Lening iphone 6s
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Lening iphone 6s
Je geeft een telefoon van 600 euro cadeau. Vind ik al straf.
Wat ik nog straffer vind, is dat deze dan ook nog eens op afbetaling is. Ik vind het zeer naïef om te verwachten dat je ex die gsm zo maar gaat teruggeven
Wat ik nog straffer vind, is dat deze dan ook nog eens op afbetaling is. Ik vind het zeer naïef om te verwachten dat je ex die gsm zo maar gaat teruggeven

GSM en lening staan beide op uw naam als ik het goed begrepen heb?
Dan is er volgens mij geen enkele reden waarom je deze iPhone niet terug zou kunnen eisen.
Zij zal waarschijnlijk nooit kunnen bewijzen dat je deze aan haar cadeau hebt gedaan.
Als ze moeilijk doet aangifte bij de politie gaan doen van diefstal.
Voor de rest sluit ik me aan bij de wijze raad van de mensen boven mij,
Als je je geen iPhone kunt permiteren, koop er dan geen!
Dan is er volgens mij geen enkele reden waarom je deze iPhone niet terug zou kunnen eisen.
Zij zal waarschijnlijk nooit kunnen bewijzen dat je deze aan haar cadeau hebt gedaan.
OP heeft geen financieringsinfo gevraagd, en het staat hem ook vrij om te kiezen hoe genereus hij is tegenover zijn naasten in het aanbieden van cadeaus. Dus laat ons daar hier niet op ingaan.
"Een soort van geschenk" is nogal vaag, niet? Wat het een geschenk? Of was het geen geschenk?
Het is misschien bijzonder jammer dat de situatie nu anders is, maar als het een geschenk was, blijft het een geschenk. Dat jij nog steeds opdraaid voor de kosten is jammer voor jou, maar in deze irrelevant. Als je spijt hebt van dit cadeau, kan je proberen het terug te vragen. Maar het blijft haar keuze. De iPhone is niet meer van jou.
Indien het geen geschenk was, en jullie hebben afgesproken dat jij de lening op jou naam nam, kan je haar daar natuurlijk op aanspreken. Als ze niet wenst te betalen, kan je dan laten weten dat jij zelf gebruik wil maken van de GSM.
"Een soort van geschenk" is nogal vaag, niet? Wat het een geschenk? Of was het geen geschenk?
Het is misschien bijzonder jammer dat de situatie nu anders is, maar als het een geschenk was, blijft het een geschenk. Dat jij nog steeds opdraaid voor de kosten is jammer voor jou, maar in deze irrelevant. Als je spijt hebt van dit cadeau, kan je proberen het terug te vragen. Maar het blijft haar keuze. De iPhone is niet meer van jou.
Indien het geen geschenk was, en jullie hebben afgesproken dat jij de lening op jou naam nam, kan je haar daar natuurlijk op aanspreken. Als ze niet wenst te betalen, kan je dan laten weten dat jij zelf gebruik wil maken van de GSM.
Hoe heb je hem aan haar gegeven: "Je krijgt een cadeau van mij" of "Ik heb een iPhone gekocht, je mag hem gebruiken"?
@Kevin83: je raadt de mensen aan om een valse aangifte bij de politie te doen?
@Kevin83: je raadt de mensen aan om een valse aangifte bij de politie te doen?
Ik denk dat topic starter eerlijk moet zijn voor zichzelf, cadeau is cadeau, gegeven is gegeven,( " Nu heb ik een 2 maanden terug een iphone 6s gekocht op afbetaling als soort van geschenk zeg maar " ) en consequent moet zijn en misschien de bittere pil moet slikken.
Zal misschien niet de enige nutteloze investering zijn die je in je leven meemaakt.
Zal misschien niet de enige nutteloze investering zijn die je in je leven meemaakt.
Dat is een valse aangifte, beste Kevin. Dat zou ik dus zeker niet doen... En dat toont ook al meteen uw niveau aan. Bij het eerste het beste telefoononderzoek val je al door de mand vanaf ze zien dat die vanaf dag 1 gebruikt wordt door de vriendin en nog nooit door de topicstarter. Laat ons onze adviezen hier op Spaargids wel legaal houden, aub. Topicstarter maakt duidelijk dat het gegeven werd, en dan zou jij er een valse aanklacht van diefstal tegenaangooien? Komaan eh manKevin83 schreef:GSM en lening staan beide op uw naam als ik het goed begrepen heb?
Maar we lezen allen nog over een belangrijk feit in de openingspost, waarom kon de vriendin die niet zelf op afbetaling kopen? Staat ze op een zwarte lijst?
En cru gezegd, als ge een boekenbon had gegeven voor de verjaardag, gaat ge die ook niet gaan terugeisen hé. Ik denk dat dit een (dure) les wordt... Ge kunt niet iets als cadeau geven en dan zeggen dat ge het terugwilt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mhiike schreef:er is sinds kort geleden een einde gekomen aan de relatie met mijn ex. Mijn ex kan geen leningen aanvragen. Nu heb ik een 2 maanden terug een iphone 6s gekocht op afbetaling als soort van geschenk zeg maar.
Eens gegeven blijft gegeven, zelfs al was het "als een soort van geschenk zeg maar". Ik zou het toestel zo snel mogelijk vervroegd afbetalen en het verder zo laten. Da's anderhalve week studentenjob. 600€ is niet het einde van de wereld.Nu is mijn vraag heb ik het recht mijn iphone terug te eisen of heeft zij het voordeel ?
Energie steken in terugkrijgen is verloren. Spendeer liever een paar uur aan leren uit wat verkeerd gelopen is. Vraag hier om advies, schrijf eens voor jezelf op wat je geleerd hebt. Dat gaat je wél iets bijbrengen, veel meer zelfs dan die 600€ die de les je gekost heeft.
P.S. Hangt er nog een abonnement of een verzekering op jouw naam aan vast? Best opzeggen natuurlijk.
Hoe, is Mhiike nog een student? En dan een iphone op afbetaling schenken aan iemand? Nuja, het zal een goede les zijn
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Hmmm ... Is eerder een moeilijke hoor.
Al meermaals gelezen dat bij een verloving een ring wordt gegeven maar bij verbreking van deze de ring moest worden weergegeven.
Zou deze niet in deze categorie kunnen passen? Duur cadeau in een relatie maar dan ....
Al meermaals gelezen dat bij een verloving een ring wordt gegeven maar bij verbreking van deze de ring moest worden weergegeven.
Zou deze niet in deze categorie kunnen passen? Duur cadeau in een relatie maar dan ....
Ja realistic, maar dat komt omdat het geven van de ring een inherent deel is van een relatie. Zonder relatie vervalt ook de réden waarom de ring gegeven wordt (gelijk de duifkes, ge moet het vrouwtje ringen of ze vliegt weg).
Bij een iPhone kunt ge niet zeggen dat het een inherent deel is van de relatie, want dat zou op zich betekenen dat het hier prostitutie betreft (materiële goederen ruilen voor affectie...)
Bij een iPhone kunt ge niet zeggen dat het een inherent deel is van de relatie, want dat zou op zich betekenen dat het hier prostitutie betreft (materiële goederen ruilen voor affectie...)
lenen voor een iphone, wie is uw financieel adviseur als ik vragen mag ? Mario Draghi ?
Ze bestaan dus toch...mensen die lenen voor godbetert een stomme GSM.
Komen jullie op dit forum voor financiele informatie en advies? Of om jullie beter te voelen dan een ander?
Ik voel me niet vaak beter dan een ander, maar ik denk dat zelfs de topicstarter nu in hindsight wel beseft dat lenen voor een gsm om die cadeau te doen aan een onzekere relatie nu niet meteen een gouden move was.
Financieel advies: NIET MEER DOEN (en ik ben er zeker van dat de topicstarter zich geen twee keer aan die steen zal stoten). Nu blij, 336?
Maar er is nog iets wat ik niet volledig snap, ge koopt iets 2 maand terug, en men is nog niet moeten beginnen met terugbetalen? Ik ken niks van kopen op krediet, maar dit lijkt me wel lang, niet?
Financieel advies: NIET MEER DOEN (en ik ben er zeker van dat de topicstarter zich geen twee keer aan die steen zal stoten). Nu blij, 336?

Maar er is nog iets wat ik niet volledig snap, ge koopt iets 2 maand terug, en men is nog niet moeten beginnen met terugbetalen? Ik ken niks van kopen op krediet, maar dit lijkt me wel lang, niet?
Het blijft een raar verhaal :-)
Ik ben ook van mening, dat als je moet gaan lenen voor een nieuwe GSM, ijskast, reis, etc etc.. dat je dan de verkeerde kant opgaat in het stabiel houden van je financiele situatie. Maar iedereen doet wat hij wil zeker..
Ik begrijp uit wat OP schrijft dat hij de lening op zich heeft genomen als cadeau.. Zijn vriendin kon geen lening aangaan - hij wel. Dus als cadeau zorgt hij ervoor dat zij die telefoon kan aanschaffen. Ik neem aan, uit wat hij schrijft, dat hij de lening getekend heeft en dat zij die zou betalen (door middel van stortingen).
Ik denk dat het nooit aantoonbaar zal zijn dat de vriendin de Iphone als geschenk gekregen heeft. Moreel gezien : als je het als cadeau gegeven hebt, kan je het als een dure levensles beschouwen.
Ik denk echter begrepen te hebben dat het cadeau niet de iphone was, maar het feit dat OP de lening tekende.
Daaraan lig je vast.. Eender wat er met het voorwerp gebeurde, al zou je wel dat ding kunnen terugvragen.
Afhankelijk van waar je woont en wat het juiste en volledige verhaal is, zou de politie je daarbij misschien kunnen helpen.
Als je er een advocaat moet voor nemen is het sop de kool niet waard.
Ik vermoed wel dat je de iphone dan zou kunnen terugvragen.. Aan de andere kant kan zij die Iphone ook de dag voor de overhandiging eens laten vallen met het scherm naar beneden. Als je naar de vrederechter moet gaan om de schade betaald te krijgen : good luck. Veel zever en ambras voor niks.
Repareren zou dan goedkoper zijn. Verkopen tweedehands kan je doen om het schadebedrag te verkleinen..
Waarschijnlijk moet je toch onder de ene of de andere vorm een verlies slikken voor je 'onstuimigheid'.
Ik ben ook van mening, dat als je moet gaan lenen voor een nieuwe GSM, ijskast, reis, etc etc.. dat je dan de verkeerde kant opgaat in het stabiel houden van je financiele situatie. Maar iedereen doet wat hij wil zeker..
Ik begrijp uit wat OP schrijft dat hij de lening op zich heeft genomen als cadeau.. Zijn vriendin kon geen lening aangaan - hij wel. Dus als cadeau zorgt hij ervoor dat zij die telefoon kan aanschaffen. Ik neem aan, uit wat hij schrijft, dat hij de lening getekend heeft en dat zij die zou betalen (door middel van stortingen).
Ik denk dat het nooit aantoonbaar zal zijn dat de vriendin de Iphone als geschenk gekregen heeft. Moreel gezien : als je het als cadeau gegeven hebt, kan je het als een dure levensles beschouwen.
Ik denk echter begrepen te hebben dat het cadeau niet de iphone was, maar het feit dat OP de lening tekende.
Daaraan lig je vast.. Eender wat er met het voorwerp gebeurde, al zou je wel dat ding kunnen terugvragen.
Afhankelijk van waar je woont en wat het juiste en volledige verhaal is, zou de politie je daarbij misschien kunnen helpen.
Als je er een advocaat moet voor nemen is het sop de kool niet waard.
Ik vermoed wel dat je de iphone dan zou kunnen terugvragen.. Aan de andere kant kan zij die Iphone ook de dag voor de overhandiging eens laten vallen met het scherm naar beneden. Als je naar de vrederechter moet gaan om de schade betaald te krijgen : good luck. Veel zever en ambras voor niks.
Repareren zou dan goedkoper zijn. Verkopen tweedehands kan je doen om het schadebedrag te verkleinen..
Waarschijnlijk moet je toch onder de ene of de andere vorm een verlies slikken voor je 'onstuimigheid'.