GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Vandaag vinden we in De Tijd (blz 18) een overzicht van de over/onder waardering:
Ook hier leiden WDP en MONT de dans. BEFB, niet verwonderlijk, noteert met een onderwaardering. Maar met de lijken die uit de kast vallen zou ik niet durven beweren dat dit een koopje is. Bemerk ook de beperkte overwaardering van COFB, het is een van de goedkoopste vastgoedaandelen.
Ook hier leiden WDP en MONT de dans. BEFB, niet verwonderlijk, noteert met een onderwaardering. Maar met de lijken die uit de kast vallen zou ik niet durven beweren dat dit een koopje is. Bemerk ook de beperkte overwaardering van COFB, het is een van de goedkoopste vastgoedaandelen.
GVV's zijn de betere keuze in deflatoire tijden: rente op obligaties ging al eerder de dieperik in en met de kredietwaardigheid van de schuldenaars - bvb emerging economies of (shale)oil producenten) - gaat het dezelfde richting uit.
Als de beurs wegzakt, kunnen GVV's beter standhouden: vooral diegene met veel risico-arm vastgoed, zoals seniorenflats en winkelcentra (zolang als de leegstand hier laag blijft).
Als de beurs wegzakt, kunnen GVV's beter standhouden: vooral diegene met veel risico-arm vastgoed, zoals seniorenflats en winkelcentra (zolang als de leegstand hier laag blijft).
Van al mijn GVVs heeft montea het super goed kunnen vasthouden.
Toch raar?
Bvb befimmo en wdp hebben minder geluk.
Toch raar?
Bvb befimmo en wdp hebben minder geluk.
Vandaag in mijn mail een bericht gekregen van een nieuw opgerichte organisatie die de belangen van de Belgische REITs zou behartigen. Behalve dit bericht is er geen verdere informatie te vinden op hun website.
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.
In het bericht staat dat de 17 Belgische GVVs voor €13Mia in portefeuille hebben en dat hun gezamenlijke marktwaarde €9Mia is. Dus zouden de GVVs ondergewaardeerd zijn. Wat dan weer in flagrante tegenspraak is met het bericht dat ik op 5 januari (08:51) postte in deze draad.
Heeft nog iemand dit bericht zien passeren?
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.
In het bericht staat dat de 17 Belgische GVVs voor €13Mia in portefeuille hebben en dat hun gezamenlijke marktwaarde €9Mia is. Dus zouden de GVVs ondergewaardeerd zijn. Wat dan weer in flagrante tegenspraak is met het bericht dat ik op 5 januari (08:51) postte in deze draad.
Heeft nog iemand dit bericht zien passeren?
Er staat zojuist een artikel van op De Tijd: http://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed/ ... 1453107231" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus De Tijd heeft ook die mail gekregen Geeft dus enige credibiliteit aan het bericht.
Ik blijf wel nog zitten met het verschil tussen €13Mia en €9Mia. Maar De Tijd heeft dat zo overgenomen. Het zal dus wel waar zijn zeker?
Ik blijf wel nog zitten met het verschil tussen €13Mia en €9Mia. Maar De Tijd heeft dat zo overgenomen. Het zal dus wel waar zijn zeker?
Het resultaten seizoen is nu goed op gang gekomen. Hieronder de agenda voor de GVVs samen met de datum van uitbetaling van het dividend (voor zover reeds meegedeeld). WDP heeft de betaaldatum nog niet gepubliceerd, maar meestal volgt die snel op de exCoupon datum. WEHB heeft op dit ogenblik nog geen datums gepubliceerd voor 2016.
welke van dit lijstje boden vorig jaar een keuzedividend aan?
Montea en WDP, wie nog?
Montea en WDP, wie nog?
Befimmo en Intervest & Offices ook;
Cofinimmo, in tegenstelling tot de jaren daarvoor, niet door de kapitaalverhoging die zij doorvoerden...
Gaven vorig jaar zeker dat ik weet geen keuzedividend: Leaseinvest, Retail Estates en WEHB.
Cofinimmo, in tegenstelling tot de jaren daarvoor, niet door de kapitaalverhoging die zij doorvoerden...
Gaven vorig jaar zeker dat ik weet geen keuzedividend: Leaseinvest, Retail Estates en WEHB.
http://www.tijd.be/markten_live/homepag ... 1454191581" onclick="window.open(this.href);return false;
Belca2,
Wereldhave Belgium komt aanstaande dinsdag, 2 februari, met de jaarcijfers 2015...
Wereldhave Belgium komt aanstaande dinsdag, 2 februari, met de jaarcijfers 2015...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
AscencioJhn schreef:welke van dit lijstje boden vorig jaar een keuzedividend aan?
Montea en WDP, wie nog?
wie nog wil meedoen zal rap moeten zijn!
http://www.beursduivel.be/Beursnieuws/A ... lgium.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
WEHB: DIV €4.90 (bruto), €3.577 netto
ex-coupon: 18 april 2016
Pay-date: 22 april 2016
ex-coupon: 18 april 2016
Pay-date: 22 april 2016