De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Volgens mij zou een Brexit - politiek dus - wel degelijk een effect hebben op de beurs.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Shanghai composite weer een vlotte 6% omlaag.
Het Westen lijkt zich er niet teveel van aan te trekken.
En ook dit: http://www.cnbc.com/2016/02/25/citi-ris ... ising.html" onclick="window.open(this.href);return false;AJBS schreef:Shanghai composite weer een vlotte 6% omlaag.
Wedden dat EU beurzen morgen weer naar beneden zullen gaan.. er zit geen richting in
-
- VIP member
- Contacteer:
Stijgingen = vlucht uit spaarrekeningen ?
de herstelbeweging was gisteren reeds in de VS ingezet, na 1 of ander olie akkoord met S Arabie.
Dat bericht heb ik voorbij zien komen dacht ik.
Dat bericht heb ik voorbij zien komen dacht ik.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat Europa voorlopig niet reageert omdat ze al klaar zitten voor 'n gunstige move van Draghi.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Volgens mij is het vertrouwen in de centrale bankiers - Draghi inclusief - recent net teruggezakt. Er zijn de laatste tijd meerdere spraakmakende stemmen die hun beleid in twijfel getrokken hebben.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Europa reageert juist wel met + 2%Spruitekop schreef:Ik denk dat Europa voorlopig niet reageert omdat ze al klaar zitten voor 'n gunstige move van Draghi.
Op welke dag in maart gaat Draghi die verdere QE aankondingen?
Agenda ECB:
10/03/2016
Governing Council of the ECB: monetary policy meeting in Frankfurt
10/03/2016
Press conference following the Governing Council meeting of the ECB in Frankfurt
16/03/2016
Governing Council of the ECB: non-monetary policy meeting in Frankfurt
17/03/2016
General Council meeting of the ECB in Frankfurt
10/03/2016
Governing Council of the ECB: monetary policy meeting in Frankfurt
10/03/2016
Press conference following the Governing Council meeting of the ECB in Frankfurt
16/03/2016
Governing Council of the ECB: non-monetary policy meeting in Frankfurt
17/03/2016
General Council meeting of the ECB in Frankfurt
In tegenstelling tot aandelen doen ( mijn) obligaties het de laatste dagen erg goed. Diegenen die ik recent heb aangekocht staan stuk voor stuk flink in het groen. De aandelen die nog op de buy-list staan, hebben mijn vooropgestelde low nog niet gehaald. Dat hoeft ook niet direct te gebeuren, ik kijk nog wel even toe.
Welke obligaties heb je recent gekocht pukkie en waarom ?
denk dat er nog forumleden op zoek zijn naar obligaties etc...
ken daar nikske van
denk dat er nog forumleden op zoek zijn naar obligaties etc...
ken daar nikske van
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik gok dat pukkie doelt op Fagron en Nyrstar. Beiden gingen de dieperik in omwille van de perikelen van die bedrijven. Deze zijn de laatste tijd gestabiliseerd en de Obligatiekoersen hebben dat gesmaakt.
Fagron wel, Nyrstar niet.
Arcelor, Bombardier, Petroleos de Venezuela.
Maar zoals ik ook bij anderen (Zeezout ?) lees: dit zijn geen kooptips.
Arcelor, Bombardier, Petroleos de Venezuela.
Maar zoals ik ook bij anderen (Zeezout ?) lees: dit zijn geen kooptips.
Ik heb me van de paniek op de beurs niks aangetrokken en weer een paar koopjes kunnen doen:
Euronav (EURN) aan 10euro
Coface Promesses (COFA) aan 6,45 euro
Credit agricole (ACA) aan 9.32
Barcalys E:BARC aan 1,63£
Engie aan 13,6
Ericsson aan 73 SEK
Umicore had ik graag ook laag gekocht maar positieve persberichten staken roet in 't eten.
Euronav (EURN) aan 10euro
Coface Promesses (COFA) aan 6,45 euro
Credit agricole (ACA) aan 9.32
Barcalys E:BARC aan 1,63£
Engie aan 13,6
Ericsson aan 73 SEK
Umicore had ik graag ook laag gekocht maar positieve persberichten staken roet in 't eten.
Oh ja, de reden van aankoop: mijn inziens te hard afgestraft en daarom pikte ik ze op. Het is wel niet de bedoeling dat ik ze zal bijhouden tot hun vervaldag. 15% winst op 3 maanden kan al een verkoop inluiden.