VAPZ
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle VAPZ aanbieders
VAPZ
Waar zitten de meeste spaargidsers met de VAPZ?
Ik was aan het kijken naar de VAPZ van VKAG (via het aanbod van spaargids.be) en dit lijkt me toch een sterk aanbod;
rendement van 2,25% voor 2016 + eerste jaar geen instapkosten, daarna 3%.
Volgens de website van Vivium is de VAPZ daar 1,5% en 7% instapkosten, wat toch een groot verschil geeft.
Enige suggesties?
Ik was aan het kijken naar de VAPZ van VKAG (via het aanbod van spaargids.be) en dit lijkt me toch een sterk aanbod;
Volgens de website van Vivium is de VAPZ daar 1,5% en 7% instapkosten, wat toch een groot verschil geeft.
Enige suggesties?
-
- Newbie
Re: VAPZ
Waarom zou je je geld voor 30-40 jaar aan derden in bewaring willen geven als er eerst wat wordt van afgeroomd, je niet weet welke rendementen dit in de toekomst gaat geven (die zijn nl. niet gegarandeerd in de toekomst) en je niet weet hoeveel men ervan gaat afromen aan het eind van de rit.
Ik ben in 1999 gestart met een VAPZ. De wetten, 'gegarandeerde' rendementen etc zijn al diverse keren gewijzigd, nooit in mijn voordeel, hoewel men dat wel zo wil doen geloven. Ik ben er dan ook sinds 2008 mee gestopt, helaas heeft men dan stiekem in 2009 de poortjes ook dichtgezet zodat ik niet aan mijn centjes kan (aardige pot wegens backservice...).
Het enige wat ik kan doen is vastgoed kopen binnen de EU en mijn eigen centjes (ttz voor 65%) lenen tegen een tarief van .... 10.25% en na betaling van uitstapkosten.
Ik ben in 1999 gestart met een VAPZ. De wetten, 'gegarandeerde' rendementen etc zijn al diverse keren gewijzigd, nooit in mijn voordeel, hoewel men dat wel zo wil doen geloven. Ik ben er dan ook sinds 2008 mee gestopt, helaas heeft men dan stiekem in 2009 de poortjes ook dichtgezet zodat ik niet aan mijn centjes kan (aardige pot wegens backservice...).
Het enige wat ik kan doen is vastgoed kopen binnen de EU en mijn eigen centjes (ttz voor 65%) lenen tegen een tarief van .... 10.25% en na betaling van uitstapkosten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
die 7% is de maximale instapkostVdBo schreef:Waar zitten de meeste spaargidsers met de VAPZ?
Enige suggesties?
in de praktijk zal dit +- 3%zijn
op een VAPZ wordt er bij het begin toch niets afgeroomd?gwwxscwnso schreef:Waarom zou je je geld voor 30-40 jaar aan derden in bewaring willen geven als er eerst wat wordt van afgeroomd, je niet weet welke rendementen dit in de toekomst gaat geven (die zijn nl. niet gegarandeerd in de toekomst) en je niet weet hoeveel men ervan gaat afromen aan het eind van de rit.
integendeel het grootste rendement zit hem net in het fiscale voordeel
een backservice is via IPT en dus totaal niet hetzelfde als VAPZ...
Zelf heb ik een VAPZ met aanvullende verzekering voor arbreidsongeschikdheid bij Vivium.
Hoe er rekening mee dat bij VKAG de jaarlijkse beheerskosten 0.25% van de Reserve zijn! Bij Vivium is dit een vaste forfait en bij andere zijn er zelf 0% beheerskosten. Allemaal zaken die je allemaal moet uitzoeken. Persoonlijk vertrouw ik hiervoor op mijn makelaar die eveneens ook een goeie klant van me is. Ik betaal dan wel meer instapkosten dan via spaargids maar de omzet die ik anders mogelijks verlies van mijn makelaar zou me meer kosten.
Hoe er rekening mee dat bij VKAG de jaarlijkse beheerskosten 0.25% van de Reserve zijn! Bij Vivium is dit een vaste forfait en bij andere zijn er zelf 0% beheerskosten. Allemaal zaken die je allemaal moet uitzoeken. Persoonlijk vertrouw ik hiervoor op mijn makelaar die eveneens ook een goeie klant van me is. Ik betaal dan wel meer instapkosten dan via spaargids maar de omzet die ik anders mogelijks verlies van mijn makelaar zou me meer kosten.