De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Heb met mijn enige mijnaandeel dan toch een koers die 60% boven de dip staat.
Maar haalt weinig uit in het totaal van de portefeuille.
Maar haalt weinig uit in het totaal van de portefeuille.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Griekse banken afgeslacht.
Wat zei Van Rampuy ook al weer ?
Wat zei Van Rampuy ook al weer ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als ze zo verder doen halen we dat zelfs niet op aswoensdag.Spruitekop schreef:De berichtgeving dat de beurs daalt door de lagere noteringen van de olieprijs gaat voor geen steek meer op.
We mogen blij zijn als de BEL-20 tegen Pasen nog 3000 punten haalt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- VIP member
- Contacteer:
Ja, o.a. BMW en Daimler. Crashbestendig ?Belca2 schreef:Als je belegd hebt in waarde aandelen, die daarenboven nog een stevig dividend uitbetalen, dan is er geen enkele reden om nu te verkopen. Er is immers niets veranderd aan de fundamentele waarde van die bedrijven of aan hun dividenden.Leemans-broertje schreef:...deins er voor terug mijn aandelen (met verlies > 20%) te verkopen en denk dan: waarom heb ik toch geen stop loss voorzien ?
Je kan altijd argumenteren dat je nu kan verkopen om lager terug te kopen, maar dat is koffiedik kijken en meer speculeren dan beleggen. Voor mijn part mag dat, maar ik denk niet dat je dit duurzaam kan volhouden.
-
- VIP member
- Contacteer:
Hebben jullie ook dat lichtelijk opwindend gevoel dat we klaar staan om de diepzee in te duiken ? Klaar voor onbekende ervaringen en ontmoetingen met vreemde fauna ? Denk dat Christoffel Columbus ook zo iets moet gevoeld hebben. Alles wijst nu in dezelfde richting. Wat kan de neergang nog stoppen ? Het is werkelijk de eerste keer in mijn lange loopbaan als belegger dat ik geen zicht op het einde heb.
Letterlijk dezelfde vraag (Wat of wie kan de neergang nog stoppen??) heb ik mij een half uurtje geleden ook gesteld...Leemans-broertje schreef:Wat kan de neergang nog stoppen ?
Wat of wie heeft het de vorige keren gestopt ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Dit jaar nog terug naar het niveau van 2009 (1150 voor de BEL20) is mijn prognose.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Een cliffhanger waarbij alle touwen al opgebruikt zijn. Wat zijn de laatste opties? Meer QE (dan moet het véél meer zijn) of NIRP? Maar wie gaat zijn spaarcenten met een negatieve rente van 1% gaan omzetten naar aandelen waarbij je die op 2-3 uur al verliest?
Een systeem dat vertrouwd werd door de belegger (met de overheid als waarborg: in Duitsland Öffa-wissels) ... maar deze laatste lijkt mij door ook geen waarborg meer te kunnen verstrekken. De overheden zijn geen betrouwbare partner meer, die hebben het ook al verpest, het moet van buitenaf komen (E.T.) of van écht binnenaf (burger)zeezout schreef:Wat of wie heeft het de vorige keren gestopt ?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Goud is buitenaardsSpruitekop schreef:het moet van buitenaf komen (E.T.)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nucleosynthese" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Terug naar de 1000 punten van weleer? Of er nog onder? Serieuze crashes (1929-1932) zijn in het verleden tot 90% van de ATH gegaan. Dan zitten we rond de 470 punten (lijkt me sterk, worst case)
Waar zitten al die kopers die onlangs nog "solden" riepen?
-
- VIP member
- Contacteer:
Antwoord: de centrale banken door eindeloos geld te drukken, maar nu smeekt de DB Draghi om daar aub mee op te houden.zeezout schreef:Wat of wie heeft het de vorige keren gestopt ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Hoeft het nog gerekt te worden? Euthanasie graag
De economische wereld in deze format is terminaal.
De economische wereld in deze format is terminaal.
Eén ding is zeker, het worden fascinerende tijden.