Lening iphone 6s
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Re: Lening iphone 6s
De topicstarter kan best dit gebeuren maar zo vlug mogelijk in zijn 'fuck-it bucket' steken
!

De kritische reacties van velen hierboven getuigen toch van wat wereldvreemdheid. Ik neem aan dat de meeste leden van dit forum een bovengemiddeld inkomen hebben, en misschien onderschatten hoe belangrijk de mogelijkheid tot kopen op krediet is voor de meerderheid van onze Belgische bevolking. Een GSM op afbetaling kopen is helemaal geen 'Amerikaanse toestand', maar (gelukkig!) de realiteit in onze maatschappij. Onderschat niet het aandeel producten op krediet dat door elektro en meubelzaken verkocht wordt. Voor sommige handelaars is dit zelfs meer dan 50% van hun omzet. Krediet wordt niet zomaar de motor van de economie genoemd. Ter illustratie, in België zijn er op dit moment meer dan 8 miljoen lopende consumentenkredieten (exclusief hypothecaire kredieten). Een gedeelte daarvan zijn auto's, maar het grootste gedeelte zijn elektro en meubelen.
Daar zeg je het, Stiletto, het kan misschien wel goed zijn voor handelaren, maar ik heb één richtlijn in mijn leven; als ik het niet kan betalen, hoef ik het niet. De énige uitzondering is een woonlening. Maar een GSM, diepvries, auto,.. op krediet? Nooit, jamais, never.
+1
Krediet mag dan wel de motor van de economie zijn, het is eveneens de hefboom naar armoede en onbetaalbare schulden.
Krediet mag dan wel de motor van de economie zijn, het is eveneens de hefboom naar armoede en onbetaalbare schulden.
Je kunt zelfs je boodschappen bij Carrefour op krediet betalen:
"In de hypermarkten Carrefour krijg je de kans om je boodschappen in 3 x of 12 x te betalen zonder kosten.
Voor een artikel vanaf €75 kan je betalen in 3 maandelijkse betalingen.
Voor een artikel van minimum €350 kan je in 12 x betalen."
"In de hypermarkten Carrefour krijg je de kans om je boodschappen in 3 x of 12 x te betalen zonder kosten.
Voor een artikel vanaf €75 kan je betalen in 3 maandelijkse betalingen.
Voor een artikel van minimum €350 kan je in 12 x betalen."
Poldermol, ik ben volledig met u eens. De jeugd koopt maar van alles op krediet en verschieten dan dat ze later geen lening krijgen voor de aankoop van een huis omdat ze op de lijst van 'verdachten' staan.Poldermol schreef:Daar zeg je het, Stiletto, het kan misschien wel goed zijn voor handelaren, maar ik heb één richtlijn in mijn leven; als ik het niet kan betalen, hoef ik het niet. De énige uitzondering is een woonlening. Maar een GSM, diepvries, auto,.. op krediet? Nooit, jamais, never.
Ik vind dat de topicstarter hier wordt veroordeeld zonder de volledige achtergrond te kennen. Er zijn diverse goede redenen om aankopen op krediet te kopen. Iemand kan bvb net zijn budget in evenwicht houden omdat zijn inkomsten schommelen, bvb omwille van het uitvoeren van seizoensgeboden activiteiten. Niet iedereen in onze maatschappij heeft de spaarreserves als sommige leden van dit forum...
Ik veroordeel alleszins niemand, integendeel, het zal een goede les zijn waaraan de topicstarter zich geen twee keer zal laten vangen
Dat kopen op krediet is niet het echte probleem van topicstarter. Er wordt hier te veel aandacht besteed aan dat ene feit.
Dat klopt niet vortex. Armoede en schulden worden vooral veroorzaakt door belastingen, telefonie-, energie- en gezondheidszorgkosten. Je ziet dat duidelijk aan de cijfers van mensen die schuldbemiddeling aanvragen. Bij het gros van die dossiers komt geen enkel krediet voor. Het aantal families met betalingsmoeilijkheden op het gebied van energierekeningen is daarentegen sterk gestegen, en zal ingevolge kostenverhogingen dit jaar wellicht nog sterker stijgen.vortex schreef:Krediet mag dan wel de motor van de economie zijn, het is eveneens de hefboom naar armoede en onbetaalbare schulden.
Jep, de vrouw is de oorzaak van alle problemen. Dat is al zo sedert Adam en Eva.
-
- Full Member
- Contacteer:
Stiletto schreef:De kritische reacties van velen hierboven getuigen toch van wat wereldvreemdheid. Ik neem aan dat de meeste leden van dit forum een bovengemiddeld inkomen hebben, en misschien onderschatten hoe belangrijk de mogelijkheid tot kopen op krediet is voor de meerderheid van onze Belgische bevolking. Een GSM op afbetaling kopen is helemaal geen 'Amerikaanse toestand', maar (gelukkig!) de realiteit in onze maatschappij. Onderschat niet het aandeel producten op krediet dat door elektro en meubelzaken verkocht wordt. Voor sommige handelaars is dit zelfs meer dan 50% van hun omzet. Krediet wordt niet zomaar de motor van de economie genoemd. Ter illustratie, in België zijn er op dit moment meer dan 8 miljoen lopende consumentenkredieten (exclusief hypothecaire kredieten). Een gedeelte daarvan zijn auto's, maar het grootste gedeelte zijn elektro en meubelen.
Wereldvreemdheid? Nee, eerder gezond boerenverstand volgens mij!
Zoals hieronder al aangegeven is "koop enkel hetgeen wat je uzelf kan permitteren".
Misschien klinkt het ouderwets, maar het is een levenswijsheid die je veel miserie kan besparen.
Mocht je weten hoeveel van die mensen juist omwille van die kredieten in financiële moeilijkheden zitten (sommige tijdelijk, anderen jaren lang, anderen hun leven lang). Ik denk dat je dergelijke poste niet zou doen...
Jaloers zijn op de audi A6 van je buur, altijd de nieuwste Iphone willen terwijl je ook weg kan met je oude of een Huawai, uw TV van 2 jaar wegdoen voor een groter toestel... problemen gegarandeerd wanneer je de financiële mogelijkheden niet hebt en je jezelf eens niet de vraag stelt of je wel goed bezig bent.
De man kan even veel schuld hebben. Who knows ??Selena1 schreef:Jep, de vrouw is de oorzaak van alle problemen. Dat is al zo sedert Adam en Eva.
Daar kunnen wij niet over oordelen !!
De domste hier is wel de man

@ Stiletto, Ik ga niet ontkennen dat er heel wat mensen zonder openstaande kredieten in schuldbemiddeling zitten, zo hebben 28.6% van de schuldbemiddelingen geen achterstallige kredieten. Maar dat neemt niet weg dat een belangrijk deel van de kredietnemers met betalingsproblemen kampt. Alle cijfers zijn in dit raport te vinden https://www.nbb.be/doc/cr/ccp/publicati ... 012015.pdf
Er bestaat een duidelijk verband tussen het aantal achterstallige kredieten van een kredietnemer en de
mate waarin deze laatste een beroep doet op de procedure van collectieve schuldenregeling: terwijl
12,2 % van de personen met één betalingsachterstand ook een collectieve schuldenregeling heeft, loopt
dit percentage op tot 43,6 % indien de kredietnemer vijf of meer betalingsachterstanden heeft. Dit laatste
cijfer toont echter eveneens aan dat meer dan de helft van de kredietnemers (nog) geen beroep doet op
de procedure van collectieve schuldenregeling, ook al hebben ze zeer zware problemen om hun kredieten
terug te betalen.
Ten slotte dient opgemerkt te worden dat de problematiek van de overmatige schuldenlast zich niet
beperkt tot het krediet: 28,6 % van de personen doet een beroep op de procedure van collectieve
schuldenregeling zonder met een achterstallige kredietovereenkomst geregistreerd te zijn. Consumenten
kampen immers vaak ook met andere betalingsmoeilijkheden, zoals bijvoorbeeld schulden met betrekking
tot gezondheidszorg, energiefacturen, telefoon, huur of fiscale schulden.