S&P 500 INDEX
TIP
Re: S&P 500 INDEX
Ik kan er mij in opwinden dat u "nergens kan terugvinden" waarin u hebt belegd.
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... series-ind" onclick="window.open(this.href);return false;
Het klopt dat het lezen van doorgaans Amerikaanse bronnen voor verwarring zorgt. Daar raden ze allemaal Vanguard aan, wegens de lage kosten. Maar ons Belgisch klimaat is helemaal anders/exotisch, wegens de onbestaande belasting op meerwaarden. In Amerika mogen ETFs de dividenden niet kapitaliseren en moeten ze uitkeren.
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... series-ind" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... f-acc-fund" onclick="window.open(this.href);return false;De iShares Core Series is een reeks van negen fondsen die u toegang geven tot populaire markten, die vaak gebruikt worden als kern van de portefeuille. Ze doen dat tegen lage kosten, zodat u meer van uw rendement kunt behouden.
Ik kan echt niet begrijpen hoe iemand zijn zuurverdiend spaargeld investeert, zonder exact te weten welke bedrijven erin zitten. In zo'n geval is een actief beheerd fonds de (hogere) kost wel waard.WAAROM CSPX?
Directe toegang tot het rendement van 500 toonaangevende Amerikaanse ondernemingen
Het klopt dat het lezen van doorgaans Amerikaanse bronnen voor verwarring zorgt. Daar raden ze allemaal Vanguard aan, wegens de lage kosten. Maar ons Belgisch klimaat is helemaal anders/exotisch, wegens de onbestaande belasting op meerwaarden. In Amerika mogen ETFs de dividenden niet kapitaliseren en moeten ze uitkeren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt netwerken, maar mijn basisprincipe is denk ik zeer juist. Er zijn zo veel ETF's dat je snel de weg kwijt bent. Ik heb uiteindelijk wel de juiste keuze gemaakt. Nu verder zoeken naar een World etf met lage kosten en zo volledig en eenvoudig mogelijk.En op het eerste gezicht is de ishares Core hier ook weer de goedkoopste al is het meer dan bij de S&P500 versie.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zeer blij met de opmerking over de Amerikaanse bronnen die voor verwarring zorgen.
Zou een bijkomende Bond index bescherming bieden? In de VS wordt dit vaak gezien als de ideale aanvulling op de S&P500 tracker, maar voor Europa?
Zou een bijkomende Bond index bescherming bieden? In de VS wordt dit vaak gezien als de ideale aanvulling op de S&P500 tracker, maar voor Europa?
Je wil maandelijks voor een klein bedrag trackers aankopen en bent dus bereid om telkens brookerskosten te betalen maar die 0,2% TER vind je te veel? Als ik jou was zou ik eerst eens uitrekenen hoeveel procent die brookerskosten op jaarbasis gaan bedragen, ik schat dat die een pak hoger zullen uitkomen dan 0,2%.bartgo schreef:
Vermits ik op lange termijn elke maand wat wil storten om uiteindelijk een groter kapitaal in enkele van deze fysieke 'totaalmarkt' trackers te stoppen, zoek ik ook kapitaliserend en niet met dividend.
Wat betreft de World versie: expense ratio = 0,20%. Al niet weinig. dat moet goedkoper kunnen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vortex, ooit al eens van degiro gehoord?
iShares Core S&P 500 UCITS ETF kost bij Degiro minimum 2 euro, dus als je elke maand 500 inlegt is dat 0.40% brokerkosten
Ja hoor, en ook deze persoon indexbeleggen-met-etfs-en-degiro-t17346-30.html#p235515 weet dat je bij de giro 2 euro betaalt voor die CSPX of iShares Core S&P 500. Dus als je maandelijks een klein bedrag wenst te investeren ga je snel boven die 0,2% TER zitten.bartgo schreef:Vortex, ooit al eens van degiro gehoord?
-
- Full Member
- Contacteer:
de ishares core etf's zijn dus kapitaliserend
hoe zit het met de tax bij verkoop ?
betaal je daar niet 1,33 % taks op het kapitaal in Belgie ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
S&P 500 INDEX
Jullie gaan er wellicht foutief van uit dat ik 500 euro per maand erin wil stoppen. Ik ben er echt heilig van overtuigd dat kosten drukken de maatstaf is voor goede resultaten op lange termijn. Met een hoger bedrag om de twee maanden heb je al een heel ander kosten plaatje.
-
- VIP member
- Contacteer:
idd, maar gunstiger dan periodiek dividend uitkerend (dan dubbele RV), op voorwaarde tenminste dat je ze minstens enkele jaren bijhoudt.the_bishop schreef:de ishares core etf's zijn dus kapitaliserend
-
- Full Member
- Contacteer:
ik heb bij binck de kapitaliserende lyxor DAX tracker en daarop betaalde ik 1,33 % bij instap & bij uitstapLeemans-broertje schreef:idd, maar gunstiger dan periodiek dividend uitkerend (dan dubbele RV), op voorwaarde tenminste dat je ze minstens enkele jaren bijhoudt.the_bishop schreef:de ishares core etf's zijn dus kapitaliserend
ik heb mijn handel daarin volledig stopgezet... niet verkopen en vooral niet meer bijkopen
die 1,33% is trouwens de beurstaks dacht ik die je legaal kunt ontwijken bij degiro
dus voor de ishares core s&p500 zal dat ook gelden bij degiro
ik ben van plan voortaan alles daar te kopen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien die Lyxor DAX naar Degiro transfereren? Vanaf 4000 euro kan je gratis laten binnenkomen op je account van Degiro. Bij binck betaal ik voor zover ik me van buiten herinner geen transfer-uit kosten.
In verband met de beurstaks bij DeGiro: het probleem dat ik zie is dat DeGiro binnen enkele jaren wellicht toch zal moeten plooien voor de beurstaks. En vermits je ETF's normaal gezien lang bijhoudt, hang je er toch aan om beurstaks te betalen, later dan, als je toch wil verkopen.
Of is er een andere reden waarom je de Lyxor DAX niet meer wil volgen?
In verband met de beurstaks bij DeGiro: het probleem dat ik zie is dat DeGiro binnen enkele jaren wellicht toch zal moeten plooien voor de beurstaks. En vermits je ETF's normaal gezien lang bijhoudt, hang je er toch aan om beurstaks te betalen, later dan, als je toch wil verkopen.
Of is er een andere reden waarom je de Lyxor DAX niet meer wil volgen?
-
- VIP member
- Contacteer:
Op de website van Binck (https://www.binck.be/_clients/binck_be/ ... gen_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;):the_bishop schreef: ik heb bij binck de kapitaliserende lyxor DAX tracker en daarop betaalde ik 1,33 % bij instap & bij uitstap
ik heb mijn handel daarin volledig stopgezet... niet verkopen en vooral niet meer bijkopen
"1,32 %: Geldig voor aan-en verkopen op de secundaire markt van effecten, ingeschreven
op de lijst van de FSMA.
Voor aan-en verkopen op de secundaire markt van effecten
die niet ingeschreven staan op de lijst van de FSMA geldt een taks van 0,27%
per verrichting met een maximumbedrag van 800 EUR.
Raadpleeg de lijst van de FSMA op http://www.fsma.be/nl/Supervision/finprod/icb.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;"
m.a.w. je betaalt 1,32 % bij verkoop en 0 % bij aankoop
Beurstaks hangt af van het soort (dis of cap) en of de etf wel of niet geregistreerd is in België.
Kapitalisatie en .Be registratie is 1,32% beurstaks, niet geregistreerd is 0,27%
Distributie en .Be registratie is 0,09% beurstaks, niet geregistreerd is eveneens 0,27%
Kapitalisatie en .Be registratie is 1,32% beurstaks, niet geregistreerd is 0,27%
Distributie en .Be registratie is 0,09% beurstaks, niet geregistreerd is eveneens 0,27%
-
- VIP member
- Contacteer:
Bijna goed (linker kolom = aankoop)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.