Herfinanciering: beste moment
TIP
Herfinanciering: beste moment
Nu de depositiegarantie vorige week nog verder negatief is gegaan en mijn bank (KBC) de spaarrentes verder verlaagde, vroeg ik mij af of het het best is om nu aan hen te vragen of ze niet ook niet de rente op mijn woonlening voor een tweede keer kunnen verlagen (ik heb nu ongeveer 3% vast)? Of wacht ik beter nog even af tot januari ofzo?
Re: Herfinanciering: beste moment
Het duurt altijd een beetje eer dat 'doorgesijpeld' raakt tot de lagere regionen, dus in de hypotheken. ik zou denken dat je best nog een weekje of wat wacht, en dan inderdaad eens kunt aankloppen.
Aangezien je wellicht al een boel hebt afbetaald zou je toch richting de 2% vast moeten kunnen.
Aangezien je wellicht al een boel hebt afbetaald zou je toch richting de 2% vast moeten kunnen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ok, bedankt. Met een beetje geluk brengt de Kerstman dan een mooie rentevoetPoldermol schreef:Het duurt altijd een beetje eer dat 'doorgesijpeld' raakt tot de lagere regionen, dus in de hypotheken. ik zou denken dat je best nog een weekje of wat wacht, en dan inderdaad eens kunt aankloppen.

Meestal is het omgekeerde het geval.Poldermol schreef:Aangezien je wellicht al een boel hebt afbetaald zou je toch richting de 2% vast moeten kunnen.
De thuisbank zal minder geneigd zijn om moeite te doen als er nog maar weinig moet afbetaald worden. Notariskosten om over te stappen naar een andere bank zijn relatief gezien duurder bij een laag openstaand saldo dan bij een hoog.
Vorige week ook gebeld naar huisbank, volgens hun kreeg ik bij een herfinanciering een vaste rentevoet van 3,44% ipv mijn huidige van 3,05%.
off topic: Kan iemand mij eens uitleggen hoe die rentetarieven worden vastgelegd of bepaald, dit zou ik heel erg kunnen appreciëren.
Ik weet dat de OLO10 er iets mee te maken heeft. Stel vandaag staat die aan 0,96 en volgende week aan 0,45 hoe wordt dan de rentevoet beïnvloed? Daalt deze dan ook met 0,51 punten? Uiteraard zal de bank hier wel een interne werkingskost+winstmarge bovenop tellen, alle op de OLO.
Alvast bedankt!
off topic: Kan iemand mij eens uitleggen hoe die rentetarieven worden vastgelegd of bepaald, dit zou ik heel erg kunnen appreciëren.
Ik weet dat de OLO10 er iets mee te maken heeft. Stel vandaag staat die aan 0,96 en volgende week aan 0,45 hoe wordt dan de rentevoet beïnvloed? Daalt deze dan ook met 0,51 punten? Uiteraard zal de bank hier wel een interne werkingskost+winstmarge bovenop tellen, alle op de OLO.
Alvast bedankt!
Ha, inderdaad sorry, ik had het niet goed gelezen, mea culpa!TNTim schreef: Meestal is het omgekeerde het geval.
De thuisbank zal minder geneigd zijn om moeite te doen als er nog maar weinig moet afbetaald worden. Notariskosten om over te stappen naar een andere bank zijn relatief gezien duurder bij een laag openstaand saldo dan bij een hoog.