Niet gereglementeerde spaarrekening Moneyou Direct
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Niet gereglementeerde spaarrekening Moneyou Direct
Ik heb me gisteren ook een rekening aangevraagd bij ME Direct. Ik ga ook mijn fondsen van bij Rabobank overschrijven om die premie van 500 € te incasseren. De fondsen die ze niet zelf aanbieden, wat gebeurd er daarmee, iemand een idee?
Die gaan niet getransfereerd worden vermoed ik
Sinds ze een Belgische bank geworden zijn, heb ik er ook een ME3 spaarrekening geopend, naast de Moneyou direct rekening.
Zo lang je onder de 100,000 euro blijft, loop je uiteindelijk geen extra gevaar en profiteer je toch van een iets hogere rente.
Zeker voor het geld dat je niet riskeert meteen nodig te hebben, is het een goeie optie, vind ik.
Weet te trouwens iemand hoe dat zit met obligaties, aandelen, etc op een effectenrekening bij MeDirect?
Ze hebben momenteel een interessante overbrengingsactie lopen, maar hoe safe zijn hun effectenrekeningen precies in vergelijking met die bij een andere bank?'
Jammer dat moneyou zich enkel op gewoon spaargeld richt, en niet op andere vormen van beleggingen.
Zo lang je onder de 100,000 euro blijft, loop je uiteindelijk geen extra gevaar en profiteer je toch van een iets hogere rente.
Zeker voor het geld dat je niet riskeert meteen nodig te hebben, is het een goeie optie, vind ik.
Weet te trouwens iemand hoe dat zit met obligaties, aandelen, etc op een effectenrekening bij MeDirect?
Ze hebben momenteel een interessante overbrengingsactie lopen, maar hoe safe zijn hun effectenrekeningen precies in vergelijking met die bij een andere bank?'
Jammer dat moneyou zich enkel op gewoon spaargeld richt, en niet op andere vormen van beleggingen.
Ik wil nog wel eens zien, als hier bv in belgie een hele grote bank op de fles gaat, of ze dan aan iedereen die 100 000,00 gaan betalen.
Daar gaat volk naar komen kijken.
Telkens het verkiezingen gaat zijn, gaat de cd-v beloven dat ze je die 100 000 gaan betalen, maar je zal ze nooit ontvangen
Telkens het verkiezingen gaat zijn, gaat de cd-v beloven dat ze je die 100 000 gaan betalen, maar je zal ze nooit ontvangen
Tenzij ter elfder ure een, waarschijnlijk buitenlandse, bank bereid gevonden wordt om de noodlijdende BE bank over te nemen met zijn schulden erbij maar ook met zijn klantenbestand en de hoop op spoedige beterschap.
Op die manier vermijdt goede huisvadertje staat dat er zelfs moet worden uitgekeerd uit het waarborgfonds.
Je kan niet altijd geluk hebben natuurlijk.. Als die overnemer niet gevonden wordt of de beloften van spoedige beterschap totaal ongeloofwaardig zijn kan je de noodlijdende bank ook nog opsplitsen en het deeltje dat de bankzaken van de kiezer doet gewoon onder staatscuratele brengen.
Elke gelijkenis met bestaande gebeurtenissen en/of personen berust op louter toeval.
Als je die film al eerder gezien hebt, dan was het zeker niet de thrillerversie (moet nog gemaakt worden) maar gewoon de familiefilm waar iedereen op het einde een pint dronk met iedereen en nog lang en gelukkig leefde... en waarin de hoofdrolspeler op het eind de 'Marseillaise' zong terwijl hij dacht dat het zijn eigen volkslied was.
Op die manier vermijdt goede huisvadertje staat dat er zelfs moet worden uitgekeerd uit het waarborgfonds.
Je kan niet altijd geluk hebben natuurlijk.. Als die overnemer niet gevonden wordt of de beloften van spoedige beterschap totaal ongeloofwaardig zijn kan je de noodlijdende bank ook nog opsplitsen en het deeltje dat de bankzaken van de kiezer doet gewoon onder staatscuratele brengen.
Elke gelijkenis met bestaande gebeurtenissen en/of personen berust op louter toeval.
Als je die film al eerder gezien hebt, dan was het zeker niet de thrillerversie (moet nog gemaakt worden) maar gewoon de familiefilm waar iedereen op het einde een pint dronk met iedereen en nog lang en gelukkig leefde... en waarin de hoofdrolspeler op het eind de 'Marseillaise' zong terwijl hij dacht dat het zijn eigen volkslied was.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 13 januari 2016, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
@ Paul: Mogelijk gebeurt dan de uitbetaling in schijven.
In peeschijven.
In peeschijven.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Niet dat ik de roverheid nog voor iets vertrouw, maar als hier morgen 1 grote bank echt op de fles gaat, gaan zowat alle banken op de fles. Want dan krijg je een bankrun. Er zal dus hoe dan ook een oplossing moeten komen: overname door andere bank, staatsbank van maken, depositogarantie aanspreken, ...paul schreef:Ik wil nog wel eens zien, als hier bv in belgie een hele grote bank op de fles gaat, of ze dan aan iedereen die 100 000,00 gaan betalen.
Dat systeem van 3 maanden wachten, werkt wél in de 2 richtingen.haelewyn schreef:....
Dat 3 maanden wachten na opvraging vind ik zelf meer dan één brug te ver
. ...
Namelijk bij eventuele verlaging van de rente, wordt deze bij de MeDirect ME3 spaarrekening ook pas 3 maanden na de aankondiging toegepast.
Voor alles wat men er in de loop van die 3 maanden nog bijstort, krijgt men nog de hogere rente tot op het einde van die 3 maanden; zelfs als men intussen nieuwe klant wordt.
Anderzijds plaats ik op mijn MeDirect ME3 spaarrekening uitsluitend geld waarvan ik wéét dat ik het niet nodig zal hebben binnen de 3 maand. En dat is de bedoeling van die rekening uiteraard.
Weet iemand eigenlijk wat het voordeel kan zijn bij Moneyou van de MoneyFlex spaarrekening met 0.7% basis + 0.3% getrouwheid
tov de niet-gereglementeerde spaarrekening Moneyou Direct ?
Ik zie al een nadeel : je moet het geld een jaar laten staan om 1 procent winst te halen bij Flex.
Van de getrouwheidspremie ben je zeker voor één jaar bij inleg van je geld, maar voor die 0.3 a 0.4 procent zekerheid moet je 't toch al niet doen ?
De 'plus' aan 0.05 + 1.10 vind ik al helemaal geen goed aanbod vergeleken met de andere twee. Slechts 0.15 % meer en dik gekl* als je t geld afhaalt in minder dan een jaar.
Medirect : heb ik gewoon minder vertrouwen in en ik wil dat aspect en mijn buikgevoel niet negeren voor 0.2 of 0.3 procent meer rente.
tov de niet-gereglementeerde spaarrekening Moneyou Direct ?
Ik zie al een nadeel : je moet het geld een jaar laten staan om 1 procent winst te halen bij Flex.
Van de getrouwheidspremie ben je zeker voor één jaar bij inleg van je geld, maar voor die 0.3 a 0.4 procent zekerheid moet je 't toch al niet doen ?
De 'plus' aan 0.05 + 1.10 vind ik al helemaal geen goed aanbod vergeleken met de andere twee. Slechts 0.15 % meer en dik gekl* als je t geld afhaalt in minder dan een jaar.
Medirect : heb ik gewoon minder vertrouwen in en ik wil dat aspect en mijn buikgevoel niet negeren voor 0.2 of 0.3 procent meer rente.
Voor zover ik weet had je vroeger alleen de Flex-spaarrekening.
Ik heb die al uit de tijd dat het nog bij ABN Amro zelf was. Enkele jaren geleden is deze overgezet naar hun dochter MoneYou. De laatste 2 jaar is ook hier de intrest hard gezakt, maar hij is nog altijd mooi. Gedurende al die jaren is het mijn beste spaarboekje geweest.
Ondertussen zijn ze mee op de kar gesprongen van de ongereglementeerde spaarboekjes. En juist omwille van die flexibiliteit die je hierbij hebt, heb ik er ondertussen ook eentje genomen.
Ik heb die al uit de tijd dat het nog bij ABN Amro zelf was. Enkele jaren geleden is deze overgezet naar hun dochter MoneYou. De laatste 2 jaar is ook hier de intrest hard gezakt, maar hij is nog altijd mooi. Gedurende al die jaren is het mijn beste spaarboekje geweest.
Ondertussen zijn ze mee op de kar gesprongen van de ongereglementeerde spaarboekjes. En juist omwille van die flexibiliteit die je hierbij hebt, heb ik er ondertussen ook eentje genomen.
Juist volgend bericht gekregen van MoneYou :haelewyn schreef:Weet iemand eigenlijk wat het voordeel kan zijn bij Moneyou van de MoneyFlex spaarrekening met 0.7% basis + 0.3% getrouwheid tov de niet-gereglementeerde spaarrekening Moneyou Direct ?
Wij willen u er op wijzen dat het totale saldo op alle Direct spaarrekeningen samen slechts tot een saldo van 150.000 euro rentedragend is. Voor bedragen boven een saldo van 150.000 euro wordt dus geen rentevergoeding berekend. Het maximaal rentedragend bedrag voor alle MoneYou spaarrekeningen samen (Direct Sparen, Flex Sparen én Plus Sparen) bedraagt 1.000.000 euro.
Als je je geld op de plus zet is dit ook met de bedoeling dat je het geld een jaar niet nodig hebt, ik zou niet weten waarom dat geen goed aanbod is, denk je dat je het vroeger nodig hebt zet je het toch gewoon op de Direct.haelewyn schreef:De 'plus' aan 0.05 + 1.10 vind ik al helemaal geen goed aanbod vergeleken met de andere twee. Slechts 0.15 % meer en dik gekl* als je t geld afhaalt in minder dan een jaar.
-
- Newbie
- Contacteer:
ik heb deze week een Direct geopend, alle stappen gevolgd zoals gezegd, tot op heden kan ik niet inloggen op de app ( uw rekening is nog geblokkeerd zegt deze), heb ik nog geen mail gekregen van Moneyou met bevestiging, en heb een minimaal bedrag gestort ter test om te kijken of alles werkt.
nog mensen hier waarbij het paar dagen extra duurde voor men effectief de Direct kon gebruiken? of ben ik weer de uitzondering op de regel?
dank.
nog mensen hier waarbij het paar dagen extra duurde voor men effectief de Direct kon gebruiken? of ben ik weer de uitzondering op de regel?
dank.
ik had al rekeningen bij moneyou, laatst online die nieuwe directrekening aangemaakt. 2 minuutjes werk.
-
- Newbie
- Contacteer:
allee, we zijn dus blijkbaar weer de uitzondering op de regel
ga proberen vandaag nog Moneyou te contacteren, hopelijk lukt dit iets vlotter.

ga proberen vandaag nog Moneyou te contacteren, hopelijk lukt dit iets vlotter.