Financieel advies ~80.000 euro
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Financieel advies ~80.000 euro
Ik ben begin dertig en heb ~60.000 euro aan spaargeld, die momenteel op een gewone spaarrekening staan. Binnen een paar maanden krijg ik een onverwachte financiële bonus van ~23.000 euro. Ik zou de komende jaren een huis willen kopen. Hoe beheer ik mijn geld het best? Zijn er veel alternatieven voor de spaarrekening als je op relatief korte termijn over je geld wil beschikken? Is het de moeite om een afspraak te maken met een financieel adviseur voor dit relatief kleine bedrag?
Re: Financieel advies ~80.000 euro
Welkom op het forum, kvsn. Iemand die in een gelijkaardige situatie als jij zit heeft pas dezelfde vraag gesteld. Zie de reacties in wat-te-doen-met-mijn-spaargeld-t19551.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je dat geld binnen enkele jaren nodig hebt is een spaarboekje vrijwel de enige optie.
gij hebt spaarrekeningen bij BNP fortis en Fintro die geven 1,40 % jaar ster en Blue vision, (max. 9000 euro per bank), andere rekening van verschillende banken waar gij 500 euro per maand kunt opzetten. Gij hebt de spaarrekeningen van online banken zoals Me direct.
Gij hebt ook de aandelen van Banken zoals Argenta,Cera ,Crelan...
gij hebt aandelen Alterfin ,(micro- crediet) geeft meer dan de banken en ook aandelen van groene energie zoals Limburg Windt (rond 5%) en Ecopower maar moeten 6 jaar blijven.
Gij hebt ook de aandelen van Banken zoals Argenta,Cera ,Crelan...
gij hebt aandelen Alterfin ,(micro- crediet) geeft meer dan de banken en ook aandelen van groene energie zoals Limburg Windt (rond 5%) en Ecopower maar moeten 6 jaar blijven.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Met deze wel rekening houden dat ze geen kapitaalsgarantie hebben ... Arco in gedachte houdend.janu schreef: Gij hebt ook de aandelen van Banken zoals Argenta,Cera ,Crelan...
-
- Newbie
Van aandelen moet ge de volgende 5 jaren afblijven, wàt ze ook verkondigen. beter een spaarboekje met 0,1% rente dan aandelen met 20% verlies.
en maar 190€ dividend vrijgesteld is, daarboven moet je RV betalen.realisticview schreef: Met deze wel rekening houden dat ze geen kapitaalsgarantie hebben ... Arco in gedachte houdend.
-
- VIP member
- Contacteer:
Maar volgens velen ziet het er echt niet goed uit voor de euro.
De landen van de eurozone hangen als los zand aan elkaar. In D heb je Angela de Waanzinnige die het klaar speelt op enkele jaren haar land naar de filistijnen te helpen. Zopas heeft ze voor volgend jaar een nieuwe lichting van 1 miljoen 'vluchtelingen' aangekondigd. In die zin is ze groter dan Hitler: na hem was er tenminste nog hoop.
http://deutsche-wirtschafts-nachrichten ... r-tuerkei/" onclick="window.open(this.href);return false;
m.i. moet elke strategie hier mee rekening houden.
De landen van de eurozone hangen als los zand aan elkaar. In D heb je Angela de Waanzinnige die het klaar speelt op enkele jaren haar land naar de filistijnen te helpen. Zopas heeft ze voor volgend jaar een nieuwe lichting van 1 miljoen 'vluchtelingen' aangekondigd. In die zin is ze groter dan Hitler: na hem was er tenminste nog hoop.
http://deutsche-wirtschafts-nachrichten ... r-tuerkei/" onclick="window.open(this.href);return false;
m.i. moet elke strategie hier mee rekening houden.
goud kopen ?
-
- VIP member
- Contacteer:
Vind ik ook, de (bewezen) manipulatie van de goudprijs zal tegen de feiten aanbotsen. Op dat ogenblik gaan we nog wat beleven.
Ben toch ook wantrouwig tegenover trackers die zeggen fysiek in goud te beleggen (bezit er niettemin). Waar geld is, is bedrog nooit ver weg ...
Ben toch ook wantrouwig tegenover trackers die zeggen fysiek in goud te beleggen (bezit er niettemin). Waar geld is, is bedrog nooit ver weg ...
heb toch juist voor de daling van de beurs een voorraad goud gekocht, speculatietaks vrij
( de meeste stukjes zijn van 50 gr. )
( de meeste stukjes zijn van 50 gr. )
-
- VIP member
- Contacteer:
Paul waarom geen munten ?
tja, had dat kunnen doen maar is daar het verschil tussen aankoop en verkoopprijs niet groter soms.