De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Tweedelige documentaire over de crash van '29 voor wie tijd te veel heeft. Best interessant.
http://www.canvas.be/video/crash1929" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.canvas.be/video/crash1929" onclick="window.open(this.href);return false;
Je probeert mij woorden in de mond te leggen die ik helemaal niet gezegd of bedoeld heb. Laatste poging, gezinnen die juist genoeg betaalt krijgen om eten te kunnen kopen en met wat geluk een paar oude golfplaten zijn mijns inziens ook extreem arm, ook al hebben ze meer dan 1,25 dollar per dag. Van uitzicht op een betere levensstandaard is in zulke gevallen dan ook geen sprake.CarpeNoctem schreef: Je bekijkt dit zonder historisch perspectief. "Moeten gaan werken" was voorheen doodgaan van de honger zonder werk. Het is nogal paternalistisch om de mensen in de ontwikkelingslanden geen uitzicht op een hogere levensstandaard te gunnen omdat jij vindt dat dit "moeten gaan werken" betekent.
Tja, met zulke cijferspelletjes is extreme armoede gemakkelijk op te lossen hé, zorg ervoor dat die 702 miljoen 1,25 dollar per dag verdienen en extreme armoede in uitgeroeid, tenminste in de grafiekjes.Van 1.959 miljard mensen in extreme armoede in 1990 naar 702 miljoen in 2015 met een exploderende wereldbevolking is zonder twijfel een succesverhaal.
Thanx, jens!
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Wat een koersschommelingen . Ach ja, aandelen van ASML bijgekocht.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
+1gpv1 schreef:Thanx, jens!
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Thx Jens ...
+1
Zeer interessant reportage ...
Zou m'n de populaire ETF van vandaag niet kunnen vergelijken met de surplus van toen? Was iets wat me meteen binnenviel.
+1
Zeer interessant reportage ...
Zou m'n de populaire ETF van vandaag niet kunnen vergelijken met de surplus van toen? Was iets wat me meteen binnenviel.
Daar gaan de beurzen weer: Nikkei -2%, Shanghai -5%, Wall Street gisterenavond -1,5%. De korte remonte van eind vorige week is voorbij.
Who cares? Yaris is back.
Toch even tegengas geven tegen de vele doemberichten:
China-Inspired Fear of Global Recession Is Overstated, BofA Says
The Case for the World Economy’s Defense Is Made as Stocks Swoon
China-Inspired Fear of Global Recession Is Overstated, BofA Says
The Case for the World Economy’s Defense Is Made as Stocks Swoon
De afslachting op de beurzen lijkt voorbij. Amerika toch al een paar dagen groen en Azië ook. Dus Europa zal mogelijkerwijs ook wel weer volgen.
Ik ben minder optimistisch. En ik zou de kleurtjes in Azië toch maar wat beter bekijken als ik jou was...
/s De fundamenten zijn dan ook fantastisch /s
Voor vandaag hebben we al:
- bad bank voor Italië
- corruptieschandaal in Spanje
Voor vandaag hebben we al:
- bad bank voor Italië
- corruptieschandaal in Spanje
Van mij mag het allemaal nog een stuk lager ... heb wat ordertjes liggen die ik zeer graag uitgevoerd zou willen zien ...
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
kzit met hetzelfde.
Er komt wel terug een nieuwe daling.
Er komt wel terug een nieuwe daling.
-
- Newbie
- Contacteer:
Als iedereen pessimistisch is, stijgt de beurs meestal. Maar er is veel technische schade dus het lijkt eerder een deadcat bounce te worden. Het zou op langere termijn (= maanden) niet onlogisch worden als bijvoorbeeld de S&P 500 het uitbraakniveau van enkele jaren geleden eens zou testen. Als ik me niet vergis ligt dit rond 1.550 punten. Als dat niveau stand houdt, is dit een cyclische berenmarkt binnenin een seculaire stierenmarkt. 2000 en 2008 liggen nog vers in het geheugen, maar ik denk niet dat de soep zo heet gegeten zal worden als in die rampjaren.