Waar voordelig cash US Dollar omruilen naar Euro?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Waar voordelig cash US Dollar omruilen naar Euro?
Volgende "domme" situatie: 3 jaar geleden 10.000 US-dollar van mijn US-dollar account bij Deutsche Bank cash afgehaald om in Argentinië een aankoop te doen. Na veel gedoe is deze aankoop uiteindelijk niet gebeurd en heb ik deze som terug naar België meegebracht. Tot mijn verbazing/ergernis wil de Deutsche Bank dit helaas niet meer terugplaatsen op mijn US-dollar account omdat ik het afhaalbewijs van toen niet bijgehouden heb. Alhoewel dit natuurlijk duidelijk in de historiek van de rekening staat, geen enkele klantvriendelijke en constructieve medewerking van DB, meer nog ik werd er zelfs de mantel uitgeveegd, waar het eenvoudigweg op neer kwam "trekt uw plan ermee". Grrrrrrrr!
Heeft iemand een idee waar ik er mee terechtkan? Ofwel om op een rekening te plaatsen (eventueel US termijnrekening of obligatie aan te kopen) ofwel om terug te wisselen naar Euro. Iemand ervaringen met een goed wisselkantoor? Cash omwisselen geniet op het eerste zicht mijn voorkeur, zodat ik dan ook mijn winst erop kan nemen (ooit aangekocht aan deels 1.37 en deels 1.40).
Heeft iemand een idee waar ik er mee terechtkan? Ofwel om op een rekening te plaatsen (eventueel US termijnrekening of obligatie aan te kopen) ofwel om terug te wisselen naar Euro. Iemand ervaringen met een goed wisselkantoor? Cash omwisselen geniet op het eerste zicht mijn voorkeur, zodat ik dan ook mijn winst erop kan nemen (ooit aangekocht aan deels 1.37 en deels 1.40).
Re: Waar voordelig cash US Dollar omruilen naar Euro?
Kijk eens in deze draad:" wisselkantoren: waar beste voorwaarden?"
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vrees dat iemand die met $10K cash bij een bank- of wisselkantoor aankomt, per definitie verdacht is. Probeer met kleinere bedragen bv. $2500 bij verschillende wisselkantoren.
Online kan je al zeker wat prijzen gaan vergelijken.
Verder zou ik die 10.000 euro niet in 1x wisselen.
Je zou nog meer wissel voordeel kunnen doen in de toekomst. Ik verwacht dat de Dollar nog sterker zal worden de komende maanden/jaar waardoor je nog meer wisselkoersvoordeel kan halen.
Verder zou ik die 10.000 euro niet in 1x wisselen.
Je zou nog meer wissel voordeel kunnen doen in de toekomst. Ik verwacht dat de Dollar nog sterker zal worden de komende maanden/jaar waardoor je nog meer wisselkoersvoordeel kan halen.
Zet het op een dollarrekening, maar niet alles in één keer bij dezelfde bank want dan krijg je misschien vervelende vragen. Je beleggingen spreiden is een goed principe en een deel van je geld in vreemde valuta aanhouden is ook een vorm van spreiding. Maar denk eraan:
- rekeningen in munten van buiten de Europese Economische Ruimte vallen niet onder de depositogarantie;
- je krijgt er bijna geen interest op.
- rekeningen in munten van buiten de Europese Economische Ruimte vallen niet onder de depositogarantie;
- je krijgt er bijna geen interest op.
Bedankt voor de reacties, zeker over de depositogarantie had ik niet bij stil gestaan! Dan zou een obligatie in US dollar kopen wellicht beter zijn omdat die effecten je persoonlijke eigendom blijven en niet op de balans van de bank staan? Alleen moet ik het geld inderdaad wel op een US-dollar krijgen en daar wringt het schoentje. Deutsche Bank aanvaardt in mijn geval helaas ook geen kleinere stortingen van pakweg 2500 US om op mijn US-dollar rekening te plaatsen. Heeft er iemand ervaring met andere US-dollar rekeningen bij andere banken?Yaris schreef: - rekeningen in munten van buiten de Europese Economische Ruimte vallen niet onder de depositogarantie;
Wisselkantoor kan ook, maar dan moet ik bij nazicht naar Brussel (DME Change) of Goffin (Antwerpen) ... veel geloop en gedoe ook (immers ik moet zeker 3 of 4x deze transactie gaan doen om 10K om te ruilen).
Moraal van het verhaal: bezint eer ge begint als je vreemde valuta cash inkoopt en hou zeker het afhaalbewijs bij.
Al aan gedacht om via facebook en fora als deze mensen te bereiken die een reis plannen naar USA?
Blijft toch een reisbestemming die vaak voorkomt, en indien het kennissen zijn die je kan vertrouwen kan je zo wat cash verkopen en winnen beide partijen erbij.
Blijft toch een reisbestemming die vaak voorkomt, en indien het kennissen zijn die je kan vertrouwen kan je zo wat cash verkopen en winnen beide partijen erbij.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Hmm, dat is gewoon slechte wil van Deutsche Bank. Zoals je zelf zegt, de afhaling staat op de historiek van je rekening dus je hebt geen afhaalbewijs nodig. Zelfs als het "nieuw" geld was, waarom willen ze het dan niet aannemen?
Dit zou wel eens rap kunnen veranderen: de ECB werkt aan een voorstel om de depositogarantie uit te breiden:Yaris schreef:... rekeningen in munten van buiten de Europese Economische Ruimte vallen niet onder de depositogarantie...
Spaarder beter beschermd en sneller vergoed bij faillissement bank 27 februari 2016...Momenteel zijn enkel deposito's in een munt van de Europese Economische Ruimte (EER) gedekt. Dat zijn naast de euro het Britse pond, de Poolse zloty, de Zweedse, Deense, Tsjechische, Noorse en IJslandse kroon, de Hongaarse forint, de Letse lats, de Roemeense leu, de Bulgaarse lev en de Litouwse litas. De bescherming wordt uitgebreid naar alle munten. Dat betekent dat ook de Amerikaanse dollar en de Japanse yen er voortaan onder vallen...
Ben je enkel klant bij DB, Ardennois? Elke (groot)bank zal voor u een (gratis) USD-rekening openen. Overschrijvingen, stortingen en afhalingen zijn dan weer niet kosteloos.
Als je het geld een tijdje kan missen en verder geen USD, GBP of CHF hebt, zou ik er aandelen of obligaties mee kopen. Wel nog even wachten tot het volgend dipje natuurlijk.
Als je het geld een tijdje kan missen en verder geen USD, GBP of CHF hebt, zou ik er aandelen of obligaties mee kopen. Wel nog even wachten tot het volgend dipje natuurlijk.
@pukkie: Elke bank zal wel vragen waar die 10000 dollar vandaan komt en dat al dan niet melden als verdachte transactie. En aangezien het bewijs van afhaling rekening er niet meer is ...
Cash=je bent een crimineel tenzij je het tegendeel kan bewijzen
Ik zou het onder de matras stoppen als hedge tegen een verdere crash van de euro
Cash=je bent een crimineel tenzij je het tegendeel kan bewijzen
Ik zou het onder de matras stoppen als hedge tegen een verdere crash van de euro

Hij kan toch gewoon een kopie van zijn historiek van DB meenemen? Mijn bankier gaat daar geen enkele vraag bij stellen.
Als hij er echt niet vanaf geraakt dan neem ik ze wel over ...
Als hij er echt niet vanaf geraakt dan neem ik ze wel over ...

Ja, goed idee, via PB ben ik altijd te vinden voor een win-win-oplossing. Maar op facebook toch liever niet, lijkt mij iets minder veilig. Alhoewel we ook niet weten wie er allemaal op Spaargids meeleestreteiP schreef:Al aan gedacht om via facebook en fora als deze mensen te bereiken die een reis plannen naar USA?

@ Yaris: absoluut heel slechte wil van DB, hun verklaring was dat het niet kon omwille van de € 3000- cash/limiet. Maar als ik opperde dat ik het gerust dan in 4 keer kon storen (telkens onder de limiet) wou DB het echter ook niet aanvaarden ( te veel werk/kosten?). Ik begrijp het dan ook echt niet waarom een bank zich zo klantonvriendelijk tegenover een bestaande klant opstelt. Het klopt zoals JW1 zegt: ze geven een klant het gevoel een crimineel te zijn ...
@ PukkieOO7: mijn hoofdbank is Argenta, maar die verhandelen helaas geen vreemde valuta. Bij DB was deze rekening gratis, bij andere grootbanken (waar ik geen klant ben) dus blijkbaar niet.
Misschien zal het beste nog zijn om deels te houden als spreiding of toekomstige reis), deels wisselkantoor ...
Is het je lokale kantoor of het hoofdkantoor dat weigert?
Indien je lokale kantoor zou ik even met het hoofdkantoor bellen en dit uitleggen. Misschien dat ze wel iets voor jou kunnen betekenen.
Indien je lokale kantoor zou ik even met het hoofdkantoor bellen en dit uitleggen. Misschien dat ze wel iets voor jou kunnen betekenen.
Lokaal kantoor Roeselare, ik kan het inderdaad even proberen met het hoofdkantoor op te nemen. Maar als het lokaal kantoor neen zegt, vraag ik mij af of ze dit wel zullen terugfluiten, maar het is zeker een goede tip en het proberen waard, zou mij een hoop geloop besparen. Thanks!Silverfox schreef: Is het je lokale kantoor of het hoofdkantoor dat weigert?