De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
en het goud stijgt, er is toch iets dat goed gaat dan
Heb gelezen dat IS ook al een bank heeft ( ze is wel gebombardeerd geworden )
Hoeveel % zouden zij geven, zouden ze nogal klantvriendelijk zijn voor lastige klanten ?
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160117_02071957" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2016012 ... f7d5cbad3a" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb gelezen dat IS ook al een bank heeft ( ze is wel gebombardeerd geworden )
Hoeveel % zouden zij geven, zouden ze nogal klantvriendelijk zijn voor lastige klanten ?
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160117_02071957" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2016012 ... f7d5cbad3a" onclick="window.open(this.href);return false;
QE ? laat maar komen
Het is natuurlijk zo dat de situatie nu VEEL slechter is dan in 2007...
Het is natuurlijk zo dat de situatie nu VEEL slechter is dan in 2007...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Yip, en het geld is door de bombardementen in vlammen op gegaan, gelukkig hadden ze al een deel omgezet.paul schreef:Heb gelezen dat IS ook al een bank heeft ( ze is wel gebombardeerd geworden )
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Gespreid in tijd, maar natuurlijk ook niet alles in 1 aandeelbertVW schreef: Maarten, gespreid in tijd of in aandelen?
Waardering via vrije kasstromen kom ik een eind boven de €20 uit. De hoogste koers het voorbije jaar was €18,6dietman schreef:Ik volg het aandeel al een paar jaar vanop afstand sinds het getipt werd door De Belegger, maar nog nooit ingestapt...reteiP schreef:Gisteren Compagnie Des Alpes gekocht. (€15,55)
Zal de komende weken nog wat zaken aankopen. Er komt een groot bedrag vrij van een ander soort investering en als ik dat bij mijn spaargeld tel is dat eigenlijk een veel te groot bedrag dat niks opbrengt.
Mag ik zo vrij zijn naar je beweegredenen te polsen?
Dank bij voorbaat.
Slotkoers nu €13,2
Voordelen:
- Gigantische moat
- Aardig dividend
- Noteert aan de huidige koersen aan de lage kant van de K/W en P/B ratio's over de voorbije jaren, terwijl de omzetten en kasstromen constant stijgend zijn
- Als je 400 stuks koopt kan je in september een skipas verzilveren ter waarde van ~€275, wat meer dan 5% netto is op de huidige koers (en ik ga toch elk jaar naar Val Thorens)
De bearcase:
- Veel schulden
- Dubbele RV
- Pretparken?
- Lage ROA (asset heavy)
- Klimaateffect op de wintersport: korter seizoen? (kan volgens mij makkelijk door prijsverhogingen gecompenseerd worden)
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Krijg nu wat: is de Nasdaq biotech terug fors naar omhoog gesprongen.
We krijgen in ieder geval "waar voor ons geld". Zo'n rollercoaster...
Nasdaq Biotechnology Index schommelde vandaag tussen -3.23 en +4.05%
We krijgen in ieder geval "waar voor ons geld". Zo'n rollercoaster...
Nasdaq Biotechnology Index schommelde vandaag tussen -3.23 en +4.05%
Laatst gewijzigd door JW1 op 20 januari 2016, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat je hierop niet belast wordt zou me sterk verbazenpeter schreef:... Een van de voordelen van dit aandeel was dat je het dividend eigenlijk in natura uitgekeerd krijgt en hierdoor dus ook niet op belast wordt...
Ook vandaag weer een bloedrode dag.
Je moet je glazen bol even poetsen denk ikKevva schreef:Ook vandaag weer een bloedrode dag.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Ik zou toch nog even wachten met dat soort opmerkingen. Het kan perfect dat we vandaag nog flink in het rood eindigen.
Waar ik nu wel van uitga is dat mijn portefeuille het dit jaar een pak slechter zal doen dan de benchmarks. Sinds 2011 elk jaar een forse outperformance, kon niet blijven duren...
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Dat weet je al na 3 weken? Straf (:
Ik ga er gewoon vanuit dat het zo zal zijn. Het is denk ik het beste om nu de lat laag te leggen en geen hoge verwachtingen meer te koesteren.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Aziatische beurzen hebben anders vandaag wel zwarte sneeuw gezien hoor.derocker schreef:Je moet je glazen bol even poetsen denk ikKevva schreef:Ook vandaag weer een bloedrode dag.
Inderdaad, sta even verbaasd als jij dat we in het groen staan Maar super Mario komt nog aan het woord vandaag, dus het kan nog veranderen ...Kevva schreef:Aziatische beurzen hebben anders vandaag wel zwarte sneeuw gezien hoor.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow