Picanol
TIP
Re: Picanol
Blijft maar dalen. Ik zou ook wel eens willen weten waarom die décôte onstaat. En waarom zo snel. Fondsen die allemaal aan het verkopen zijn ? Of is dit een soort self fulfilling prophecy ?
Ik gok het laatste, fonden zitten niet (bijna) in Picanol. Tack bezit zelf meer dan 90%, de rest is free float bij particulieren.
Heb nu toch een pakketje gekocht. Een goeie delisting kandidaat.
Mss zit 5% van de aandelen bij losse handjes. Die kleine minderheid bepaalt de koers. Als ik deze ochtend aan pc zat had ik al wat bijgekocht. Décôte na deal bedroeg toen even 33%.
Had gisteren een order klaar gezet aan 43,1
Aandeel wordt onterecht afgestraft.
Waarom onterecht?paljas schreef:Had gisteren een order klaar gezet aan 43,1
>:D
@ Panly : misschien je eigen blog eens lezen als je het niet meer zou weten
@ Paljas : nagel op de kop. Ben benieuwd hoe lang dit zal duren. Wie kent de wetgeving hieromtrent goed genoeg, om te weten hoe lang dat Tack moet wachten vooraleer een delisting te kunnen aankondigen ? Is er een verplichte termijn (silent periode) van wachten ?
@ Paljas : nagel op de kop. Ben benieuwd hoe lang dit zal duren. Wie kent de wetgeving hieromtrent goed genoeg, om te weten hoe lang dat Tack moet wachten vooraleer een delisting te kunnen aankondigen ? Is er een verplichte termijn (silent periode) van wachten ?
Ik zou niet goed weten waarom dit een indicatie is van mogelijke delisting.
Als Tack dan toch graag Picanol van de beurs zou willen halen, dan kon hij dit jaren geleden doen aan een spotprijs in vergelijking met de huidige koers.
Als Tack dan toch graag Picanol van de beurs zou willen halen, dan kon hij dit jaren geleden doen aan een spotprijs in vergelijking met de huidige koers.
debacker, misschien heeft Paljas andere en betere argumenten.
Bij een decote van -45% is Picanol als monoholding weer koopwaardig, toch!
Kan dan aan inkoopprogramma beginnen...
Kan dan aan inkoopprogramma beginnen...
Zelfs als het niet van de beurs verdwijnt, dan nog geloof ik in het LT potentieel.
Enkel een geloof dus.paljas schreef:Zelfs als het niet van de beurs verdwijnt, dan nog geloof ik in het LT potentieel.
>:D
Natuurlijk. Ik verkondig nooit alles te weten.
Maar met 90 % van de aandelen, denk ik niet dat Tack zichzelf zal benadelen met deze acties.
Maar met 90 % van de aandelen, denk ik niet dat Tack zichzelf zal benadelen met deze acties.
Uitgebreid rapport van KBC Securities over Picanol (en Tessenderlo):
https://drive.google.com/open?id=0B5erE ... 2dNNGw2Y3c
Koersdoel van hun is €77,7 maar ze rekenen een 15% korting omwille van de lage free float.
Koersdoel €66
Koers momenteel €59
https://drive.google.com/open?id=0B5erE ... 2dNNGw2Y3c
Koersdoel van hun is €77,7 maar ze rekenen een 15% korting omwille van de lage free float.
Koersdoel €66
Koers momenteel €59
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash