Lening iphone 6s
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Lening iphone 6s
Hoe je het ook draait of keert, lenen voor een GSM vind ik simpelweg dom. Ik heb niets tegen het feit dat je uw geliefde een gsm wilt cadeau doen, maar neem dan een GSM zonder daarvoor een lening aan te gaan. Geld lenen kost ook geld 

Een GSM ok. Mocht ik de 50€ of 100€ niet hebben om mij een nieuwe gsm te kopen, ik zou het evt ook lenen.Stiletto schreef:Een GSM op afbetaling kopen is helemaal geen 'Amerikaanse toestand', maar (gelukkig!) de realiteit in onze maatschappij.
Maar ik zou nooit lenen voor een Iphone6s, dat spel kost minimum 700€.

En over drie jaar koop je zo'n ding tweedehands voor 150 euro. Die dingen dalen nog sneller in waarde dan een auto.
Ik vind dat sommige mensen hier inderdaad redelijk pikant reageren, maar in de grond vind ik dat ze gelijk hebben.Stiletto schreef:Ik vind dat de topicstarter hier wordt veroordeeld zonder de volledige achtergrond te kennen. Er zijn diverse goede redenen om aankopen op krediet te kopen. Iemand kan bvb net zijn budget in evenwicht houden omdat zijn inkomsten schommelen, bvb omwille van het uitvoeren van seizoensgeboden activiteiten. Niet iedereen in onze maatschappij heeft de spaarreserves als sommige leden van dit forum...
Niemand is beter dan de andere. Topicstarter is nog jong en heeft nog veel tijd om zijn lessen in het leven te leren.
En ergens zijn we allemaal wel groot geworden met vallen en opstaan. Ik toch..
Zelf heb ik als zelfstandige ooit in zeer goede tijden een lening teveel genomen (fiscale redenen) en daar jarenlang de prijs voor betaald. Mijn levenswijsheid die ik daarmee opgedaan heb zegt nu : koop alleen wat je kan betalen.
Dat is één.
De lijst van mensen met een consumentenkrediet : daar staan ook veel mensen op met een theoretisch krediet. Bv De mogelijkheid om op de zichtrekening in het rood te gaan.. het bezit van een kredietkaart waarmee je tot 2500 euro aankopen mag doen. Veel van die mensen gebruiken dat krediet niet echt maar hebben er theoretisch gezien wel recht op.
Verder wil ik nog opmerken dat er een verhaal zit achter veel mensen die geen consumentenkrediet als reden voor schuldbemiddeling hebben. ik kende een goed 'boerende' zelfstandige. Naar eigen zeggen had hij een zeer bloeiende zaak.
Hij reed met een Mercedes E en de luxe kon niet op.
Tot de RSZ met een deurwaarder zijn zaak kwam verzegelen.
Bleek dat de man al enkele malen gedagvaard geweest was omdat hij de RSZ voor de werknemers niet doorstortte.
Ik kende hem persoonlijk en hij vertelde me : als je je belastingen niet betaalt of de RSZ .. dat is anoniem. Die sturen een aangetekende brief of zelfs een deurwaarder. Daar valt mee te leven. Maar als ik de lening van de Mercedes niet betaal, komen ze hem halen : Dat is veel slechter !
Tot hij zich in zo een hoop schulden had gedraaid dat zelfs zijn leveranciers geen grondstoffen meer wilden leveren en de RSZ in zijn plaats de deur dicht deed.
De man is een dag later herstart doordat zijn ouders de rekening betaald hebben die nog open stond bij de RSZ.
Zo een man heeft geen open schulden. DIE betaalt hij. HIj betaalt alleen de staat niet of bv Electrabel.
als je 302 euro te laat aan de fiscus betaalt dan blokkeren ze alle je rekeningen, en sta je in Delhaize met rode kaken
laattijdige-betaling-aan-fod-rekening-g ... 17327.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De kleine garnalen pakken ze aan, en de grote laten ze met rust
laattijdige-betaling-aan-fod-rekening-g ... 17327.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De kleine garnalen pakken ze aan, en de grote laten ze met rust
Een paar jaren geleden kon je dat niet-betalen van de fiscus lang volhouden.
Waar ik over sprak is 10-12 jaar geleden gebeurd.
Dat ze nu wat korter op de bal gaan zitten zal wel een reden hebben.
Waar ik over sprak is 10-12 jaar geleden gebeurd.
Dat ze nu wat korter op de bal gaan zitten zal wel een reden hebben.
Je kan de fiscus nog altijd wel op een verkeerd been zetten - althans een tijdje
Je geeft in je belastingsaangifte een rekeningnummer op die je nooit gebruikt en op nul staat ( of 1 euro om te testen ).
Als ze de rekening blokkeren zijn er nog geen potten gebroken
Je gebruikt een andere ( of meerdere ) rekeningen waar wel opstaat.
Het duurt een tijdje voor ze door hebben dat je nog andere rekeningen gebruikt. Ze moeten daar tegenwoordig maar op één knop voor drukken maar moeten wel eerst toelating krijgen van hun overste.
Tegen dat ze het door hebben kan je je rekeningen plunderen of ze naar een bananenrepubliek transfereen
Je geeft in je belastingsaangifte een rekeningnummer op die je nooit gebruikt en op nul staat ( of 1 euro om te testen ).
Als ze de rekening blokkeren zijn er nog geen potten gebroken
Je gebruikt een andere ( of meerdere ) rekeningen waar wel opstaat.
Het duurt een tijdje voor ze door hebben dat je nog andere rekeningen gebruikt. Ze moeten daar tegenwoordig maar op één knop voor drukken maar moeten wel eerst toelating krijgen van hun overste.
Tegen dat ze het door hebben kan je je rekeningen plunderen of ze naar een bananenrepubliek transfereen
Dank voor de tip, Paul
Die vele rekeningen zonder geld erop heb ik al. Nu enkel de theorie nog toepassen in de praktijk

Die vele rekeningen zonder geld erop heb ik al. Nu enkel de theorie nog toepassen in de praktijk

Ts vraagt hier advies en krijgt die prompt. Mooi, zou ik zeggen en ook, dank u wel.
Maar dan krijgen sommige leden hier op hun donder omdat ze te belerend zouden overkomen en omdat ze geen idee hebben wat er leeft in de onderste geledingen van onze bevolking.
Say what? Dan gaat men nog wat cijfertjes zoeken op het net.
- Ik zie nergens een cijfer van hoeveel mensen dure telefoons op afbetaling kopen voor mensen die dit niet kunnen. Dit zou een relevant cijfer zijn voor dit topic, maar ik zie het niet!
- Ik lees wel dat er best veel meubelen op afbetaling gekocht worden. Ten eerste worden er juist heel weinig meubelen op krediet gekocht. Ten tweede, meubelen voor zichzelf kopen vergelijken met een Iphone kopen voor een ander, Again,
.
Ik ben voor de vrije meningsuiting, dus jullie posten hier maar naar believen. Laat mij dan ook toe om af en toe mijn wenkbrauwen te fronsen en enkele zaken in perspectief te plaatsen.
Thnx.
Maar dan krijgen sommige leden hier op hun donder omdat ze te belerend zouden overkomen en omdat ze geen idee hebben wat er leeft in de onderste geledingen van onze bevolking.

- Ik zie nergens een cijfer van hoeveel mensen dure telefoons op afbetaling kopen voor mensen die dit niet kunnen. Dit zou een relevant cijfer zijn voor dit topic, maar ik zie het niet!
- Ik lees wel dat er best veel meubelen op afbetaling gekocht worden. Ten eerste worden er juist heel weinig meubelen op krediet gekocht. Ten tweede, meubelen voor zichzelf kopen vergelijken met een Iphone kopen voor een ander, Again,

Ik ben voor de vrije meningsuiting, dus jullie posten hier maar naar believen. Laat mij dan ook toe om af en toe mijn wenkbrauwen te fronsen en enkele zaken in perspectief te plaatsen.
Thnx.

De TS sprak van een lening via Santander, dacht ik..
Ik zag net op de website van Pearle dat je daar ook je bril kan afbetalen. Het krediet noemt Pearle Easy Pay en loopt via Santander.
Blijkbaar is deze laatste bezig aan een opmars inzake consumentenkrediet (vervanger voor het vroegere Citibank en concurrentie voor bv Alpha Credit of Cofidis ?).
Santander staat, als ik hun reclame op tv mag geloven, als bank al redelijk sterk in UK.
Ik zag net op de website van Pearle dat je daar ook je bril kan afbetalen. Het krediet noemt Pearle Easy Pay en loopt via Santander.
Blijkbaar is deze laatste bezig aan een opmars inzake consumentenkrediet (vervanger voor het vroegere Citibank en concurrentie voor bv Alpha Credit of Cofidis ?).
Santander staat, als ik hun reclame op tv mag geloven, als bank al redelijk sterk in UK.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn eerste stap zou zijn om te zien wat je kan bereiken door het eens bespreekbaar te maken. Met een correcte dialoog kom je misschien verder dan gedacht. Anders schrijf je dit "verlies" zo snel mogelijk van de balans en lik je de wonden in stilte, gegeven is gegeven.
Verder doe ik graag nog een duit in het zakje. Ik zou akkoord kunnen gaan voor een krediet op een smartphone van 100 euro onder het mom "heb hem nodig" of "kan niet zonder" maar wanneer je het geld niet heb koop je een "golfje" geen "ferrari".
Verder doe ik graag nog een duit in het zakje. Ik zou akkoord kunnen gaan voor een krediet op een smartphone van 100 euro onder het mom "heb hem nodig" of "kan niet zonder" maar wanneer je het geld niet heb koop je een "golfje" geen "ferrari".
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
De bepampering gaat door in 2016 ... "we mogen deze man niet veroordelen"
Wel, boohoo. We mogen wél onze mening zeggen, hé? En als die niet in je kraam past, dan lees je ze gewoon niet.
Lenen voor een iPhone is zowat het domste dat je kan doen. Akkoord dat een gsm handig is, maar als je geen iPhone van +700€ kunt betalen dan kun je ook een goedkoper toestel nemen. Er zijn Android smartphones die een fractie van de iPhone kosten, en daaronder zijn er nog goedkopere. De realiteit is dat je voor 30€ een toestel hebt waarmee je kunt bellen.
De overheid zou beter dit soort leningen verbieden ... lenen voor een gsm, lenen voor een reis, bah! Dit soort zaken zou gewoon niet mogen kunnen. Ik kan honderdduizend dingen opnoemen die ik niet kan betalen, wel: dat is het leven.
Wel, boohoo. We mogen wél onze mening zeggen, hé? En als die niet in je kraam past, dan lees je ze gewoon niet.
Lenen voor een iPhone is zowat het domste dat je kan doen. Akkoord dat een gsm handig is, maar als je geen iPhone van +700€ kunt betalen dan kun je ook een goedkoper toestel nemen. Er zijn Android smartphones die een fractie van de iPhone kosten, en daaronder zijn er nog goedkopere. De realiteit is dat je voor 30€ een toestel hebt waarmee je kunt bellen.
De overheid zou beter dit soort leningen verbieden ... lenen voor een gsm, lenen voor een reis, bah! Dit soort zaken zou gewoon niet mogen kunnen. Ik kan honderdduizend dingen opnoemen die ik niet kan betalen, wel: dat is het leven.
Een openstaand bedrag dat je moet betalen is en blijft een schuld, hé? Ik zie niet in dat een openstaand bedrag géén schuld zou zijn omdat het aan de overheid verschuldigd is.haelewyn schreef:Zo een man heeft geen open schulden. DIE betaalt hij. HIj betaalt alleen de staat niet of bv Electrabel.
Het feit dat de RSZ zijn boetiek is komen sluiten, bewijst dat de RSZ daar net zo over denkt.

Santander is de grootste bank van de Eurozonehaelewyn schreef:... Santander staat, als ik hun reclame op tv mag geloven, als bank al redelijk sterk in UK.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!