DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Wissel kosten van vreemde munten? Je kan bij de giro hierbij kiezen voor 2 systemen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lijkt me niet dat: in de tarieven staat
Alle valuta via Auto FX trader >> 0,10% (verwerkt in de aankoop/verkoopprijs
Ik heb ook een Connection Fee van 20 euro. Geen idee waar dit vandaan komt! Heb wel enkele US-dingen.
Enkel als je kiest voor Manueel geld US-EUR omzetten heb je 10 euro aan je been. Maar bij mij staat dit op automatisch....
Alle valuta via Auto FX trader >> 0,10% (verwerkt in de aankoop/verkoopprijs
Ik heb ook een Connection Fee van 20 euro. Geen idee waar dit vandaan komt! Heb wel enkele US-dingen.
Enkel als je kiest voor Manueel geld US-EUR omzetten heb je 10 euro aan je been. Maar bij mij staat dit op automatisch....
Onder 'extra diensten' in het tariefoverzicht staat: 'opzetten handelsmogelijkheden: 2,50 euro per jaar per beurs'. Euronext Brussel en Amsterdam zijn vrijgesteld, de andere niet. Ben je op 8 beurzen actief?
-
- Hero Member
- Contacteer:
DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Hmm. Dat lijkt me veel. Het zou eventueel kunnen kloppen als je er 2014 ook nog bij telt. Maar hoe dan ook: dit is niet de goedkope degiro die ik voor ogen had en wellicht zijn er nog meer mensen van deze onverwachte kost geschrokken?
Vorig jaar werden deze kosten zeker niet aangerekend.
Degiro zal langs een ander weg proberen winst te maken
Degiro zal langs een ander weg proberen winst te maken

-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij mij is het 20 euro, of beter, eerst 27,5 euro waarna er 7,5 weer terugbetaald wordt. Bij jou?
Ja, het lijkt inderdaad te gaan om een kost van 2,5 euro per "geactiveerde" beurs. En dit zowel voor 2015 als 2014.
Het is een beetje flauw van De Giro om terug te gaan tot 2014, maar door de uitgespaarde beurstaks en de lage tarieven voor de transacties - zeker voor de Aziatische beurzen - blijft De Giro een topper.
Ik heb een custodyaccount. Maar ik merk dat ze nog nooit iets aangerekend hebben voor de inning van dividenden (normaal 1 euro + 3% van het dividend). Nog iemand in dit geval?
Het is een beetje flauw van De Giro om terug te gaan tot 2014, maar door de uitgespaarde beurstaks en de lage tarieven voor de transacties - zeker voor de Aziatische beurzen - blijft De Giro een topper.
Ik heb een custodyaccount. Maar ik merk dat ze nog nooit iets aangerekend hebben voor de inning van dividenden (normaal 1 euro + 3% van het dividend). Nog iemand in dit geval?
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Hier ook toegepast. Eerst 25€ afgehouden en nadien 7.5€ er weer bijgeteld. Het dateert al van 31/12 maar was me nog niet opgevallen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben ook pas gealarmeerd na dit topic gezien te hebben. Ik vind het niet kunnen en kan me niet inbeelden dat ik 8 beurzen heb aangesproken. Als we 7,5 terugkrijgen dan zou dat zijn voor de twee gratis beurzen die inbegrepen zijn. Dus voor 2015 dan 5 euro en voor 2014 maar 2,5?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ga denk ik eens bekijken of ik alles kan overzetten naar idealing. Niet veel meer risico dan bij de giro lijkt me. Ik moet nog mijn huiswerk maken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Heb bij DeGiro op 31/12 ook 'Exchange Connection Fee Till 2015' kosten aangerekend gekregen. Bij navraag zijn het kosten voor handel buiten de beurzen van Amsterdam en Brussel, maar hoe deze kosten berekend worden is een goed bewaard geheim. DeGiro verwijst mij 2 maal naar hun tarievenoverzicht, waarin ik echter geen enkel spoor van deze kosten vindt. Toch maken ze reclame met hun ' transparantie' en 'geen verborgen kosten' of 'onaangename verrassingen'.
Opzetten handelsmogelijkheden C* €2,50 per jaar per beurs
C* Geldt niet voor Euronext Amsterdam en Euronext Brussel.
Ik ben actief geweest op Brussel, Amsterdam, Londen, Madrid en Dublin.
3 x 2,5 = €7,5. Klopt bij mij.
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Enkel vrijstelling voor Amsterdam en Brussel?jens_dev schreef:Opzetten handelsmogelijkheden C* €2,50 per jaar per beurs
Hier werd 7,5€ teruggestort dus een andere beurs (ik vermoed Parijs) is ook vrijgesteld.
Ik heb het ook nagevraagd. Voor elke beurs waarop je aandelen koopt - buiten Brussel en Amsterdam - betaal je inderdaad 2,5 euro per jaar. Dit staat inderdaad zo in de tarievenlijst. Al mag dat wel wat duidelijker in de verf gezet worden.
Het is wel verrassend dat ze verleden jaar niets aangerekend hebben, maar dat ze nu in 2016 de kosten zowel voor 2014 als 2015 innen.
Enfin, De Giro heeft mij ondertussen al honderden euros bespaard, dus ik blijf een tevreden klant.
Het is wel verrassend dat ze verleden jaar niets aangerekend hebben, maar dat ze nu in 2016 de kosten zowel voor 2014 als 2015 innen.
Enfin, De Giro heeft mij ondertussen al honderden euros bespaard, dus ik blijf een tevreden klant.
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Ok, de terugstorting bij mij is dan verdeeld over 2014-2015. Dat kan kloppen.Gulden Draak schreef:Enkel vrijstelling voor Amsterdam en Brussel?jens_dev schreef:Opzetten handelsmogelijkheden C* €2,50 per jaar per beurs
Hier werd 7,5€ teruggestort dus een andere beurs (ik vermoed Parijs) is ook vrijgesteld.
En inderdaad, het is een extra kost maar deze weegt nog niet op tegen de andere voordelen.