De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Beurs kleurt anders vandaag wel groen hoor.W1lliam schreef:Vandaag gaan we wellicht nog een beetje verder naar beneden?
'Chinese verkoopsgolf houdt aan'
ik lees heel veel slecht economisch nieuws
al iemand het hazenpad gekozen?
misschien is/was vandaag de dag om te vertrekken?
Ik heb gisteren nog wat bijgekocht met wat "nieuwjaarsgeld". Te vroeg, nu blijkt.
Gelukkig heb ik alles niet in één keer opgesoupeerd.
Ik zie de beurzen dit jaar dezelfde bokkensprongen maken als in 2015. Met dit verschil dat de eindbalans op 12 maanden mss negatief zal zijn.
Gelukkig heb ik alles niet in één keer opgesoupeerd.
Ik zie de beurzen dit jaar dezelfde bokkensprongen maken als in 2015. Met dit verschil dat de eindbalans op 12 maanden mss negatief zal zijn.
in china is groen rood.Kevva schreef:Beurs kleurt anders vandaag wel groen hoor.W1lliam schreef:Vandaag gaan we wellicht nog een beetje verder naar beneden?
'Chinese verkoopsgolf houdt aan'
Ik lees al jaren slecht economisch nieuws. Iedere keer denk ik dan "Nu zit al het slecht nieuws in de koersen verrekend, vanaf nu kunnen ze enkel nog maar stijgen." Dan komt er weer een bericht over de groeivertraging in China en bam! alles weer naar beneden.
Ik heb het hazenpad al genomen op 17 april 2015.Natuurlijk is cash ook niet ideaal maar 2016 laat ik toch ook nog aan mijn neus voorbijgaan als de eerste week op de beurs negatief is.Jhn schreef:ik lees heel veel slecht economisch nieuws
Er zullen wel een paar individuele aandelen zijn die stijgen,maar ik ben een fondsbelegger.
Laatst gewijzigd door Ivan4you op 6 januari 2016, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb al sinds eind oktober een afwachtende houding maar ik hou mij paraat om aan te kopen
De beurs doet me weer aan dat liedje van Madonna denken: "Deeper and deeper".
-
- Hero Member
- Contacteer:
AEX stond precies een jaar geleden op 408 punten nu staan we op 425, trek er nog 125 vanaf en ik spreek mee over een serieuze daling
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Heerlijke dagen. Zelf kan ik niet bijkopen, maar voor wie het kan zijn er fantastische opportuniteiten te vinden voor de lange termijn, zoals Omnicom, Publicis, Baron de Ley en BMW. Mooie solden.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Ik ga wat van de solden profiteren denk ik.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Ik heb weer wat IWDA bijgekocht
ik zocht die bekende beleggerscurve, die hier al meerdere keren werd geposte.
vraag is, waar zitten we nu?
nog even zakken, dan een korte opleving om dan naar beneden te stuiken?
of een is dit een hobbeltje naar nog hogere toppen?
PS: ik doe alvast niets
vraag is, waar zitten we nu?
nog even zakken, dan een korte opleving om dan naar beneden te stuiken?
of een is dit een hobbeltje naar nog hogere toppen?
PS: ik doe alvast niets
niemand die het weet
-
- VIP member
- Contacteer:
2016 zou m.i. wel eens het jaar kunnen worden van de landen die vorig jaar 'nein, Danke' gezegd hebben tegen Merkel (Hongarije, Slowakije, Tsjechië, Polen en natuurlijk Zwitserland dat blijkbaar op voorhand wist dat er storm op komst was). Het heeft geen zin zijn kop in het zand te steken ... Binnen 5 jaar heeft Duitsland een moslim meerderheid in de leeftijdskategorie 20-35.
Vraag is : hoe hieruit zijn voordeel halen ? Vastgoed in deze landen zal in de komende jaren wellicht fel gegeerd worden want reeds jaren maken in Davos promotors reclame voor uitwijkplaatsen in geval van (oorlogs)rampen.
Heb wat mij betreft reeds een voorraadje CHF en HUF (Florint) opgedaan en mijd EUR.
Zijn Zwitserse aandelen interessant ?
Vraag is : hoe hieruit zijn voordeel halen ? Vastgoed in deze landen zal in de komende jaren wellicht fel gegeerd worden want reeds jaren maken in Davos promotors reclame voor uitwijkplaatsen in geval van (oorlogs)rampen.
Heb wat mij betreft reeds een voorraadje CHF en HUF (Florint) opgedaan en mijd EUR.
Zijn Zwitserse aandelen interessant ?