Rekening geblokkeerd
Rekening geblokkeerd
Vandaag besloten om van beide rekeningen bij NIBC een som af te halen voor aankoop van een wagen.
Bij de spaarrekening geen probleem.
Bij de getrouwheidsrekening krijg ik:
<<uw rekening kan geblokkeerd worden door NIBC Direct of door uzelf wanneer er een vermoeden van misbruik is. Wanneer u de rekening wilt laten deblokkeren, kan u bellen of mailen naar onze klantendienst. Onze medewerkers zullen u uitleggen welke gegevens u ons schriftelijk moet overmaken om uw rekening te deblokkeren.>>
Serieus?
Dus nu moet ik wachten tot maandag, dan bellen en dan gegevens "schriftelijk bezorgen" aleer ik aan m'n eigen geld kan?
Het gaat samen over iets meer dan 3.000 Euro verdeeld over 2 rekeningen. Gaan hiervoor de alarmbellen al af?
Ik vind dit hoegenaamd niet normaal of klantvriendelijk.
Ik ken geen enkele bank waar het een probleem is een paar duizend euro over te schrijven van verschillende rekeningen, 't is te zeggen tot nu dan toch.
Bij de spaarrekening geen probleem.
Bij de getrouwheidsrekening krijg ik:
<<uw rekening kan geblokkeerd worden door NIBC Direct of door uzelf wanneer er een vermoeden van misbruik is. Wanneer u de rekening wilt laten deblokkeren, kan u bellen of mailen naar onze klantendienst. Onze medewerkers zullen u uitleggen welke gegevens u ons schriftelijk moet overmaken om uw rekening te deblokkeren.>>
Serieus?
Dus nu moet ik wachten tot maandag, dan bellen en dan gegevens "schriftelijk bezorgen" aleer ik aan m'n eigen geld kan?
Het gaat samen over iets meer dan 3.000 Euro verdeeld over 2 rekeningen. Gaan hiervoor de alarmbellen al af?
Ik vind dit hoegenaamd niet normaal of klantvriendelijk.
Ik ken geen enkele bank waar het een probleem is een paar duizend euro over te schrijven van verschillende rekeningen, 't is te zeggen tot nu dan toch.
Re: Rekening geblokkeerd
Een troost het is niet alleen daar.
Teruggave belastingen ontvangen, wil dit over schrijven naar een andere bank.
En ja plots mail er gaat zoveel van uw giro rekening overgeschreven worden.
Dat noemen ze dan veilig bankieren.
Precies of ik weet niet dat die overschrijving is ingevoerd.
Och ja mijn vrouw ook zo een mail.
Waar dit voor nodig ? Dank u Keytrade.
Nu graag nog een mail als er bedragen op mijn rekening toekomen graag. ( helaas ontvangen doen ze graag )
Maar helaas dan geen mail , maar 5 centjes extra om dat bedrag 2 dagen op interne rekening te laten staan.
Teruggave belastingen ontvangen, wil dit over schrijven naar een andere bank.
En ja plots mail er gaat zoveel van uw giro rekening overgeschreven worden.
Dat noemen ze dan veilig bankieren.
Och ja mijn vrouw ook zo een mail.
Waar dit voor nodig ? Dank u Keytrade.
Nu graag nog een mail als er bedragen op mijn rekening toekomen graag. ( helaas ontvangen doen ze graag )
Maar helaas dan geen mail , maar 5 centjes extra om dat bedrag 2 dagen op interne rekening te laten staan.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Indien iemand anders een overschrijving doet van uw rekening, dan zul je wel dankbaar zijn dat ze u een berichtje sturen.platin schreef: Dat noemen ze dan veilig bankieren.
Waar dit voor nodig ?
Maar ja, voor sommige mensen is het nooit goed.
En wie zou dan wel een overschrijving kunnen doen ??Torro schreef:Indien iemand anders een overschrijving doet van uw rekening, dan zul je wel dankbaar zijn dat ze u een berichtje sturen.platin schreef: Dat noemen ze dan veilig bankieren.
Waar dit voor nodig ?
Estate Guru believer.
Iemand die uw logingegevens en token heeft gestolen bijvoorbeeld?
als gestolen zal het rap geblokkeerd zijn hoor.Didymus schreef:Iemand die uw logingegevens en token heeft gestolen bijvoorbeeld?
volg alles dagelijks op.
kan me dus nog aan een hoop mails verwachten in de toekomst.
da boeleke stopzetten bij keytrade zal wel de oplossing zijn.
een mailtje bij een overschrijving is natuurlijk handig voor wie niks opvolgt.
maar vind het wel raar een externe overschrijving rechtstreeks een mail.
een overschrijving in de tijd naar een externe rekening dan weer geen mail.
ja verklaar dat eens.
lijkt me nogal verwarrend.
Estate Guru believer.
Dat hangt van de grootte van het bedrag af, als je bv. de belgische staatschuld naar een externe rekening ( in zwitserland ) overschrijft dan krijg je wel een melding via mail
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Beste Persuader,
ik begrijp uw bezorgdheid en mijn excuses voor het ongemak.
Zonder verdere details (die u zeker niet moet meedelen op een publiek forum) kan ik momenteel echter weinig voor u doen aangezien er meerdere oorzaken die foutboodschap kunnen genereren. Gelukkig worden transacties ingevoerd in het weekend pas maandag verwerkt. Ik stel voor dat u via onze website een afspraak maakt met onze klantendienst. Zo kan u maandagochtend meteen worden opgebeld zodat de overschrijving alsnog tijdig wordt verwerkt.
Zonder verdere details (die u zeker niet moet meedelen op een publiek forum) kan ik momenteel echter weinig voor u doen aangezien er meerdere oorzaken die foutboodschap kunnen genereren. Gelukkig worden transacties ingevoerd in het weekend pas maandag verwerkt. Ik stel voor dat u via onze website een afspraak maakt met onze klantendienst. Zo kan u maandagochtend meteen worden opgebeld zodat de overschrijving alsnog tijdig wordt verwerkt.
Vooreerst dank voor de snelle reactie!NIBC Direct schreef:Beste Persuader,
Ik vind niet direct iets terug om een afspraak te maken, dus heb ik een mail gestuurd naar klachten@nibcdirect.be met de vraag mij maandag na 17u te contacteren, tijdens de kantooruren past het hoegenaamd niet voor mij. Ik ben benieuwd.
Het is alleszins zeer storend wat gebeurd is, temeer het geld enkel naar de tegenrekening mag gaan (die nog nooit gewijzigd is) en ik steeds de juiste codes heb ingegeven, dus geen reden tot alarmbellen me dunkt
Maar goed, ik apprecieer de reactie en hoop dat het snel goed komt.
Ik heb geen slechte ervaringen met NIBC. Ik ben er van overtuigd dat uw probleem snel opgelost geraakt.
Deze ochtend om 10u22 reeds antwoord dat de rekening terug vrijgegeven is, en zonet kunnen overschrijven.
Ik ben tevreden dat dit zo vlot is afgehandeld, waarvoor dank.
Ik ben tevreden dat dit zo vlot is afgehandeld, waarvoor dank.
Wat was de reden van blokkeren?
<<Ik heb de Getrouwheidsrekening voor u nagekeken en opgemerkt dat de rekening inderdaad geblokkeerd staat. Dit kwam door een fout die jammer genoeg is opgetreden bij de eerste storting>>J Lawieck schreef:Wat was de reden van blokkeren?
Mee eens, geeft mij toch een veilig gevoel bij Keytrade en vind het bovendien handig, zo weet ik wanneer mijn pensioen is gestort, deze stort ik nl voor het grootste deel direct door en ontvang dat altijd zo'n mailtje. Zie gewoon niet de overlast ervan in maar voor sommigen is het natuurlijk nooit niet goed.Torro schreef:Indien iemand anders een overschrijving doet van uw rekening, dan zul je wel dankbaar zijn dat ze u een berichtje sturen.platin schreef: Dat noemen ze dan veilig bankieren.
Waar dit voor nodig ?
het gras is altijd groener aan de overkant
Ik vind het ook een fijne actie van de banken, ookal doe ik de overschrijving zelf en tussen rekeningen met mijn naam dus ze kunnen zien dat ik het zelf was maar een geruststellend idee dat mocht ik een keer gehackt zijn en die probeert geld weg te sluizen dat het gemeld wordt.kweeni schreef: ↑1 december 2015, 03:38Mee eens, geeft mij toch een veilig gevoel bij Keytrade en vind het bovendien handig, zo weet ik wanneer mijn pensioen is gestort, deze stort ik nl voor het grootste deel direct door en ontvang dat altijd zo'n mailtje. Zie gewoon niet de overlast ervan in maar voor sommigen is het natuurlijk nooit niet goed.Torro schreef:
Indien iemand anders een overschrijving doet van uw rekening, dan zul je wel dankbaar zijn dat ze u een berichtje sturen.