De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Vanwaar die piek in 1995 ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Blijkbaar een andere berekening (Europese richtlijn-ESR 1995 mbt Maastrichtnorm) vanaf 1995 (incl. regio's)
Gezien de grafiek enkel de percentuele groei aangeeft tov Y-1 is dat terug genormaliseerd in 1996 en lijkt het dus een piek. Mocht het nominaal zijn had je van daar gewoon 'n verhoging gezien. Met de toevoeging van misdaad en hoerderij in de cijfers van 2015 zal dat ook een stijging veroorzaken maar gaat dit veel subtieler zijn gezien het minder dan 1% zou zijn. Niemand die zich daar de vraag gaat stellen: "Hoe komt die verhoging daar?" (iedereen gaat dat zien als normale 'groei', niet als 'gefoefel')
Gezien de grafiek enkel de percentuele groei aangeeft tov Y-1 is dat terug genormaliseerd in 1996 en lijkt het dus een piek. Mocht het nominaal zijn had je van daar gewoon 'n verhoging gezien. Met de toevoeging van misdaad en hoerderij in de cijfers van 2015 zal dat ook een stijging veroorzaken maar gaat dit veel subtieler zijn gezien het minder dan 1% zou zijn. Niemand die zich daar de vraag gaat stellen: "Hoe komt die verhoging daar?" (iedereen gaat dat zien als normale 'groei', niet als 'gefoefel')
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Wat koop je dan precies? Industrietrackers? Futures?su6988 schreef:Vandaag platinum bijgetankt, staat in de solden. Je kan het nu namelijk kopen onder de productiekosten. Als elektrisch rijden mainstream wordt zal de vraag enorm stijgen en uit ervaring weet ik, eenmaal elektrische, altijd elektrisch. Platinum staat lager dan goud, dat is zeer ongebruikelijk. De productie is momenteel onrendabel.
Ben beginnend belegger. Aandelen en fondsen snap ik, maar heb nog niets in grondstoffen...
blijf daar als beginnend belegger beter af. Veel te volatiel.
Helemaal mee akkoord.nickname schreef:blijf daar als beginnend belegger beter af. Veel te volatiel.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Ik kan mis zijn, maar wordt platinum niet vooral gebruikt (buiten juwelen) in katalysatoren? Voor zover ik weet wordt het niet gebruikt in elektrische batterijen. De shift naar elektrische wagens zou dus vooral een daling veroorzaken in de vraag naar platinum. Ik dacht zelf gelezen te hebben dat dit net de een van de oorzaken is die druk zet op de platinum-prijs.su6988 schreef: Vandaag platinum bijgetankt, staat in de solden. Je kan het nu namelijk kopen onder de productiekosten. Als elektrisch rijden mainstream wordt zal de vraag enorm stijgen en uit ervaring weet ik, eenmaal elektrische, altijd elektrisch. Platinum staat lager dan goud, dat is zeer ongebruikelijk. De productie is momenteel onrendabel.
Er wordt ook veel overgeschakeld op aluminium en composietmaterialen ten koste van staal en zink om het hogere gewicht van batterijen te compenseren. Maar ook auto's met verbrandingsmotoren worden lichter uitgevoerd om zuiniger te zijn en zo aan de strengere normen te voldoen.Zwiertje schreef:Ik kan mis zijn, maar wordt platinum niet vooral gebruikt (buiten juwelen) in katalysatoren? Voor zover ik weet wordt het niet gebruikt in elektrische batterijen. De shift naar elektrische wagens zou dus vooral een daling veroorzaken in de vraag naar platinum. Ik dacht zelf gelezen te hebben dat dit net de een van de oorzaken is die druk zet op de platinum-prijs.su6988 schreef: Vandaag platinum bijgetankt, staat in de solden. Je kan het nu namelijk kopen onder de productiekosten. Als elektrisch rijden mainstream wordt zal de vraag enorm stijgen en uit ervaring weet ik, eenmaal elektrische, altijd elektrisch. Platinum staat lager dan goud, dat is zeer ongebruikelijk. De productie is momenteel onrendabel.
En Corning maakt voorruiten uit gorilla glass die ongeveer 15kg lichter zijn de klassieke glazen varianten.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik zweer bij aandelen. Iets anders lijkt me gewoon niet de moeite waard of te complex.nickname schreef:blijf daar als beginnend belegger beter af. Veel te volatiel.
Helemaal mee eens
Zeer groot gelijkInversor schreef:Ik zweer bij aandelen. Iets anders lijkt me gewoon niet de moeite waard of te complex.nickname schreef:blijf daar als beginnend belegger beter af. Veel te volatiel.
Aandeelfondsen of een goeie aandeeltracker zijn ook ok, want van dezelfde familie. En itoch wat veiliger dan individuele aandelen.
Best een mix.
Gister de mooiste dag tot nu toe gehad voor mijn aandelenportefeuille (OA DPRX +13%, EVS +10%, Takkt +6%, IBM +5%). Ik sta (inclusief dividenden) nu op hetzelfde punt als in maart vorig jaar met mijn portefeuille... ik heb dus geen verlies meer sinds de correctie. Mij hoor je zeker niet klagen
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
derocker schreef:Gister de mooiste dag tot nu toe gehad voor mijn aandelenportefeuille (OA DPRX +13%, EVS +10%, Takkt +6%, IBM +5%). Ik sta (inclusief dividenden) nu op hetzelfde punt als in maart vorig jaar met mijn portefeuille... ik heb dus geen verlies meer sinds de correctie. Mij hoor je zeker niet klagen
Bravo ! Ik ben hier nog altijd aan het "uit-zweten..."
link naar presentatie van Gert Demesure
leesvoer
http://cms6.proximedia.com/files/62049/ ... b%2016.ppt
leesvoer
http://cms6.proximedia.com/files/62049/ ... b%2016.ppt
Burgemeester van Londen is voorstander van Brexit
Wat mij betreft een prima zaak dat we vandaag eens in het (licht) rood staan. Te extreme rally's zijn nooit goed volgens mij. Liever rustig aan omhoog gaan.