Europabank Visa of Mastercard
Re: Europabank Visa of Mastercard
Merci! Jullie zijn dus meer behulpzaam dan de helpdesk van europabank zelf (die zei dat zij daar niet op konden antwoorden en ik naar een kantoor moest).
5 Euro bons heb ik niet nodig als dat betekend dat ik voor de kaart moet betalen of ergens een rekening moet openen. Dus de visa kaart van europabank wordt aangeschaft.
5 Euro bons heb ik niet nodig als dat betekend dat ik voor de kaart moet betalen of ergens een rekening moet openen. Dus de visa kaart van europabank wordt aangeschaft.
Amai straf dat de helpdesk daar niet op kan antwoorden.
Bij mij ging de aanvraag voor andere landen probleemloos (ik ben naar de US geweest niet zo lang geleden en heb er volop de Europabank Mastercard gebruikt).
Bij mij ging de aanvraag voor andere landen probleemloos (ik ben naar de US geweest niet zo lang geleden en heb er volop de Europabank Mastercard gebruikt).
Veronderstel dat je een betaling doet aan een betaalsite. De volgende maand factureert de site je opnieuw voor hetzelfde bedrag, terwijl je dacht dat de betaling eenmalig was. Deed je de initiële betaling met een virtuele kaart van Europbank, dan werd elke volgende betaling geweigerd. Met elke andere kredietkaart kan een handelaar steeds opnieuw geld afhalen, zonder dat je daar expliciet de toestemming moet voor geven. Het is net alsof elke Internet betaling impliciet een domiciliatie is. Dit systeem, dat door alle banken wordt toegepast, is in het voordeel van de handelaars.
De virtuele kredietkaarten van Europabank waren de enige klantvriendelijke kaarten op de markt. Jammer genoeg schaft Europabank dit unieke en fantastische systeem nu af (vanaf 1 november of 1 januari?) Heel jammer!
De virtuele kredietkaarten van Europabank waren de enige klantvriendelijke kaarten op de markt. Jammer genoeg schaft Europabank dit unieke en fantastische systeem nu af (vanaf 1 november of 1 januari?) Heel jammer!
De afschaffing van de "virtuele" kredietkaart zal vanaf 1 november 2012 zijn.
Want ik kreeg een brief waarin ze laten weten dat ik vanaf 1 november geen online betalingen meer zal kunnen doen met mijn gewone europabank-mastercard, tenzij ik bereid ben om gebruik te maken van een GSM en het nummer daarvan te laten registreren bij de bank.
Op mijn vraag of er een andere mogelijkheid is om online betalingen te doen, hebben ze me geantwoord dat dit vanaf 1 november alleen nog mogelijk is mits registratie van mijn GSM nummer.
Want ik kreeg een brief waarin ze laten weten dat ik vanaf 1 november geen online betalingen meer zal kunnen doen met mijn gewone europabank-mastercard, tenzij ik bereid ben om gebruik te maken van een GSM en het nummer daarvan te laten registreren bij de bank.
Op mijn vraag of er een andere mogelijkheid is om online betalingen te doen, hebben ze me geantwoord dat dit vanaf 1 november alleen nog mogelijk is mits registratie van mijn GSM nummer.
Ik deed altijd betalingen met mijn gewone kredietkaart zonder iedere keer opnieuw een bedrag aan te vragen en pas de dag later een virtuele kredietkaart te krijgen. Zolang die sms-en gratis zijn (wat hoop ik toch het geval is), is het voor mij een fantastisch systeem.
Dit zal zeker wel een fantastisch systeem zijn voor mensen die dagelijks gebruik maken van hun GSM voor alles en nog wat.
Maar dat is niets voor mij omdat ik zelden gebruik maak van mijn GSM.
Dus voor mij geen online betalingen meer met mijn Europabank-Visa. Daar heb ik mijn Argenta-Mastercard dan nog altijd voor.
Maar dat is niets voor mij omdat ik zelden gebruik maak van mijn GSM.
Dus voor mij geen online betalingen meer met mijn Europabank-Visa. Daar heb ik mijn Argenta-Mastercard dan nog altijd voor.
Ik ben geinteresseerd in de kredietkaart van europabank. Moet je hiervoor nu telkens een sms sturen indien je online wilt betalen en kosten die sms'en geld of is het gratis?
Je moet zelf geen SMS sturen, je krijgt gewoon een SMS met een bevestigingscode en die is uiteraard gratis.
ok bedankt. Indien dit voor veiligheidsredenen is, vind ik dit niet echt nuttig want als iemand je kredietkaart steelt gaat dat veelal gepaard met je gsm..maar ja, het helpt misschien een beetje.
Ik begrijp niet goed het verband tussen creditkaart en gsm .. en beide die gelijktijdig zouden gestolen worden (meestal) ?
Ik denk niet dat dat vaak zo gebeurt..
Aan de andere kant : je kan zowel je gsm als je creditkaart laten blokkeren.
Als je beide kwijt bent ga je 't sneller merken.
Als een operator je gsm nummer blokkeert is dat ding een seconde later onbruikbaar.
Als cardstop je kaart blokkeert : idem.
Ik denk niet dat dat vaak zo gebeurt..
Aan de andere kant : je kan zowel je gsm als je creditkaart laten blokkeren.
Als je beide kwijt bent ga je 't sneller merken.
Als een operator je gsm nummer blokkeert is dat ding een seconde later onbruikbaar.
Als cardstop je kaart blokkeert : idem.
Ben ik het mee eens. Two factors is nog altijd veiliger dan 1. Als je kaart gestolen wordt, kan het misschien wel dagen of weken duren voor je het merkt.
Duidelijk een mannelijke reactie.haelewyn schreef:Ik begrijp niet goed het verband tussen creditkaart en gsm .. en beide die gelijktijdig zouden gestolen worden (meestal) ?
Ik denk niet dat dat vaak zo gebeurt...
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Als vrouw ben ik ooit het slachtoffer geweest van een handtas-diefstal (hoewel lang geleden; toen er nog geen GSM's bestonden).
Dan is men inderdaad ("meestal") alles tegelijkertijd kwijt.
Want meestal zitten zowel GSM als creditcards in de handtas.
Zorg dat je gsm/smartphone gelockt is. Misschien niet 100% waterdicht, maar wel sterk vertragend.
Ik heb niet de indruk dat Europabank echt klanten wil voor z'n Mastercard.
Voor loontrekkenden doen ze allicht niet moeilijk, maar als zelfstandige moest ik 2.500 euro op een geblokkeerde rekening zetten... ook al kan ik redelijk inkomen en bovengemiddeld vermogen aantonen. Ik heb bovendien geen enkele lening (zelfs geen hypothecaire), geen kinderen en geen vrouw om geld aan te verliezen
Ik heb er dan maar van afgezien. Hun aanpak getuigde immers ook niet van veel klantvriendelijkheid.
Voor loontrekkenden doen ze allicht niet moeilijk, maar als zelfstandige moest ik 2.500 euro op een geblokkeerde rekening zetten... ook al kan ik redelijk inkomen en bovengemiddeld vermogen aantonen. Ik heb bovendien geen enkele lening (zelfs geen hypothecaire), geen kinderen en geen vrouw om geld aan te verliezen
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik heb er dan maar van afgezien. Hun aanpak getuigde immers ook niet van veel klantvriendelijkheid.
Mijn ouders hebben een paar jaar geleden als zelfstandigen zonder problemen een Visakaart aangevraagd en gekregen. Daarnaast hebben ze geen andere producten bij Europabank. Misschien ligt de lat wel erg hoog, dat kan ik niet zeggen, of hebben ze de voorwaarden gevoelig aangescherpt.
Ik begrijp echter volledig dat je die kelk aan je voorbij laat gaan.
Ik begrijp echter volledig dat je die kelk aan je voorbij laat gaan.