Tak 21 Argenta
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Tak 21 Argenta
De tak 21 van Argenta een goede beslissing? Garantie Tak 21 is niet meegerekend met de andere spaarformules, is dit juist, voor Tak 21 is er een aparte garantie van 100000 euro kan dit ?
Re: Tak 21 Argenta
Telt in ieder geval niet mee met de "gewone" garantie. Volgens mij is er wel een fonds dat garant staat voor deze producten maar welke bedragen weet ik ook niet direct.
Het product op zich is zeker geen slechte belegging, heh er zelf ook eentje bij hen lopen.Wel zou ik er op dit moment geen te grote bedragen in steken omwille van de lage gegarandeerde rente.
Beter om nu al een contract te laten lopen opdat het zijn 8 jaar dan kan hebben en daarna kan je dit beschouwen als een goede spaarreking vrij van roerende voorheffing.
Het product op zich is zeker geen slechte belegging, heh er zelf ook eentje bij hen lopen.Wel zou ik er op dit moment geen te grote bedragen in steken omwille van de lage gegarandeerde rente.
Beter om nu al een contract te laten lopen opdat het zijn 8 jaar dan kan hebben en daarna kan je dit beschouwen als een goede spaarreking vrij van roerende voorheffing.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik denk dat er betere alternatieven zijn voor de tak-21 van Argenta. Bv Patronale heeft naar mijn mening interessantere aanbiedingen.
Wel opletten, bij uitstap ook na 8 jaar waarschijnlijk 1% kosten te betalen...
Steeds meer leren om vast te stellen dat je nog niks weet...
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik lees zonet dat argenta 1,8 % garandeerd 8 jaar lang bij inschrijving op tak 21 van argenta life plan.
Al bij al niet slecht vind ik!
Al bij al niet slecht vind ik!
Waar bij de meeste tak21 de beheerskosten 0% zijn, vraagt Argenta 0,3%/jaar beheerskosten. Afgerond zou men dus kunnen zeggen dat die 1,8%, 1,5% netto is. Maar niet echt slecht dus, ondanks de beheerskost; wel sterk misleidend...
Weet niet meer vanbuiten hoeveel de instap is bij Argenta. Maar die gedeeld door 8 moet er ook nog af. Moet er ook geen "kleine taks" nog worden betaald?
Heb er zelf één lopen en overweeg kleine bijstorting, andere meningen zijn uiteraard welkom.
Heb er zelf één lopen en overweeg kleine bijstorting, andere meningen zijn uiteraard welkom.
https://www.argenta.be/nl/beleggen/leve ... ering.html
2% instapkosten, 2% instapbelasting, 0,30% jaarlijkse beheerskosten. Voor zover ik weet is dat het.
Eigenlijk begrijp ik het nut van dergelijke producten niet echt.
Klanten geld afhandig maken . Ik snap niet dat sommige mensen dat zelfs afsluiten.
Wel ja, iets genuanceerder kun je stellen dat je zo'n 1% gewaarborgd rendement hebt, en daar bovenop mogelijke winstdelingen, wat meer is dan wat andere traditionele banken (m.u.v. Deutsche Bank) op dit moment aanbieden. Verlies zul je er alleszins niet op maken. Voor absolute zekerheid zou ik echter eerder naar overheidsobligaties kijken. Allicht biedt de staatsbon-uitgifte van december al een aanzienlijk hoger (gewaarborgd) rendement.
Dit is idd ook hoe ik er naar kijk. Betreft product met gegarandeerd rendement en dat je na die 8 jaar kan afhalen naar believen. In die zin zit er dus nog een verschil met de staatsbon.
Verder zie ik dit product ook als een vorm van spreiding binnen mijn deel "veilig" belegd. Uieraard ben ik er me van bewust dat dit deel op dit moment tov inflatie verlieslatend is, maar ook mijn "risico" deel klopt de inflatie niet op dit moment.
Verder zie ik dit product ook als een vorm van spreiding binnen mijn deel "veilig" belegd. Uieraard ben ik er me van bewust dat dit deel op dit moment tov inflatie verlieslatend is, maar ook mijn "risico" deel klopt de inflatie niet op dit moment.
Ik zou wel in het achterhoofd houden dat 8 jaar een lange periode is om geld aan bodemrentes vast te leggen. Zelfs vandaag al zou de ECB beslissen de depositorente te verhogen van 0,75% naar 1,5%. Over het algemeen is het te verkiezen de inflatie te boven te blijven.. Op dit moment is de yield van Belgische overheidsobligaties op 8 jaar (bruto) ongeveer 2,5%, wat ongeveer overeen komt met de inflatieverwachtingen van het komende decennium.jupi schreef: ↑27 oktober 2022, 09:40 Dit is idd ook hoe ik er naar kijk. Betreft product met gegarandeerd rendement en dat je na die 8 jaar kan afhalen naar believen. In die zin zit er dus nog een verschil met de staatsbon.
Ja hangt ervanaf in wat de centjes zitten.
Zie mijn onderschrift waar wel niet verlieslatend t.o.z van inflatie.
Spreiden, spreiden i.p.v van ineens te beleggen.
En portefeuille opbouwen die tegen een stootje kan, kost nu eenmaal wat tijd.
Estate Guru believer.
Deze redenering kan ik volgen. Merci voor deze gouden tip ;-)pmu schreef: ↑27 oktober 2022, 11:02Ik zou wel in het achterhoofd houden dat 8 jaar een lange periode is om geld aan bodemrentes vast te leggen. Zelfs vandaag al zou de ECB beslissen de depositorente te verhogen van 0,75% naar 1,5%. Over het algemeen is het te verkiezen de inflatie te boven te blijven.. Op dit moment is de yield van Belgische overheidsobligaties op 8 jaar (bruto) ongeveer 2,5%, wat ongeveer overeen komt met de inflatieverwachtingen van het komende decennium.jupi schreef: ↑27 oktober 2022, 09:40 Dit is idd ook hoe ik er naar kijk. Betreft product met gegarandeerd rendement en dat je na die 8 jaar kan afhalen naar believen. In die zin zit er dus nog een verschil met de staatsbon.