De Beurs vandaag
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
@Janu: Een deel van bovenstaand artikel is best mogelijk, een ander deel is bullshit (CIA en FBI als drugsdealers?), niet tegenstaande dat de VS een schurkenstaat is (binnenvallen Zuid-Amerika, Midden-Oosten, bespioneren van 3/4de van de wereld enz).
Ik ben zeker niet pro VS, maar we moeten kristisch en rationeel blijven tegenover beide kanten
Ik ben zeker niet pro VS, maar we moeten kristisch en rationeel blijven tegenover beide kanten
Janu heeft dat artikel in dat marxistisch propaganda kanaal ( want dat is wat dewereldmorgen is) zelf geschreven.
http://www.hln.be/hln/nl/11156/9-11/art ... atie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hln.be/hln/nl/11156/9-11/art ... atie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door nickname op 21 januari 2016, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je hebt 2 groepen: mensen die complotten ZIEN en mensen die geen complotten zien, de eerste groep anticipeert hierop, de laatste groep slikt gewoon alles ... en voorziet ons van foie gras.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
+1Maarten schreef:Allé, weeral iemand die die belachelijke Oxfam studie rond rijkdom gelooft. Volgens die 'studie' zitter er meer armen in de US als in Azië, http://fusion.net/story/39185/oxfams-mi ... tatistics/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een afgestudeerde Harvard student met een dikke pree, maar een studentenlening is volgens Oxfam armer dan een Afrikaan zonder eten in een hut in het midden van de woestijn. Ja hoor, dat zijn echt de studies waar we op voort moeten gaan.
De wereld heeft er nog nooit zo goed voorgestaan, ieder jaar zijn er miljoenen mensen minder die leven in armoede in de wereld.
Oxfam zijn navelstarende linkiewinkies die hun mantra van ongelijkheid=slecht per se op de agenda willen krijgen.
Het feit is dat zelfs met een exploderende wereldbevolking het aantal mensen dat in absolute armoede leeft nog steeds afneemt. Zelfs in absolute termen. Dit allemaal te danken aan het kapitalisme en vooral de vrijheid.
De grafiek is hier misschien duidelijker.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Maar de mensen die in complotten geloven ZIEN die complotten niet. Het gaat altijd om informatie uit minstens de derde hand of van een obscure internetpagina die bijeengeschreven wordt door een of andere halve zool. Het mechanisme dat maakt dat sommigen er toch vatbaar voor zijn, is vrij simpel: ik (de complotdenker) weet iets wat de anderen niet weten, ik weet hoe de wereld ECHT in elkaar zit, in tegenstelling tot die naïevelingen die alles slikken voor zoete koek.Spruitekop schreef:Je hebt 2 groepen: mensen die complotten ZIEN en mensen die geen complotten zien, de eerste groep anticipeert hierop, de laatste groep slikt gewoon alles ... en voorziet ons van foie gras.
Maar zoals ik en anderen hier al schreven, je kunt de complotdenkers toch op geen andere gedachten brengen, dus, euh, misschien is het beter om hier weer on topic te gaan?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
janu schreef:Meesters van slaven hebben allemaal dezelfde misdadige belangen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat je het kort kan stellen: diegene die jij complotdenkers noemt 'zien iets in de straat iets waar Jan-met-de-pet gewoon voorbij loopt.'ben80 schreef:Maar de mensen die in complotten geloven ZIEN die complotten niet. Het gaat altijd om informatie uit minstens de derde hand of van een obscure internetpagina die bijeengeschreven wordt door een of andere halve zool. Het mechanisme dat maakt dat sommigen er toch vatbaar voor zijn, is vrij simpel: ik (de complotdenker) weet iets wat de anderen niet weten, ik weet hoe de wereld ECHT in elkaar zit, in tegenstelling tot die naïevelingen die alles slikken voor zoete koek.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Hangt er maar vanaf hoe laag je de lat legt om armoede cijfers weg te steken. Met 1,25 dollar per dag ligt die lat bijzonder laag en toch zit 15% van de wereld bevolking er nog onder.CarpeNoctem schreef:Het feit is dat zelfs met een exploderende wereldbevolking het aantal mensen dat in absolute armoede leeft nog steeds afneemt. Zelfs in absolute termen. Dit allemaal te danken aan het kapitalisme en vooral de vrijheid.Maarten schreef: De wereld heeft er nog nooit zo goed voorgestaan, ieder jaar zijn er miljoenen mensen minder die leven in armoede in de wereld.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Neen, eigenlijk niet. Je mag die $1.25 verhogen of verlagen, de trend gaat blijven.vortex schreef:Hangt er maar vanaf hoe laag je de lat legt om armoede cijfers weg te steken.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 21 januari 2016, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
kent er iemand een goede olie tracker ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Een beetje een vreemde zin. De default situatie voor de mensheid is voor tienduizenden jaren extreme armoede geweest. 99.9% van de mensen leefde in extreme armoede ( als ze al niet stierven in het kraambed). Er waren slechts hier en daar enkelingen die zich daaraan wisten te onttrekken. Meestal door de wreedaardigste te zijn, sommige nazaten daarvan kun je nog terugvinden in koningshuizen. Ook hier te landevortex schreef:.. en toch zit 15% van de wereld bevolking er nog onder.
Bron
Maar ik ben niet zeker of pakweg Lodewijk de Veertiende beter leefde dan de gemiddelde contemporele spaargidser.
XOP/XES?nickname schreef:kent er iemand een goede olie tracker ?
Sinds 2014 een tegengesteld koersverloop tov hun benchmark....
http://www.morningstar.be/be/etf/snapsh ... 0P00005ZZJ" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien toch geen goed idee, of zie ik iets over het hoofd ?
http://www.morningstar.be/be/etf/snapsh ... 0P00005ZZJ" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien toch geen goed idee, of zie ik iets over het hoofd ?
Nikkei index net geen 6% omhoog, zal dus waarschijnlijk ook het geval zijn in Europa. 2 dagen op rij groen, denken jullie dat de trend naar boven terug ingezet is?
Ik denk dat er dit jaar vele groene en vele rode dagen zullen zijn
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes