De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Als die hun verstand gebruiken hoeft dat geen probleem te zijn.
Die kunnen daar toch gewoon mee naar een goudhandelaar stappen en weer omzetten in Euro's? Niet? (idd misschien in kleine hoeveelheden, zoals NoHedge insinueert)
Daar lijkt me wettelijk toch niets mis mee? Misschien als dat allemaal in een testament is beschreven dat het iets anders wordt, net zoals met schenkingen (en dan de pech hebben binnen de 3j te sterven)
Daar lijkt me wettelijk toch niets mis mee? Misschien als dat allemaal in een testament is beschreven dat het iets anders wordt, net zoals met schenkingen (en dan de pech hebben binnen de 3j te sterven)
Hebben goudhandelaren geen meldingsplicht?treenman schreef:Die kunnen daar toch gewoon mee naar een goudhandelaar stappen en weer omzetten in Euro's? ...
Als je een aanzienlijk vermogen hebt kan je beter een burgerlijke maatschap oprichten om successie te vermijden dan zitten klooien met goudmunten.
Tegen die tijd zal goud misschien ook een barbaars relikwie zijn, net als cash nu aan het worden is.
Tegen die tijd zal goud misschien ook een barbaars relikwie zijn, net als cash nu aan het worden is.
En dan? Zij kunnen melden (of bijhouden in hun administratie) dat persoon x munten heeft verkocht, ongeacht of dat nu cash of op rekening betaald is, maar weten zij veel waar die munten vandaan komen. Dat moet je toch niet melden als je die daar aanbiedt veronderstel ik.Belca2 schreef:Hebben goudhandelaren geen meldingsplicht?treenman schreef:Die kunnen daar toch gewoon mee naar een goudhandelaar stappen en weer omzetten in Euro's? ...
Belgische goudhandelaren hebben meldingsplicht vanaf 3000 euro verkopen per klant.
Als een koppel in Brussel bij de 4 goudhandelaren langs gaat, kan het koppel aldus op 2 uur tijd tot maximum 24000 euro aan goud omwisselen. Net genoeg om de maand rond te komen?
In Frankrijk is er een dure staatstaks te betalen via de goudhandelaar tenzij je de aankoopprijs kunt aantonen. Dan hoef je enkel te betalen op de meerwaarde.
Een burgerlijke maatschap oprichten is voor roerende goederen een supervoordelige oplossing en je behoudt als ouder de controle op het geld.
Voor onroerend goed heft de staat 10% op de inbreng in de maatschap, maar voor kapitalen doet ze helemaal niet moeilijk.
Bank- en handgiften in kapitalen worden immers ook niet belast, mits de schenker niet binnen de 3 jaar sterft. Bij een schenking kan je niet zo veel voorwaarden opnemen. Wel als je die schenking via een notaris laat verlopen.
Via een Nederlandse notaris bespaar je zelfs de 3 of 7% schenkingsrechten, maar dan geldt de leefvoorwaarde van 3 jaar toch nog.
Als een koppel in Brussel bij de 4 goudhandelaren langs gaat, kan het koppel aldus op 2 uur tijd tot maximum 24000 euro aan goud omwisselen. Net genoeg om de maand rond te komen?
In Frankrijk is er een dure staatstaks te betalen via de goudhandelaar tenzij je de aankoopprijs kunt aantonen. Dan hoef je enkel te betalen op de meerwaarde.
Een burgerlijke maatschap oprichten is voor roerende goederen een supervoordelige oplossing en je behoudt als ouder de controle op het geld.
Voor onroerend goed heft de staat 10% op de inbreng in de maatschap, maar voor kapitalen doet ze helemaal niet moeilijk.
Bank- en handgiften in kapitalen worden immers ook niet belast, mits de schenker niet binnen de 3 jaar sterft. Bij een schenking kan je niet zo veel voorwaarden opnemen. Wel als je die schenking via een notaris laat verlopen.
Via een Nederlandse notaris bespaar je zelfs de 3 of 7% schenkingsrechten, maar dan geldt de leefvoorwaarde van 3 jaar toch nog.
Hier kan ik je alleen maar volmondig bijtreden. Wel een probleem als je minderjarigen betrekt in de planning.NoHedge schreef:Als je een aanzienlijk vermogen hebt kan je beter een burgerlijke maatschap oprichten om successie te vermijden dan zitten klooien met goudmunten...
Bij Belfius is de prijs van een kluis in 2016 gestegen naar € 39. Heb jij weet waar je nog een kluis aan € 30 kan huren ?criticus schreef: - Een kleine bankkluis kost u jaarlijks een 30 euro.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Nope, ze moeten wel 'n gewone boekhouding voeren die net als alle andere bedrijven ter inzage is door de fiscus. Of ze -zonder casus- zomaar mogen gaan zoeken bij een goudboer denk ik niet. En ik denk ook niet dat ze intussen naar klanten (wettelijk) mogen gaan zoeken bij een gewone reguliere controle denk ik ook niet. Of het gebeurt... is wat anders.Belca2 schreef:Hebben goudhandelaren geen meldingsplicht?treenman schreef:Die kunnen daar toch gewoon mee naar een goudhandelaar stappen en weer omzetten in Euro's? ...
In de diverse Vlaamse parenclubs waar ik geïntroduceerd ben door Eddy Lipstick waren alle kluisjes gratis.Stier schreef:Bij Belfius is de prijs van een kluis in 2016 gestegen naar € 39. Heb jij weet waar je nog een kluis aan € 30 kan huren ?criticus schreef: - Een kleine bankkluis kost u jaarlijks een 30 euro.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Den Steve daar ooit tegengekomen ? De sp.a had daar ook mogelijk een kluis, maar daar zat geen goud in volgens Frank... dat krijg je immers niet aan de fik.
We zouden dit draadje beter herdopen in 'Goud vandaag'.
Goed, nog eens over de beurs proberen beginnen: het is weer om ter roodst vandaag.
Goed, nog eens over de beurs proberen beginnen: het is weer om ter roodst vandaag.
Yaris, ik vind je bijdragen aan dit forum heel nuttig, maar je maakt vaak posts die volledig off-topic zijn.
Het gaat hier over kluizen, parenclubs, politieke partijen en Will Tura. Ik begrijp dus niet waarom jij over de beurs praat ...
Het gaat hier over kluizen, parenclubs, politieke partijen en Will Tura. Ik begrijp dus niet waarom jij over de beurs praat ...
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
On topic: Als Adele de Japanse beurzen kan stuwen moet Will misschien maar eens een nieuw plaatje maken om de BEL20 te ondersteunen. Goud of platina zal het niet worden maar alle beetjes helpen.
Zag juist iets goed passeren op facebook van investopedia :
8 Signs of a Doomed Stock
https://www.youtube.com/watch?v=NkZ2Iwr7H1U" onclick="window.open(this.href);return false;
8 Signs of a Doomed Stock
https://www.youtube.com/watch?v=NkZ2Iwr7H1U" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag ook onderhandelingen tussen VK en Europa.