Fagron
TIP
Re: Fagron
Fagron heeft een crash kunnen voorkomen door gelijktijdig met de winstwaarschuwing op 2 oktober te zeggen dat er interesse voor een overname was.Umi schreef:overdrijven is ook een kunst... Voor de overname berichten stonden we op 17€.derocker schreef:Zou me niet verbazen als het zelfs €10 zou worden. Fingers crossed dus voor een overnamebod
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Toen Fagron nog aan €35 stond zei ik dat ze tot €25 zouden zakken volgens mij en kwamen mensen met een soortgelijke belachelijke reactie. Gelukkig hebben we jouw als helderziende in ons midden.Umi schreef:overdrijven is ook een kunst... Voor de overname berichten stonden we op 17€.derocker schreef:Zou me niet verbazen als het zelfs €10 zou worden. Fingers crossed dus voor een overnamebod
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Degroof Petercam haalt Fagron van zijn favorietenlijstje.
"Het verkoopproces lijkt langer te duren dan we aanvankelijk hadden gedacht, wat maakt dat we voorzichtiger zijn geworden over de uitkomst ervan. Daarnaast maakt het gebrek aan visibiliteit over de Amerikaanse activiteiten het alsmaar moeilijker om een waardering te plakken op het bedrijf."
"Het verkoopproces lijkt langer te duren dan we aanvankelijk hadden gedacht, wat maakt dat we voorzichtiger zijn geworden over de uitkomst ervan. Daarnaast maakt het gebrek aan visibiliteit over de Amerikaanse activiteiten het alsmaar moeilijker om een waardering te plakken op het bedrijf."
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
lijkt me een zeer logische redenering van Petercam.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Geen idee, nieuws komt van De Tijd.
Gpv,
Is het feit dat de gesprekken zo lang duren volgens jouw per sé een slecht teken ? Kan het niet gewoon zijn dat er stevig onderhandeld wordt over de prijs bijvoorbeeld ?
Is het feit dat de gesprekken zo lang duren volgens jouw per sé een slecht teken ? Kan het niet gewoon zijn dat er stevig onderhandeld wordt over de prijs bijvoorbeeld ?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Geen idee, kan daar echt geen antwoord op geven.
lijkt me een zeer logische redenering van gpv1
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
mijn reactie als 'belachelijk' & 'helderziend' besptempelen, terwijl je hier zelf koersdoelen zit te voorspellen? faut le faire...derocker schreef:Toen Fagron nog aan €35 stond zei ik dat ze tot €25 zouden zakken volgens mij en kwamen mensen met een soortgelijke belachelijke reactie. Gelukkig hebben we jouw als helderziende in ons midden.Umi schreef:
overdrijven is ook een kunst... Voor de overname berichten stonden we op 17€.
Uiteraard kan het nog een stuk lager, de markt is dan ook niet altijd efficiënt...
De sterke US$ & de Reaal die terug enigszins herstellende is sinds de 'winstwaarschuwing' staan aan Fagron's kant momenteel (ivg met moment vd winstwaarschuwing)...
Ik heb nooit een koersdoel voorspelt. Ik heb gezegd : "het zou mij niet verbazen als". Waarmee ik doel op de ongeloofelijke volatiliteit bij Fagron en net het feit dat zelfs analisten zeggen dat koersdoelen moeilijk te plakken zijn op Fagron. Wie weet valt er morgen weer een groot lijk uit de kast en halveert het aandeel, mij zou het allemaal niets meer verbazen, zeker gezien het zeer spijtige gebrek bij Fagron; de communicatie (of het lak daaraan) naar aandeelhouders toe.Umi schreef:mijn reactie als 'belachelijk' & 'helderziend' besptempelen, terwijl je hier zelf koersdoelen zit te voorspellen? faut le faire...
Uiteraard kan het nog een stuk lager, de markt is dan ook niet altijd efficiënt...
De sterke US$ & de Reaal die terug enigszins herstellende is sinds de 'winstwaarschuwing' staan aan Fagron's kant momenteel (ivg met moment vd winstwaarschuwing)...
Maar ik ben niet voor niets voor de tweede keer ingestapt, net zoals jij (op het eerste gezicht) heb ik er wel vertrouwen in, hoewel ik deze positie als risicovol beschouw
Ik ben terug ingestapt na de overnamespeculatie, weliswaar maar met een bescheiden deel van mijn port.
Drie belangrijke aandeelhouders zijn de afgelopen dagen onder de 3% gezakt:
http://investors.fagron.com/press-relea ... ifications
http://investors.fagron.com/press-relea ... ifications
Dit zijn nu de grootste aandeelhouders:• Op 13 november 2015 heeft Fagron een kennisgeving ontvangen dat het aandeelhouderschap van FMR LLC onder de kennisgevingsdrempel van 3% is gezakt door de verkoop van stemrechtverlenende effecten.
• Op 16 november 2015 heeft Fagron een kennisgeving ontvangen dat het aandeelhouderschap van Consonance Capital Management LP onder de kennisgevingsdrempel van 3% is gezakt door de verkoop van stemrechtverlenende effecten.
• Op 17 november 2015 heeft Fagron een kennisgeving ontvangen dat het aandeelhouderschap van BNP Paribas Investment Partners SA onder de kennisgevingsdrempel van 3% is gezakt door de verkoop van stemrechtverlenende effecten.
Op basis van de noemer van 32.111.827 (totaal aantal stemrechten) en de meest recente ontvangen kennisgevingen, zijn de grootste aandeelhouders van Fagron:
Aantal aandelen % van effectieve stemrechten
Carmignac Gestion 2.463.267 7,67%
Alychlo NV / Marc Coucke 1.709.601 5,32%
TIAA-CREF Asset Management LLC 1.635.681 5,09%
Inderdaad erg spijtig dat het zo stil blijft rond dit aandeel. Afwachten hoe deze soap eindigt
Als beginnende belegger vind ik het wel interessant om dit"gokaandeel" te volgen.
Moeten we het nu als iets negatiefs zien dat 3 grote aandeelhouders hun positie verkleinen ? Hebben zij niet meer info dan de gewone belegger ?
Langs de andere kant...Marc Coucke zijn positie blijft ongewijzigd. Hij zal ook wel meer weten dan de gewone belegger maar blijft zijn positie aanhouden.
Dus eigenlijk kunnen we hier niets uit afleiden of hoe zien jullie dit ?
Moeten we het nu als iets negatiefs zien dat 3 grote aandeelhouders hun positie verkleinen ? Hebben zij niet meer info dan de gewone belegger ?
Langs de andere kant...Marc Coucke zijn positie blijft ongewijzigd. Hij zal ook wel meer weten dan de gewone belegger maar blijft zijn positie aanhouden.
Dus eigenlijk kunnen we hier niets uit afleiden of hoe zien jullie dit ?