Ergo - beter dan vroeger? Twijfel tussen grootbank en Ergo
Re: Ergo - beter dan vroeger? Twijfel tussen grootbank en Er
Dus Erick26, heel je brief valt in deze 3 puntjes samen te vatten:
- je hebt een verzekering geopend via een onafhankelijke makelaar bij ergo waarbij je makelaar alles opvolgt
- je hebt prognoses gekregen waarvan je zelf zegt dat ze niks uitmaken maar dat het 'de laatste 10jaar opvolgen enkel belangrijk is om over te schakelen naar een defensief product'
- je bent blij met je gewaarborgd inkomen (begrijpelijk) en ergo betaalt dat ook echt uit als je in die situatie terecht komt.
Mijn korte bedenken daarbij
1) dus je hebt niets rechtstreeks bij Ergo afgesloten - wat hier het topic is - maar bij een makelaar die wat meer van de materie kent en alles opvolgt. Wat dus niet echt past bij de beginposts
2) Dus ze mogen heel de termijn rommelen met je geld en falen tot en met, zolang ze de laatste 10jaar maar defensief gaan (want ja, die prognose van 0% moet wel haalbaar blijven)
3) Je bent blij dat ze echt doen waar je voor betaalt en dus recht op hebt...
al bij al denk ik dat jouw situatie niet vergelijkbaar is met het eigenlijke topic hier, kan dat?
- je hebt een verzekering geopend via een onafhankelijke makelaar bij ergo waarbij je makelaar alles opvolgt
- je hebt prognoses gekregen waarvan je zelf zegt dat ze niks uitmaken maar dat het 'de laatste 10jaar opvolgen enkel belangrijk is om over te schakelen naar een defensief product'
- je bent blij met je gewaarborgd inkomen (begrijpelijk) en ergo betaalt dat ook echt uit als je in die situatie terecht komt.
1) dus je hebt niets rechtstreeks bij Ergo afgesloten - wat hier het topic is - maar bij een makelaar die wat meer van de materie kent en alles opvolgt. Wat dus niet echt past bij de beginposts
2) Dus ze mogen heel de termijn rommelen met je geld en falen tot en met, zolang ze de laatste 10jaar maar defensief gaan (want ja, die prognose van 0% moet wel haalbaar blijven)
al bij al denk ik dat jouw situatie niet vergelijkbaar is met het eigenlijke topic hier, kan dat?
Ik wou gewoon zeggen dat het niet zo om het product of bedrijf gaat, dat ergo een wat meer negatieve imago heeft gekregen bij sommige mensen. Maar dat de bullsh*t meer ligt bij de hardselling business van vroeger.Bodde schreef:Dus Erick26, heel je brief valt in deze 3 puntjes samen te vatten:
Ik kan enkel goed spreken ivm mijn ervaringen bij ergo, omdat ze al hun beloften zijn nagekomen.
Wat ik eigenlijk bedoel met de opvolging van mijn belegging is dat de fonds(30%) waarin ik beleg kan vallen en opstaan. De makelaar bedoelde dus eigenlijk dat wanneer in de laatste 10 jaar van mijn contract, de waarde van de fonds, een waarde bereikt waarmee we content zullen zijn, de winsten, onmiddellijk worden vast geklikt. Dus op de einde van de rit heb ik mijn winst behaald en op tijd vast geklikt om niets meer te verliezen.
Ik kon waarschijnlijk een betere topic vinden om in te posten maar begon te typen in deze dus bleef het hier
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
er moet wel eerst winst zijn natuurlijk
golden future 2% rendement dacht ik?
golden future 2% rendement dacht ik?
golden future idd geen hoogvlieger.
Winst vastklikken vind ik zo'n vreemd begrip (lees verkoopspraatje) maar soit, dat zal aan mij liggen![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Winst vastklikken vind ik zo'n vreemd begrip (lees verkoopspraatje) maar soit, dat zal aan mij liggen
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik weet niet hoe oud je makelaar is, maar de kans is groot dat deze mens binnen 30 jaar (wanneer je belegging nog ongeveer 10 jaar moet lopen en er dus moet ingegrepen worden) zelf al op verdiend pensioen is en zijn eigen Ergo-pensioenkapitaal(tje) aan het opsouperen is.Hopelijk heeft hij zijn opvolger de juiste instructies gegeven!Nog meer waarschijnlijk is dat het beroep van makelaar binnen 30 jaar niet meer bestaat,maar dat is voer voor een andere topic.
Re: Ergo - beter dan vroeger? Twijfel tussen grootbank en Ergo
Ergo is zeker en vast af te raden.
Sedert geruime tijd was ik klant bij Hamburg-Mannheimer en Ergo. Ik ben zeer verontwaardigd over de slechte service en klantonvriendelijkheid bij Ergo.
op datum van 27/03 vroeg ik de VOLLEDIGE afkoop van mijn levensverzekering
op datum van 12/04 kreeg ik dan een kwijting doch het ging slechts over een gedeeltelijke afkoop.
Na veel aandringen kreeg ik dan op 15/04 het juiste kwijtschrift. (ik moet zeggen dat de maatschappij verschrikkelijk veel kosten aanrekent. Op 07/08/2015 bedroeg het bedrag 6765,67 euro. Ik ga nu maar 2068,90 euro terugkrijgen van de volledige afkoop.
Alles werd door mij direct in orde gebracht en men bevestigde mij dat het nodige (de betaling) werd gedaan op 15/04.
De bevestiging werd gedaan via e-mail (zie hieronder)
Beste,
Hierbij bevestig ik u dat het bedrag van 2.068,90 euro, u inderdaad de
15/04/2016 gestort is geweest.
Alvast een prettige dag toegewenst.
Met vriendelijke groeten
Op 19/04 stelde ik mij in verbinding met m’n makelaar die gebeld heeft naar de hoofdzetel. Die bevestigden hem dat de uitbetaling slechts morgen (20/04) zal worden uitgevoerd.
Uiteraard heb ik zeer kwaad gereageerd en ik belde onmiddellijk naar Brussel.
Daar bevestigen zij dat de betaling vandaag werd uitgevoerd.
Hieronder vindt u de mail.
Beste,
zoals telefonisch besproken bevestigen wij u de afkoop van uw polis.
De storting werd uitgevoerd op 19/04/2016.
U zal dit dus eind deze week op uw rekening mogen ontvangen. Onze excuses
voor enig ongemak.
Met vriendelijke groeten
ik heb eerst mijn makelaar gebeld en tegen hem zegden ze dat de betaling maar pas op 20/04 zal worden gedaan.
Wie gelooft die mensen nog?
Aan de telefoon weigerden ze zich om zich te verontschuldigen
Ik geloof die maatschappij totaal niet. Ik vroeg hen of ze me het bewijs van de betaling konden tonen. Dat kan niet volgens hen volgens de wet van de privacy.
Ik kom tot de constatatie dat uw werknemers ook niet kunnen omgaan met “lastige” klanten. Dat ik kwaad ben is uiteraard terecht. ik heb er mee “gedreigd” om maandag langs te komen als de uitbetaling van 2068,90 Euro niet op mijn rekening staat, ten laatste vrijdag 22 april. De persoon antwoordde me “kom maar af” “U bent altijd welkom”. Toen ik zei “maar dan zal het uw beste dag niet zijn”, antwoordde de persoon in kwestie dat hij zich bedreigd voelde en de politie ging bellen.
Dat zijn geen reacties die onder de noemer “klantvriendelijkheid” vallen. Ik heb de indruk dat iedereen zich verschuilt achter een ander. Ondertussen wacht ik en wacht ik.........op de uitbetaling.
Ik heb enkele maanden geleden ook gesolliciteerd bij Ergo, maar heb nooit reactie ontvangen. Voor een maatschappij die als kernwoorden heeft "vertrouwen" en "transparantie" is het maar droevig gesteld.
Sedert geruime tijd was ik klant bij Hamburg-Mannheimer en Ergo. Ik ben zeer verontwaardigd over de slechte service en klantonvriendelijkheid bij Ergo.
op datum van 27/03 vroeg ik de VOLLEDIGE afkoop van mijn levensverzekering
op datum van 12/04 kreeg ik dan een kwijting doch het ging slechts over een gedeeltelijke afkoop.
Na veel aandringen kreeg ik dan op 15/04 het juiste kwijtschrift. (ik moet zeggen dat de maatschappij verschrikkelijk veel kosten aanrekent. Op 07/08/2015 bedroeg het bedrag 6765,67 euro. Ik ga nu maar 2068,90 euro terugkrijgen van de volledige afkoop.
Alles werd door mij direct in orde gebracht en men bevestigde mij dat het nodige (de betaling) werd gedaan op 15/04.
De bevestiging werd gedaan via e-mail (zie hieronder)
Beste,
Hierbij bevestig ik u dat het bedrag van 2.068,90 euro, u inderdaad de
15/04/2016 gestort is geweest.
Alvast een prettige dag toegewenst.
Met vriendelijke groeten
Op 19/04 stelde ik mij in verbinding met m’n makelaar die gebeld heeft naar de hoofdzetel. Die bevestigden hem dat de uitbetaling slechts morgen (20/04) zal worden uitgevoerd.
Uiteraard heb ik zeer kwaad gereageerd en ik belde onmiddellijk naar Brussel.
Daar bevestigen zij dat de betaling vandaag werd uitgevoerd.
Hieronder vindt u de mail.
Beste,
zoals telefonisch besproken bevestigen wij u de afkoop van uw polis.
De storting werd uitgevoerd op 19/04/2016.
U zal dit dus eind deze week op uw rekening mogen ontvangen. Onze excuses
voor enig ongemak.
Met vriendelijke groeten
ik heb eerst mijn makelaar gebeld en tegen hem zegden ze dat de betaling maar pas op 20/04 zal worden gedaan.
Wie gelooft die mensen nog?
Aan de telefoon weigerden ze zich om zich te verontschuldigen
Ik geloof die maatschappij totaal niet. Ik vroeg hen of ze me het bewijs van de betaling konden tonen. Dat kan niet volgens hen volgens de wet van de privacy.
Ik kom tot de constatatie dat uw werknemers ook niet kunnen omgaan met “lastige” klanten. Dat ik kwaad ben is uiteraard terecht. ik heb er mee “gedreigd” om maandag langs te komen als de uitbetaling van 2068,90 Euro niet op mijn rekening staat, ten laatste vrijdag 22 april. De persoon antwoordde me “kom maar af” “U bent altijd welkom”. Toen ik zei “maar dan zal het uw beste dag niet zijn”, antwoordde de persoon in kwestie dat hij zich bedreigd voelde en de politie ging bellen.
Dat zijn geen reacties die onder de noemer “klantvriendelijkheid” vallen. Ik heb de indruk dat iedereen zich verschuilt achter een ander. Ondertussen wacht ik en wacht ik.........op de uitbetaling.
Ik heb enkele maanden geleden ook gesolliciteerd bij Ergo, maar heb nooit reactie ontvangen. Voor een maatschappij die als kernwoorden heeft "vertrouwen" en "transparantie" is het maar droevig gesteld.
- Jeroenjacobs
- Full Member
- Contacteer:
polo1515 schreef:...
Another one bites the dust
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ben zelf ook ex klant en zelfs ex louche medewerker in bijberoep (wel van korte duur, had het plaatje redelijk snel door).
Ergo werkt met 2 structuren een makkelaarsstructuur en een piramide structuur.
Toegang en service is het beste bij de eerste poot.
De producten zijn op de markt amper iets waard, iedereen die een beetje met zijn geld begaan is heeft heel makkelijk toegang tot betere producten.
Nu over de kosten en de verdoken kosten gesproken, die zijn inderdaad hoog.
Op zich niet te verbazen daar er binnen de maatschappij (en dan vooral in piramide structuur) een kwistige incentive structuur is...
Het is u de klant die dit betaalt...
Het triestige is feitelijk dat het een never ending story lijkt....
Veelal jonge studenten, of mensen juist van school worden opgepikt vol naviteit om slechte producten te verkopen in hun kennisenkring en daarbuiten, met als gevolg dat de piramide structuur meer binnenbrengt dan hun makkelaarsstructuur.
Ondertussen zijn ze voor pensioensparen (hun corebusiness) de grootste op de markt met + 1miljoen klanten. (niet slecht op zo'n 5 à 6 miljoen mensen binnen werkgelegenheidsleeftijd).
Echter is dit vooral te danken aan gladde salespitches, het niet vermelden van de verdoken kostenstructuur in de pitch en het geven van foutieve onrealstische eindsaldo's op basis van hun onderliggende fondsen (fondsen die het over de band heen niet echt goed doen...).
Dus je hebt een slimme keuze gemaakt de stekker eruit te trekken! Naar wie/welk product trek je nu?
Hieronder alvast wat aanraders...
https://www.spaargids.be/sparen/pensioe ... r_dir=desc
Indien je nog een jong iemand bent zou ik een dynamisch/growth fonds aanraden...
Dan heb je iets meer potentieel op langere termijn.
Of je kan natuurlijk zelf beleggen en het rendement + belastingvermindering zelf accumuleren.
Beetje afhankelijk van je ervaringen met beleggen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Beste mensen,
Graag had ik via deze weg even gereageerd op de zaken die op dit forum vermeld staan, als medewerker van de maatschappij met een klantenbestand van om en rond de 700 klanten, om bepaalde zaken te duiden/te weerleggen.
Waarom reageer ik enkel op dit forum? De anderen zijn van 2012 en dus allesbehalve actueel. En bovendien zijn vele zaken die hieronder vermeld werden op z'n minst ongebruikelijk te noemen.
Ik geef hieronder louter een woordje uitleg omtrent de werkwijze bij de polissen pensioensparen (daar gaat dan ook het forum over) die in voege zijn sinds de zomer van 2014. Ik sta steeds open voor CORRECTE feedback en beleefde kritiek daar die op iets slaat. Iets wat hieronder vaak niet het geval is in alle eerlijkheid.
Het pensioensparen is een spaarplan waarop steeds een fiscaal voordeel te genieten is van 30%. Dit bij elke commerciële instantie en aldus ook bij de maatschappij ERGO.
De bedragen die een persoon kan sparen zijn maximaal op maandbasis €78,33 (€940 op jaarbasis) én dus kan het fiscaal voordeel oplopen tot €282. Bij ERGO bestaat de optie tot pensioensparen vanaf €35 maandelijks.
Er bestaan 2 vormen van pensioensparen; een pensioenspaarverzekering en een pensioenspaarfonds. Het eerste is pensioensparen via TAK21 zijnde een vaste intrestvoet die éénzijdig kan worden gewijzigd per premiebetaling van de klant. Het andere is pensioensparen via fondsen zijnde (bij ERGO); MEAG Flexconcept Eurogrowth, Golden Future en Petercam European Opportunities.
De rendementen hiervan vindt U steeds zeer transparant terug via www.morningstar.be en via de website van de maatschappij ERGO zelf. De belangrijkste peilers om deze fondsen concurrentieel te kunnen beoordelen zijn het rendement op 10 jaar geannualiseerd én de sharpe-ratio (verhouding van de winst t.a.v. het potentieel rendement). Deze zijn simpelweg Zéér marktconform te noemen. U krijgt dan op Uw polis 3 mogelijke uitkomsten te zien nl; een pessimistisch, een neutrale en een optimistische. Deze goedgekeurd door het FSMA. Dat er aldus bij de optimistische prognose van Golden Future 8,92% staat is NIET het verwachte rendement maar het MEEST OPTIMISTISCHE. Indien Uw consulent U vertelde dat dit de verwachte prognose was dient U die consulent zelf op de vingers te tikken en niet de maatschappij. De neutrale prognose van 3,29% op einddatum is eerder verwacht. Vond U het zelf niet vreemd dat Uw kapitaal tegen pensioenleeftijd volgens de optimistische prognose verviervoudigt was? Geen kritiek op de klant, deze zit immers niet in de financiële/fiscale sector maar toch... gezond verstand hebben we allemaal wel, toch?
Ook zag ik vaak kritiek op de kosten van ERGO, dit is misschien wel de meest hardnekkige kritiek. Wisten jullie dat de instapkost door de consulent zelf kan gekozen worden tussen 1% en 5%. Deze wordt door de maatschappij aangeraden op 2% wat de laagste instapkost op de markt is. Tenzij U uw pensioensparen via Argenta aan uw hypothecaire lening koppelt. Toch geen kleine kanttekening mijn inziens. Ook qua beheerskosten zitten deze fondsen opnieuw onder de gemiddelde kosten t.a.v. de commerciële banken. Deze varieert tussen 1,15% en 1,43% bij de eerder genoemde pensioenspaarfondsen.
Dat er bij de maatschappij ERGO een vast contactpersoon is die U steeds met raad en daad kan bijstaan én U mede kan adviseren omtrent de maatschappijen DKV, DELA, P&V, Van Schoote en DAS zijn louter pluspunten. Of zijn deze maatschappijen die door diezelfde consulenten geadviseerd worden ook allemaal verzekeringsvergif? Daarover vond ik nochtans geen fora?
Bovendien kan U via de maatschappij ERGO tevens verzekeringswaarborgen aan Uw pensioenspaarplan koppelen zoals een inkomenswaarborg en een overlijdensdekking. Ook daarover niets gelezen... Jammer dat er een zeer éénzijdige visie wordt opgehangen van de maatschappij.
Zoals gezegd zijn alle vormen van kritiek op deze post welkom, daar ze gegrond zijn. Dank bij voorbaat.
Graag had ik via deze weg even gereageerd op de zaken die op dit forum vermeld staan, als medewerker van de maatschappij met een klantenbestand van om en rond de 700 klanten, om bepaalde zaken te duiden/te weerleggen.
Waarom reageer ik enkel op dit forum? De anderen zijn van 2012 en dus allesbehalve actueel. En bovendien zijn vele zaken die hieronder vermeld werden op z'n minst ongebruikelijk te noemen.
Ik geef hieronder louter een woordje uitleg omtrent de werkwijze bij de polissen pensioensparen (daar gaat dan ook het forum over) die in voege zijn sinds de zomer van 2014. Ik sta steeds open voor CORRECTE feedback en beleefde kritiek daar die op iets slaat. Iets wat hieronder vaak niet het geval is in alle eerlijkheid.
Het pensioensparen is een spaarplan waarop steeds een fiscaal voordeel te genieten is van 30%. Dit bij elke commerciële instantie en aldus ook bij de maatschappij ERGO.
De bedragen die een persoon kan sparen zijn maximaal op maandbasis €78,33 (€940 op jaarbasis) én dus kan het fiscaal voordeel oplopen tot €282. Bij ERGO bestaat de optie tot pensioensparen vanaf €35 maandelijks.
Er bestaan 2 vormen van pensioensparen; een pensioenspaarverzekering en een pensioenspaarfonds. Het eerste is pensioensparen via TAK21 zijnde een vaste intrestvoet die éénzijdig kan worden gewijzigd per premiebetaling van de klant. Het andere is pensioensparen via fondsen zijnde (bij ERGO); MEAG Flexconcept Eurogrowth, Golden Future en Petercam European Opportunities.
De rendementen hiervan vindt U steeds zeer transparant terug via www.morningstar.be en via de website van de maatschappij ERGO zelf. De belangrijkste peilers om deze fondsen concurrentieel te kunnen beoordelen zijn het rendement op 10 jaar geannualiseerd én de sharpe-ratio (verhouding van de winst t.a.v. het potentieel rendement). Deze zijn simpelweg Zéér marktconform te noemen. U krijgt dan op Uw polis 3 mogelijke uitkomsten te zien nl; een pessimistisch, een neutrale en een optimistische. Deze goedgekeurd door het FSMA. Dat er aldus bij de optimistische prognose van Golden Future 8,92% staat is NIET het verwachte rendement maar het MEEST OPTIMISTISCHE. Indien Uw consulent U vertelde dat dit de verwachte prognose was dient U die consulent zelf op de vingers te tikken en niet de maatschappij. De neutrale prognose van 3,29% op einddatum is eerder verwacht. Vond U het zelf niet vreemd dat Uw kapitaal tegen pensioenleeftijd volgens de optimistische prognose verviervoudigt was? Geen kritiek op de klant, deze zit immers niet in de financiële/fiscale sector maar toch... gezond verstand hebben we allemaal wel, toch?
Ook zag ik vaak kritiek op de kosten van ERGO, dit is misschien wel de meest hardnekkige kritiek. Wisten jullie dat de instapkost door de consulent zelf kan gekozen worden tussen 1% en 5%. Deze wordt door de maatschappij aangeraden op 2% wat de laagste instapkost op de markt is. Tenzij U uw pensioensparen via Argenta aan uw hypothecaire lening koppelt. Toch geen kleine kanttekening mijn inziens. Ook qua beheerskosten zitten deze fondsen opnieuw onder de gemiddelde kosten t.a.v. de commerciële banken. Deze varieert tussen 1,15% en 1,43% bij de eerder genoemde pensioenspaarfondsen.
Dat er bij de maatschappij ERGO een vast contactpersoon is die U steeds met raad en daad kan bijstaan én U mede kan adviseren omtrent de maatschappijen DKV, DELA, P&V, Van Schoote en DAS zijn louter pluspunten. Of zijn deze maatschappijen die door diezelfde consulenten geadviseerd worden ook allemaal verzekeringsvergif? Daarover vond ik nochtans geen fora?
Bovendien kan U via de maatschappij ERGO tevens verzekeringswaarborgen aan Uw pensioenspaarplan koppelen zoals een inkomenswaarborg en een overlijdensdekking. Ook daarover niets gelezen... Jammer dat er een zeer éénzijdige visie wordt opgehangen van de maatschappij.
Zoals gezegd zijn alle vormen van kritiek op deze post welkom, daar ze gegrond zijn. Dank bij voorbaat.
Tenzij U uw pensioensparen via Argenta aan uw hypothecaire lening koppelt.
Ze correcte info wat hierboven staat is al verkeerde informatie.
Psp is steeds % kosten bij Argenta.
Maar u beweert gekoppeld en dan geen kosten.
Graag het bewijs.
Ze correcte info wat hierboven staat is al verkeerde informatie.
Psp is steeds % kosten bij Argenta.
Maar u beweert gekoppeld en dan geen kosten.
Graag het bewijs.
Estate Guru believer.
Raap me op, ik lig platDat er aldus bij de optimistische prognose van Golden Future 8,92% staat is NIET het verwachte rendement maar het MEEST OPTIMISTISCHE. Indien Uw consulent U vertelde dat dit de verwachte prognose was dient U die consulent zelf op de vingers te tikken en niet de maatschappij
![Cool 8)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cool.gif)
Als u zoiets zelf al zegt, spaart ons dat een hoop moeite natuurlijkErgoMedewerker schreef:Zoals gezegd zijn alle vormen van kritiek op deze post welkom, daar ze gegrond zijn.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Woehahaha...ErgoMedewerker schreef:Zoals gezegd zijn alle vormen van kritiek op deze post welkom, daar ze gegrond zijn. Dank bij voorbaat.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Geen nood aan Moraalridders hier. Het Ergo-verhaal kennen we met z'n allen door en door en hoeft geen uitleg meer.
ERGO = rommel.
Wat heb ik zo net gelezen?Ook zag ik vaak kritiek op de kosten van ERGO, dit is misschien wel de meest hardnekkige kritiek. Wisten jullie dat de instapkost door de consulent zelf kan gekozen worden tussen 1% en 5%. Deze wordt door de maatschappij aangeraden op 2% wat de laagste instapkost op de markt is.
Denkt u echt dat wij achterlijk zijn ofzo?
of bent u aan het trollen ofzo? - vanuit Thailand
![Afro O0](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/afro.gif)
Ik vermoed dat Ergo in zak en as en geen enkel contract meer verkoopt in de huidige omstandigheden. Dat ze gaan bleiten bij het ECB.
-
- Newbie
- Contacteer:
Je kan de aandelen van het zogenaamde GOLDEN FUTURE FONDS online raadplegen! http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... 3YAR&tab=1
Deze staan lager dan 10 jaar geleden! Lachwekkend!
Bovendien doet ergo stoer dat je nergens geen 2% rente meer krijgt op je deel vast spaarkapitaal maar enkel in de kleine lettertjes vind je terug dat ze 1% kosten aanrekenen!
Dit is puur boerenbedrog!
5040 euro betaald gedurende 7jaar en 2800 euro teruggestort gekregen bij afkoop.
Rekenig houdende met belastingsvoordeel van 45% (2268)
dus met andere woorden heeft heel deze belegging mij 28 euro opgebracht!
De rest van het geld zit in de CEO zijn zakken!
Mensen 1 tip! Blijf weg van ERGO!
Deze staan lager dan 10 jaar geleden! Lachwekkend!
Bovendien doet ergo stoer dat je nergens geen 2% rente meer krijgt op je deel vast spaarkapitaal maar enkel in de kleine lettertjes vind je terug dat ze 1% kosten aanrekenen!
Dit is puur boerenbedrog!
5040 euro betaald gedurende 7jaar en 2800 euro teruggestort gekregen bij afkoop.
Rekenig houdende met belastingsvoordeel van 45% (2268)
dus met andere woorden heeft heel deze belegging mij 28 euro opgebracht!
De rest van het geld zit in de CEO zijn zakken!
Mensen 1 tip! Blijf weg van ERGO!