Overstappen VAPZ RIZIV Vivium Amonis
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle VAPZ aanbieders
Overstappen VAPZ RIZIV Vivium Amonis
Ik twijfel om de overstap te maken van Vivium naar Amonis, voor RIZIV-toelage en eigen (s)VAPZ (totaal dus 7-8000€/j). Reden is het huidig rendement en de betere overlijdensdekking op jonge leeftijd (familie financieel beter beschermen bij overlijden). Ik heb me hier goed over geinformeerd en de keuze lijkt me gegrond, maar blijf toch steeds met twijfels zitten.
Zijn er hier positieve of negatieve ervaringen mee? De reeds gestortte premies blijven gewoon doorlopen veronderstel ik?
Zijn er hier positieve of negatieve ervaringen mee? De reeds gestortte premies blijven gewoon doorlopen veronderstel ik?
Re: Overstappen VAPZ RIZIV Vivium Amonis
daar zou ik toch mee oppassen
in dat soort contracten is rendement niet zo van tel (denk maar aan Curalia)
Ik zou vooral kijken naar service, vaak laat Amonis het max sVAPZ storten, terwijl het inkomen hiervoor niet voldoende hoog is
in dat soort contracten is rendement niet zo van tel (denk maar aan Curalia)
Ik zou vooral kijken naar service, vaak laat Amonis het max sVAPZ storten, terwijl het inkomen hiervoor niet voldoende hoog is
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Overstappen VAPZ RIZIV Vivium Amonis
Bedankt voor je reactie.
De vraag is natuurlijk hoeveel 'service' er nodig is voor dergelijke contracten... Het probleem van maximaal storten is voor mezelf niet van belang omdat ik sowieso aan het maximum zit. Buiten het berekenen van dit bedrag weet ik niet welke andere service je krijgt van je verzekeraar?
Toch blijft rendement ook van belang. Ik weet dat Amonis zijn rendement eenzijdig kan veranderen, maar als je de vergelijking van de laatste jaren maakt maakt het renteverschil al veel goed. En moest Amonis ooit beslissen om fors te verlagen kan ik mijn nieuwe stortingen steeds terug bij Vivium starten...
Rendementen
2011 3.00 - 3.75
2012 2.85 - 3.75
2013 3.20 - 3.75
2014 2.50 - 3.25
gegarandeerd 1,50 - 2,30
De vraag is natuurlijk hoeveel 'service' er nodig is voor dergelijke contracten... Het probleem van maximaal storten is voor mezelf niet van belang omdat ik sowieso aan het maximum zit. Buiten het berekenen van dit bedrag weet ik niet welke andere service je krijgt van je verzekeraar?
Toch blijft rendement ook van belang. Ik weet dat Amonis zijn rendement eenzijdig kan veranderen, maar als je de vergelijking van de laatste jaren maakt maakt het renteverschil al veel goed. En moest Amonis ooit beslissen om fors te verlagen kan ik mijn nieuwe stortingen steeds terug bij Vivium starten...
Rendementen
2011 3.00 - 3.75
2012 2.85 - 3.75
2013 3.20 - 3.75
2014 2.50 - 3.25
gegarandeerd 1,50 - 2,30