slechts getrouwheidspremie op 1/4/2016
slechts getrouwheidspremie op 1/4/2016
evi stort maar 4x per jaar hun getrouwheidsintrest...maw dankzij nieuwe wet moet je geld er 1jaar en 4 maand op staan 

Re: slechts getrouwheidspremie op 1/4/2016
Nee, in het slechtste geval maar een jaar en drie maanden min een dag. Vroeger kon je geld er gemakkelijk bijna twee jaar op staan voor je getrouwheidspremie kreeg.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nee het geld zelf mag al weg na een jaar. De uitbetaling van de getrouwheidspremie volgt pas later.
Zo is het. Ik had me beter moeten uitdrukken. De verwerving vindt altijd plaats na exact twaalf maanden maar de uitbetaling gebeurt maar viermaal per jaar. Vroeger maar eenmaal per jaar, op 31 december. De nieuwe wet is dus een verbetering voor de spaarder in tegenstelling tot wat topicstarter laat uitschijnen.
Als je vroeger de rekening volledig afsloot kreeg je de verworven getrouwheid bij het afsluiten van de rekening mee bij de meeste banken . Ik weet niet of bij EVI ook zo is .
Op 1 januari 2016 heeft u uw basisrente ontvangen op uw Evi-rekening. Als u reeds in 2014 een bedrag heeft gestort op uw spaarrekening en dat gedurende 12 maanden heeft laten staan, ontvangt u bovendien uw getrouwheidspremie.skynetbbs schreef:evi stort maar 4x per jaar hun getrouwheidsintrest...maw dankzij nieuwe wet moet je geld er 1jaar en 4 maand op staan
U vindt alle details van uw intrestafrekening in uw persoonlijke beveiligde omgeving op evi.be. U gaat daarbij als volgt te werk:
1) U logt in
2) U klikt bovenaan op de tab 'simulatie'
3) U kiest voor 'details van uw intrestberekening'
Heeft u vragen? U kan ons altijd bereiken via 078/05 00 55 (van maandag t.e.m. vrijdag van 8u00 tot 20u00, op zaterdag van 8u00 tot 12u00. U kan ook een mail sturen naar info@evi.be. Wij helpen u graag verder.
Wij danken u voor uw vertrouwen en wensen u een zeer voorspoedig 2016.
Evi
vraagje, de intresten op spaarboekjes die je ontvangen hebt op 4 januari 2016, in welk aanslagjaar moet je die aangeven als je boven de 1880 euro komt. In het aanslagjaar inkomsten van 2015 of aanslagjaar inkomsten van 2016???? wie weet het juiste antwoord.
Het zijn intresten van in 2015, dus aangeven bij inkomstenjaar 2015.
Op het juridisch forum was daar anderhalf jaar geleden ook een draadje over:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=55062" onclick="window.open(this.href);return false;
Op het juridisch forum was daar anderhalf jaar geleden ook een draadje over:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=55062" onclick="window.open(this.href);return false;
Iets wat toch niet helemaal duidelijk is in "details van premieopbouw":
Op 8 januari heb ik getrouwheidspremie verworven, dat weet ik .
Ik weet ook dat die pas op 1 april uitbetaald zal worden.
Maar in "details van premieopbouw" zie ik daar sinds 8 januari (sinds de verwerving) niets meer van.
Premies die verworven zijn maar nog niet uitbetaald komen niet voor in "details van premieopbouw". Volgens mij komen die in geen enkele berekening voor.
Het zou handig zijn moesten jullie de premieverwerving, waarvan het resterend aantal dagen 0 is, ook weergeven.
Uiteraard met de datum van de premieuitkering erbij.
Op 8 januari heb ik getrouwheidspremie verworven, dat weet ik .
Ik weet ook dat die pas op 1 april uitbetaald zal worden.
Maar in "details van premieopbouw" zie ik daar sinds 8 januari (sinds de verwerving) niets meer van.
Premies die verworven zijn maar nog niet uitbetaald komen niet voor in "details van premieopbouw". Volgens mij komen die in geen enkele berekening voor.
Het zou handig zijn moesten jullie de premieverwerving, waarvan het resterend aantal dagen 0 is, ook weergeven.
Uiteraard met de datum van de premieuitkering erbij.
Het nut van een rentesimulatie is vooral dat je weet wanneer welke bedragen je kunt afhalen en welke invloed dat gaat hebben op de te ontvangen rente. Rente die verworven is blijft verworven, ongeacht wat je daarna afhaalt. Daarom heeft een detailoverzicht van de verworven rente niet zo veel zin.
Dat begrijp ik.Selena1 schreef:Het nut van een rentesimulatie is vooral dat je weet wanneer welke bedragen je kunt afhalen en welke invloed dat gaat hebben op de te ontvangen rente. Rente die verworven is blijft verworven, ongeacht wat je daarna afhaalt. Daarom heeft een detailoverzicht van de verworven rente niet zo veel zin.
Maar toch mis ik het.