. Ik zie bij CASHeen bedrag van 12 euro staan? Wat houdt dit in? Hoe komt dat daar?
2. Hoe komt dat de bedrag van "Huidige waarde van beleggingen" en "Totale waarde portefeuille" verschillend zijn?
3. Op welke datum wordt er geld van mijn geldrekening gehaald om de maandelijkse aankoop van fondsen te verrichten?
4. Waar kan ik dit maandelijkse bedrag wijzigen?
Alvast bedankt voor hulp want ik vind dat de website van Medirect op die gebieden eigenlijk niet echt duidelijk is, of ben ik de enigste die dat vind?
1. Ik zie bij CASHeen bedrag van 12 euro staan? Wat houdt dit in? Hoe komt dat daar?
2. Hoe komt dat de bedrag van "Huidige waarde van beleggingen" en "Totale waarde portefeuille" verschillend zijn?
3. Op welke datum wordt er geld van mijn geldrekening gehaald om de maandelijkse aankoop van fondsen te verrichten?
Alvast bedankt voor hulp want ik vind dat de website van Medirect op die gebieden eigenlijk niet echt duidelijk is, of ben ik de enigste die dat vind?

Beste, onderaan een antwoord op uw vragen. Vraag 1 en 2 horen samen. Daarnaast vindt u op de MeDirect website, via de link bovenaan Support en Veelgestelde vragen, antwoorden op de meest gesteld vragen. Deze wordt binnenkort nog verder uitgebreid.MeOnline schreef:Ondertussen zijn alle fondsen aangekocht.
Aarzel niet onze klantendienst te contacteren indien u nog vragen heeft. U kunt hen bereiken via 02/518 0000 of via info@medirectbank.be Zij helpen u graag verder.
Dit komt omdat het door u belegde bedrag wordt verdeeld over 12 verschillende fondsen en dit heeft te maken met de afrondingsverschillen. Het systeem probeert natuurlijk wel om zo dicht mogelijk bij uw gewenst bedrag uw modelportefeuille aan te kopen.
De totale waarde van beleggingen is inclusief de cash positie op uw geldrekening die bij uw Modelportefeuille hoort. U vindt deze geldrekening en het saldo terug onderaan uw Modelportefeuille. Deze geldrekening wordt gebruikt om al uw aan- en verkopen in uw Modelportefeuille te kunnen uitvoeren. Indien u wenst, kunt u het saldo van deze geldrekening overschrijven naar uw algemene geldrekening via een interne overschrijving.
Uw maandelijkse bedragen worden steeds de 20ste van uw geldrekening gehaald of de volgende bankwerkdag indien de 20ste in een weekend of op een feestdag valt. U krijgt van ons steeds een berichtje wanneer dit eraan komt.
Om het maandelijks bedrag te wijzigen, contacteert u best onze klantendienst via een beveiligd bericht, mail of via telefoon. De functionaliteit om zelf uw maandelijkse bedragen te kunnen aanpassen in de beveiligde website staat op de lijst met toekomstige ontwikkelingen ter verbetering van het platform.
Naar aanleiding van de actie van MeDirect had ik een deel van mijn beleggingen naar Medirect overgezet. Rabo naar Medirect: geen probleem. Binck naar Medirect: geen probleem. Keytrade naar Medirect: problemen met overdracht Carmignac Patrimoine: na enkele weken is dit nog steeds niet in orde. (had Carmignac Patrimoine ook via Rabo, maar deze overdracht is zonder probleem verlopen) Vorige week eens gebeld, men ging het nakijken en bericht laten, maar helaas niets vernomen. Heb dan ook via de website een bericht verstuurd dezelfde dag, maar ook nog steeds zonder resultaat... Moet ik me zorgen maken?
welke kosten heeft keytrade tot hiertoe aangerekendKawa schreef:Naar aanleiding van de actie van MeDirect had ik een deel van mijn beleggingen naar Medirect overgezet. Rabo naar Medirect: geen probleem. Binck naar Medirect: geen probleem. Keytrade naar Medirect: problemen met overdracht Carmignac Patrimoine: na enkele weken is dit nog steeds niet in orde. (had Carmignac Patrimoine ook via Rabo, maar deze overdracht is zonder probleem verlopen) Vorige week eens gebeld, men ging het nakijken en bericht laten, maar helaas niets vernomen. Heb dan ook via de website een bericht verstuurd dezelfde dag, maar ook nog steeds zonder resultaat... Moet ik me zorgen maken?
key plan geen 5 jaar 9,95 € per lijn
overdracht 42,35 € per lijn
kloppen deze bedragen ?
deze info tot hiertoe er uit moeten sleuren .
blijkbaar moet men eerst geld op key plan zetten voor de verkoop 9,95€ per lijn.
dan geld op effecten rekening voor overdracht.
Estate Guru believer.
Beste, we hebben dit even nagevraagd en u hoeft zich geen zorgen te maken. We hebben het nodige gedaan en wachten inderdaad nog op een antwoord van Keytrade. Om het sneller te laten verlopen raden we aan om zelf even Keytrade te contacteren.Kawa schreef:Naar aanleiding van de actie van MeDirect had ik een deel van mijn beleggingen naar Medirect overgezet. Rabo naar Medirect: geen probleem. Binck naar Medirect: geen probleem. Keytrade naar Medirect: problemen met overdracht Carmignac Patrimoine: na enkele weken is dit nog steeds niet in orde. (had Carmignac Patrimoine ook via Rabo, maar deze overdracht is zonder probleem verlopen) Vorige week eens gebeld, men ging het nakijken en bericht laten, maar helaas niets vernomen. Heb dan ook via de website een bericht verstuurd dezelfde dag, maar ook nog steeds zonder resultaat... Moet ik me zorgen maken?
Ik heb bij Keytrade hierover navraag gedaan, volgens hun ligt het aan de depositarissen. Kan goed zijn, maar hetzelfde fonds werd via Rabobank op 1-2 weken overgedragen...
Rare gang van zaken toch, fondsen kopen duurt enkele dagen, idem voor verkoop, maar overdracht duurt weken tot maanden.
Ik had deze effecten overgedragen ivm de laatste actie van MeDirect, waarbij men ook de transfertkosten ging terugbetalen. Ik heb de kosten al lang betaald aan Keytrade, maar ondertussen is de actie bij Medirect afgelopen...
Wat nu?
Rare gang van zaken toch, fondsen kopen duurt enkele dagen, idem voor verkoop, maar overdracht duurt weken tot maanden.
Ik had deze effecten overgedragen ivm de laatste actie van MeDirect, waarbij men ook de transfertkosten ging terugbetalen. Ik heb de kosten al lang betaald aan Keytrade, maar ondertussen is de actie bij Medirect afgelopen...
Wat nu?
@Kawa, ik had maandag contact met DB om een obligatie naar hen over te dragen. Er werd me meteen verteld dat ik er rekening mee moet houden dat dit 6 tot 8 weken kan duren.
Ik had gehoopt dat dit sneller kon, zodat ik bij de huidige bank geen kosten moest betalen. Maar omdat het zo lang gaat duren, is er even geen haast bij.
Ik had gehoopt dat dit sneller kon, zodat ik bij de huidige bank geen kosten moest betalen. Maar omdat het zo lang gaat duren, is er even geen haast bij.
Beste, we delen uw frustratie; het overdragen van effecten verloopt niet altijd even vlot. We proberen deze altijd zo snel mogelijk af te handelen voor onze klanten, maar soms loopt er vertraging op in één van de tussenschakels in het proces. Onze interne dienst heeft ondertussen bevestigd dat het effect werd overgedragen. U zal dit spoedig zien verschijnen in uw beleggingsoverzicht.Kawa schreef:Ik heb bij Keytrade hierover navraag gedaan, volgens hun ligt het aan de depositarissen. Kan goed zijn, maar hetzelfde fonds werd via Rabobank op 1-2 weken overgedragen...
Wat nu?
Wat onze laatste actie betreft hoeft u zich geen zorgen te maken. Voor de overdracht van effecten houden we rekening met de datum van ontvangst van het het formulier Transfer Effecten B. Dit dienden we ondertekend en ingevuld te ontvangen voor 30 november 2015 om in aanmerking te komen voor de actie. Wat in uw geval gebeurt is.
Beste MeDirect woordvoerder/ster,
Dank voor het antwoord, wat trouwens steeds heel duidelijk en verhelderend is. Hier kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.
Als het goed is, moet het ook worden gezegd!
Wel straf dat jullie weten wie ik ben, zonder dat ik me bij mijn weten hier ooit kenbaar heb gemaakt...
Dank voor het antwoord, wat trouwens steeds heel duidelijk en verhelderend is. Hier kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.
Als het goed is, moet het ook worden gezegd!
Wel straf dat jullie weten wie ik ben, zonder dat ik me bij mijn weten hier ooit kenbaar heb gemaakt...