Brederode
TIP
Re: Brederode
Ook tijdens de beursmalaise blijven ze hunzelf opkopen
Saipem (0.8% van de portefeuille) voert een kapitaalsverhoging van €3.5Mia door. Benieuwd of Brederode nu nog meestapt.
cfr: l'aumento di capitale da 3,5 miliardi di euro di Saipem
cfr: l'aumento di capitale da 3,5 miliardi di euro di Saipem
Er staat vandaag een artikel in de Tijd over Brederode.
De eerste zin "de beursgenoteerde holding uit Waterloo" zegt al genoeg over de kennis en kunde van de journalist.
Toch verder gelezen - zonde want tijdverlies / bladvulling / onzin
De eerste zin "de beursgenoteerde holding uit Waterloo" zegt al genoeg over de kennis en kunde van de journalist.
Toch verder gelezen - zonde want tijdverlies / bladvulling / onzin
De Tijd vandaag later in de bus gekregen - Heb ondertussen artikel ook gelezen en ik moet je bijtreden.
Hier zijn ze ook aan de boom aan het schudden. 33.3 euro laagste koers.
Amai, die verkopende partij heeft een duur grapje uitgehaald, de koers is direct weer opgeveerd naar 36€
Er is iemand die vandaag goedkope winst gemaakt heeft: op dit ogenblik €36
Benieuwd op BRED meegegaan is in de kapitaalverhoging van Saipem
Het zal wachten zijn op de resultaten zeker. (3 maart)
Kapitaalverhoging van Saipem was dit niet dit jaar? Dan gaan we dit niet te weten komen volgens mij.Belca2 schreef:
Logische correctie, de oliebubbel die nog in de koers zat moest er vroeg of laat uit. Misschien een koop of bijkoopmomentje nu?
Ja, maar misschien is er een sectie "gebeurtenissen na afloop boekjaar"laeka schreef:...Kapitaalverhoging van Saipem was dit niet dit jaar? Dan gaan we dit niet te weten komen volgens mij.
Terwijl bijna alle analisten Shell aanprijzen (°), zakt Brederode verder weg. In de €33 zone wordt BRED eveneens erg koopwaardig.
(°) meest recent nog BNPPF met koersdoel €27
(°) meest recent nog BNPPF met koersdoel €27
Cijfers van Brederode zijn er:
BREDERODE NV
•Eigen vermogen per aandeel stijgt met 16 % tot € 53,21
•Resultaat: € 224 miljoen (tegenover € 226 miljoen in 2014)
•Voorstel om € 0,70 per aandeel uit te keren (+8%)
http://www.brederode.eu/wp-content/uplo ... BRE_NL.pdf
BREDERODE NV
•Eigen vermogen per aandeel stijgt met 16 % tot € 53,21
•Resultaat: € 224 miljoen (tegenover € 226 miljoen in 2014)
•Voorstel om € 0,70 per aandeel uit te keren (+8%)
http://www.brederode.eu/wp-content/uplo ... BRE_NL.pdf
Mooi, dividend stijging met 8% dat zien we graag en is al even geleden
Enkele punten die mij opvallen in het rapport:
1. De zeer goede prestatie van het niet- beurs genoteerde deel van de portefeuille. Zelfs in die mate dat het kan aankopen financieren in het wel beurs genoteerde deel. Opvallend is dat het rendement van dit deel versneld stijgt: op 10 jaar 14%, op 5 jaar 17%, op 3 jaar 22.8% en vorig jaar zelfs een IRR van 26%.
2. Het leeuwendeel van de niet-genoteerde investeringen gebeurt nog altijd in de VS > 50%, vermoedelijk in samenwerking met investeringsfondsen. Voor de beursgenoteerde effecten is het grootste deel van de investeringen in Europese aandelen >80%.
3. Niettegenstaande de slechte prestatie van RDS, RollS Roye en Holcim-Lafarge boekt men toch een meerwaarde op het beursgenoteerde deel van €47M, wat praktisch evenveel was als vorig jaar. Sterker nog men heeft additionele investeringen gedaan in RDS (herbelegging dividenden?) en RR
4. Men is niet ingegaan op de kapitaalsverhoging van Saipem. Met heeft zelfs die participatie van de hand gedaan.
5. Toppers in het beursgenoteerde deel zijn: Ageas, Syngenta en Fresenius.
6. Nieuwe investeringen die ik kan toejuichen: 3M , Telenor, RELX (zou PvdM hier Zeezout volgen?), Minder enthousiast ben ik over Intel.
7. Brederode heeft ~4% eigen aandelen in het bezit (1.155M)
1. De zeer goede prestatie van het niet- beurs genoteerde deel van de portefeuille. Zelfs in die mate dat het kan aankopen financieren in het wel beurs genoteerde deel. Opvallend is dat het rendement van dit deel versneld stijgt: op 10 jaar 14%, op 5 jaar 17%, op 3 jaar 22.8% en vorig jaar zelfs een IRR van 26%.
2. Het leeuwendeel van de niet-genoteerde investeringen gebeurt nog altijd in de VS > 50%, vermoedelijk in samenwerking met investeringsfondsen. Voor de beursgenoteerde effecten is het grootste deel van de investeringen in Europese aandelen >80%.
3. Niettegenstaande de slechte prestatie van RDS, RollS Roye en Holcim-Lafarge boekt men toch een meerwaarde op het beursgenoteerde deel van €47M, wat praktisch evenveel was als vorig jaar. Sterker nog men heeft additionele investeringen gedaan in RDS (herbelegging dividenden?) en RR
4. Men is niet ingegaan op de kapitaalsverhoging van Saipem. Met heeft zelfs die participatie van de hand gedaan.
5. Toppers in het beursgenoteerde deel zijn: Ageas, Syngenta en Fresenius.
6. Nieuwe investeringen die ik kan toejuichen: 3M , Telenor, RELX (zou PvdM hier Zeezout volgen?), Minder enthousiast ben ik over Intel.
7. Brederode heeft ~4% eigen aandelen in het bezit (1.155M)