Cofinimmo
TIP
Re: Cofinimmo
Resultaten 2015:
- Netto courant resultaat steeg van 6,20€ naar 6,46€ per aandeel.
- Bezettingsgraad: vrijwel onveranderd op 94,9% (2014: 95,2);
- Waarde van de vastgoedportefeuille: nagenoeg stabiel (- 0,3%) Het aandeel van kantoren viel terug tot 39,6 procent (-2,4 procent), dat van zorgvastgoed steeg tot 42,4 procent. (+1,5 procent).
- Stijging van de bruto huurgelden met 3,8 % tijdens de 12 voorbije maanden (-0,7 % bij een ongewijzigde samenstelling)
- Lange resterende looptijd van de huurcontracten: 10,5 jaar
- Waarde van de portefeuille (3 134,4 miljoen EUR in reële waarde): -0,3 % bij een ongewijzigde samenstelling
- Stabiele EPRA NAW: 98,35 EUR per aandeel (98,52 EUR op 31.12.2014)1
- Bevestiging van het bruto dividend voor het boekjaar 2015, betaalbaar in 2016: 5,50 EUR per gewoon aandeel
- Vooruitzicht op een bruto dividend voor het boekjaar 2016, betaalbaar in 2017: 5,50 EUR per gewoon aandeel
http://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed/ ... 1454611336" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cofinimmo.com/media/2513/160 ... ersion.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Netto courant resultaat steeg van 6,20€ naar 6,46€ per aandeel.
- Bezettingsgraad: vrijwel onveranderd op 94,9% (2014: 95,2);
- Waarde van de vastgoedportefeuille: nagenoeg stabiel (- 0,3%) Het aandeel van kantoren viel terug tot 39,6 procent (-2,4 procent), dat van zorgvastgoed steeg tot 42,4 procent. (+1,5 procent).
- Stijging van de bruto huurgelden met 3,8 % tijdens de 12 voorbije maanden (-0,7 % bij een ongewijzigde samenstelling)
- Lange resterende looptijd van de huurcontracten: 10,5 jaar
- Waarde van de portefeuille (3 134,4 miljoen EUR in reële waarde): -0,3 % bij een ongewijzigde samenstelling
- Stabiele EPRA NAW: 98,35 EUR per aandeel (98,52 EUR op 31.12.2014)1
- Bevestiging van het bruto dividend voor het boekjaar 2015, betaalbaar in 2016: 5,50 EUR per gewoon aandeel
- Vooruitzicht op een bruto dividend voor het boekjaar 2016, betaalbaar in 2017: 5,50 EUR per gewoon aandeel
http://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed/ ... 1454611336" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cofinimmo.com/media/2513/160 ... ersion.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien een domme vraag, maar als beginner kan je er alleen maar van leren ;-)
Ik speel met het idee om enkele holdings en ook Cofinimmo te kopen. Als ik dit aandeel bv. morgen zou kopen, heb ik dan ook recht op het dividend bij de uitbetaling in het voorjaar ? Of slechts op een stukje, voor de periode dat ik het in portefeuille zal hebben ? Hoe werkt dat juist ?
Ik speel met het idee om enkele holdings en ook Cofinimmo te kopen. Als ik dit aandeel bv. morgen zou kopen, heb ik dan ook recht op het dividend bij de uitbetaling in het voorjaar ? Of slechts op een stukje, voor de periode dat ik het in portefeuille zal hebben ? Hoe werkt dat juist ?
aandelen en ook gvv zoals cofinimmo werken met één welbepaalde datum. iedereen die de aandelen op die dag heeft krijgt het volledige dividend De ex dividend datum
het dividend zelf wordt betaald op de betaaldatum, zelf als je het aandeel ondertussen verkocht hebt krijg je dan toch nog het dividend.
exacte datums worden later bepaald, in ieder geval liggen ze na de algemene vergadering.
edit lees bij gerard het specifieke geval naar aanleiding van de kapitaalsverhoging COFI
wat de resultaten zelf betreft, dalende trend van dividenden lijkt gestopt, stijgende divideen zitten er ook nog niet meteen in
het dividend zelf wordt betaald op de betaaldatum, zelf als je het aandeel ondertussen verkocht hebt krijg je dan toch nog het dividend.
exacte datums worden later bepaald, in ieder geval liggen ze na de algemene vergadering.
edit lees bij gerard het specifieke geval naar aanleiding van de kapitaalsverhoging COFI
wat de resultaten zelf betreft, dalende trend van dividenden lijkt gestopt, stijgende divideen zitten er ook nog niet meteen in
Laatst gewijzigd door zeezout op 5 februari 2016, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
ik gok voor de ex dividend datum op 13 mei
Ik kan mis zijn, maar is het dividend al niet weg van 2015?
Als dat zo is, dan is er voor wie nu koopt geen dividend.
Iemand?
Als dat zo is, dan is er voor wie nu koopt geen dividend.
Iemand?
Het dividend van 2015 wordt integraal in mei 2016 uitbetaald. Er is dus ook geen voorschotdividend betaald. Als je dus nog voor ex-dividenddatum koopt, krijg je het volledige dividend (normaal 5,5€ per aandeel).
Als je nu nog aandelen Cofinimmo koopt krijg je niet de volle 5,5€ maar 7/12 er van want het recht op de oude aandelen van voor de kapitaalsverhoging is reeds geknipt.
Payment of the dividend related to the period 01.01.2015 -
12.05.2015 (ordinary shares)1
- Coupon No 27
- Ex date2 22.04.2015
- Record date3 23.04.2015
- Settlement date As from 17.05.2016
Payment of the dividend related to the period 12.05.2015 -
31.12.2015 (ordinary shares)1
- Coupon No 28
- Ex date2 13.05.2016
- Record date3 16.05.2016
12.05.2015 (ordinary shares)1
- Coupon No 27
- Ex date2 22.04.2015
- Record date3 23.04.2015
Payment of the dividend related to the period 12.05.2015 -
31.12.2015 (ordinary shares)1
- Coupon No 28
- Ex date2 13.05.2016
- Record date3 16.05.2016
Klopt, fout van mij... Was de kapitaalsverhoging van vorig jaar vergeten. Om deze reden was er vorig jaar ook geen keuzedividend zoals normaal sinds 2011 wel het geval was.
@Zeezout, dank voor de verhelderende uitleg.
Dus als ik het goed begrijp, en ik zou ze vandaag kopen, dan krijg ik dit jaar maar een deeltje van het dividend (zoals hierboven beschreven), en vanaf 2017 het volledige dividend ? Correct ?Gerhard38 schreef:Als je nu nog aandelen Cofinimmo koopt krijg je niet de volle 5,5€ maar 7/12 er van want het recht op de oude aandelen van voor de kapitaalsverhoging is reeds geknipt.
Gerhard38 schreef:Als je nu nog aandelen Cofinimmo koopt krijg je niet de volle 5,5€ maar 7/12 er van want het recht op de oude aandelen van voor de kapitaalsverhoging is reeds geknipt.
Inderdaad, door de kapitaalverhoging.
Gerhard heeft gelijk,
bij de kapitaalsverhoging van vorig jaar hebben ze al een coupon "afgeknipt" die het dividend over de eerste 5 maanden vertegenwoordigd. Dus wie nu koopt krijgt 7/12 van dividend.
i
bij de kapitaalsverhoging van vorig jaar hebben ze al een coupon "afgeknipt" die het dividend over de eerste 5 maanden vertegenwoordigd. Dus wie nu koopt krijgt 7/12 van dividend.
i
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Dank voor jullie reacties.
Als ze nog wat zakken ga ik toch maar een eerste pakketje aankopen.
Als ze nog wat zakken ga ik toch maar een eerste pakketje aankopen.
die grapjassen van de tijd:
kleine typo! 1174 ipv 117 (denk ik)
serieus verschil maar mij niet gelaten
http://www.tijd.be/markten_live/live_bl ... 1461309307
Cofinimmo en Vorstlaan: 'Positieve deal'
De deal van Cofinimmo
COFB -0,60%
om het kantoor op de Vorstlaan 25 - tot augustus 2017 het hoofdkantoor van AXA België - te verkopen kan op applaus van analisten rekenen. Niet van beleggers voorlopig: het aandeel zakt zo'n half procent.
We citeren Koen Overlaet-Michiels, vastgoedanalist bij KBC Securities, die advies ('bijkopen') en koersdoel (1174 euro) onveranderd houdt:
Erg positief, want het neemt de grote zorgen weg over de zoektocht naar een nieuwe huurder én potentiële cash uitflow
Ook ING-analist Jaap Kuin is positief, zonder aan zijn 'houden'-advies te tornen:
kleine typo! 1174 ipv 117 (denk ik)
serieus verschil maar mij niet gelaten
http://www.tijd.be/markten_live/live_bl ... 1461309307
Cofinimmo en Vorstlaan: 'Positieve deal'
De deal van Cofinimmo
COFB -0,60%
om het kantoor op de Vorstlaan 25 - tot augustus 2017 het hoofdkantoor van AXA België - te verkopen kan op applaus van analisten rekenen. Niet van beleggers voorlopig: het aandeel zakt zo'n half procent.
We citeren Koen Overlaet-Michiels, vastgoedanalist bij KBC Securities, die advies ('bijkopen') en koersdoel (1174 euro) onveranderd houdt:
Erg positief, want het neemt de grote zorgen weg over de zoektocht naar een nieuwe huurder én potentiële cash uitflow
Ook ING-analist Jaap Kuin is positief, zonder aan zijn 'houden'-advies te tornen:
Misschien is het koersdoel uitgerekend tot op een cijfer na de komma: 117,4 ?
De VS zouden het gebouw gekocht hebben om er hun ambassade in onder te brengen vanaf 2018.
De VS zouden het gebouw gekocht hebben om er hun ambassade in onder te brengen vanaf 2018.